Onko ientulehdus kiireellinen asia?
Saanko huomiselle ajan jos soitan aamulla? Ien punainen ja turvonnut, vuotaa ku saavista kun pesee hampaita, nyt 3 päivä menossa..
Sen takia kysyn, että tiedän pitää etäpäivän varmuuden vuoksi ettei tarvitse edes takas matkustaa.
Kommentit (33)
Ei ole päivystysasia. Extrapehmeällä harjalla pesu 3 kertaa päivässä huolellisesti, vaikka sattuu ja vuotaa. Perään lankaus.
Rassaa hammastikulla sitä hammasväliä, jossa on turvotusta ja kipua. Ota ibuprofeenia: sillä on lievä antibioottinen vaikutus. Hammasväliä on tikutettava niin kauan eli niin monta päivää, että verentulo lakkaa.
Ei ole ollenkaan kiireellinnen asia ja menevät yleensä ohi kotihoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole päivystysasia.
Osaatko Sanoa että kuinka pitkälle antaa ajan about?
Kauhulla luen näitä uutisia joissa ientulehdus levinnyt sydämeen ja kiireellä pitäisi mennä lääkäriin! :D
Ap
Tikutusten välillä laita hammasharjaan Corsodyl 1 % hammasgeeliä ja harjaa, älä huuhtele sen jälkeen, vaan sylje vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole päivystysasia.
Osaatko Sanoa että kuinka pitkälle antaa ajan about?
Kauhulla luen näitä uutisia joissa ientulehdus levinnyt sydämeen ja kiireellä pitäisi mennä lääkäriin! :D
Ap
Sun pitää ihan itse alkaa hoitaa hampaitasi ja ikeniä. Tässä tapauksessa hanki niitä hammastikkuja ja tee kuten ketjussa on jo opastettu.
Mitä luulet hammaslääkärin tekevän asialle? Ohjaa sinut korkeintaan apteekkiin
Käytän kyllä hammaslankaa joka harjauksen yhdessä eli 2 x päivässä.
Hammaskiveä on aina poistettu kun olen ientulehduksen takia mennyt, mutta näin pahana se ei oo kertaakaan vielä ollut🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hammaskiveä on aina poistettu kun olen ientulehduksen takia mennyt, mutta näin pahana se ei oo kertaakaan vielä ollut🤔
Ap
Koeta nyt tajuta, ettei hammaslanka riitä, varsinkin, kun ihan itse tiedät, että sulla on taipumusta hammaskiven kertymiseen! Me-ne os-ta-maan ham-mas-tik-ku-ja!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joskus voi tilapäisesti leimahtaa jossain yksittäisessä paikassa vaikkei olisi muuten edes ientulehdusta yleensä. Esim. joku pidempään jäänyt ruoanjämä ienrajassa tms voi tulehduttaa joskus. Tulehdus voi olla aika ärhäkkäkin kun on tuollainen akuutti, mutta ne tosiaan menee lähes aina ohi sillä, kun vaan harjaa vaikka veri purskuu, 2-3 kertaa päivässä, ja klooriheksidiinisuuvedellä huuhtelee ahkeraan. Tulehduskipulääkettä voi ottaa myös ihan muutaman päivän kuurin, edistää myös tulehduksen laantumista.
Mitä ihmiset täällä sekoilee, ientulehdus on tulehdus siinä missä muutkin ja se tulisi hoitaa mahdollisimman pian! Ja jos vuotaa kun saavista??
On ihan totta, että tulehdus saattaa päästä verenkiertoon ja sieltä sydämeen. Ja myös Parodontiitti saattaa kolkutella oven takana jos sitä ei hoida.
Mitä lie puoskareita täällä...
Soittele hammaslääkäriaikaa sitten kun olet käyttänyt Corsodyliä kuurin eikä ole vaiva poistunut.
Psykiatrilla sun kannattais mennä käymään kyllä pikimmin, kun sulla on selkeästi epärealistisia pelkoja ja suhteettoman suuri huoli terveydestä. Ja lopeta se sairauksien googlailu!
Ainakin viisaudenhampaan tulehtuneeseen ikeneen olen itse saanut päivystyksessä antibioottikuurin. Ei olisi muulla lähtenytkään.
Corsodylia olen laittanut myös päivin illoin 3 päivän ajan, ei tulosta 🤨
Ap
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrilla sun kannattais mennä käymään kyllä pikimmin, kun sulla on selkeästi epärealistisia pelkoja ja suhteettoman suuri huoli terveydestä. Ja lopeta se sairauksien googlailu!
No niin on niin.... Kato nyt mitä kävi nykäsellekin!
Ap
Ei ole päivystysasia.