Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Saako koira nukkua omistajan kanssa sängyssä?

Vierailija
07.02.2019 |

Onko OK että hauva nukkuu sängyssä omistajan tai omistajien kanssa? Vai iljettääkö ajatus?
Haluaisin tietää mitä suomalaiset ajattelevat hygienian kannalta tästä.

G: Saako koira nukkua omistajan kanssa sängyssä?

Vaihtoehdot

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se piski on niin pa*kainen, niin kyllä se koirankin peti sitten on täynnä pa*kaa. Sellaisessa pedissäkö te nukutatte lemmikkiänne?

Jos ihminen olisi tyystin puhdas nukkuessaan, petivaatteita ei tarvitsisi koskaan vaihtaa.

Vierailija
22/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekoa mennä eläimen kanssa sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koira nukkuu mun sängyssä. Illalla saan parhaiten unen kun koira lojuu jalkojen päällä lämmittämässä :) 

Viime aikoina oon tosin saanut pari kertaa melkein hampaista kun oon vahingossa unissani jalalla sohaissut sitä...

Vierailija
24/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riippuu koirasta. Mulla ei ole omaa mutta hoidan säännöllisesti kaverini koiria ja sukulaisteni koiraa. Ovat pieniä eivätkä kovin pitkäkarvaisia, joten ne saavat nukkua mun jalkopäässä, kun ovat hoidossa. Jbtuyyöääääa tyynyille en anna mennä vaan käsken heti pois. Mutta en minkään isomman koiran antaisi. Enkä myöskään jos olisi tosi pitkäkarvainen koira.

Vierailija
25/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se piski on niin pa*kainen, niin kyllä se koirankin peti sitten on täynnä pa*kaa. Sellaisessa pedissäkö te nukutatte lemmikkiänne?

Jos ihminen olisi tyystin puhdas nukkuessaan, petivaatteita ei tarvitsisi koskaan vaihtaa.

Koiranpeti on jotain keinonahkaa. Sen voi pyyhkäistä puhtaaksi jos siihen jotain tulee. Ei se kyllä itse vaikuta kärsivän vaan mielellään söisi toistenkin paskat tien varresta.

Vierailija
26/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppo vastata: kyllä saa,jos omistaja antaa luvan. 🙄. Kokonaan toinen asia onko se hygieenistä ja terveellistä,johon vastaus kuuluu: ei todellakaan!

Vierailija
27/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän koiralla asiaa sänkyyn. Ensimmäinen syy on punkit ja hirvikärpäset. Teen toki tarkastuksen päivittäin, mutta koiralla on todella paksu turkki ja jotain voi jäädä lymyilemään.

Lisäksi en tykkää mistään hiekanmurusista lakanoilla. Koira on yli 50 kg rotikka, joten en myöskään tahdo tulla sotketuksi, tallotuksi ja liiskatuksi nukkuessani kun koira vaihtaa asentoa. 

Vierailija
28/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi koiran kanssa sänkyyn. Enkä todellakaan antaisi koiran tulla tyynylle.

Vierailija
29/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä yksi suomalaisten hassuimmista ristiriidoista. Ollaan niin hygieenisiä, mutta sitten likainen koira joka haistelee ja maistelee kakkakikkareita kävelyllä, otetaan omaan sänkyyn nukkumaan?? En ymmärrä. Meidän koira on koulutettu kunnolla ja nukkuu omassa kivassa pedissään kiltisti.

Mitäs erityisen suomalaista tässä on...? Tunnen ihmisiä ympäri maailmaa, joiden lemmikit nukkuvat heidän kanssaan samassa sängyssä. Kissat ja koirat.

Monissa trooppisissa kehitysmaissa, joissa on ylipäätänsä vaikeampi pitää yllä hygieniaa, pidetään iljettävänä jos koira on ihmisten kanssa nukkumassa samassa sängyssä. Koiran kanssa ei nuku kuin kodittomat. Ymmärtävät sen verran hygienian päälle. 

Vierailija
30/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nukkuu sängyssä vaikka 70 kiloa elopainoa löytyy :D

Tassut, masun alus ja perse putsataan joka lenkin jälkeen ja siivooja vaihtaa lakanat 2 kertaa viikossa.

Hyvin mahdutaan vaikka jokainen potkii silloin tällöin toisiaan eikä seksi elämäkään ole kärsinyt. Koira vaihtaa maisemaa kun alkaa tapahtua.

Vierailija
31/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koiran edes tarvitsisi päästä isännän/emännän sänkyyn? Koira tottuu ihan mihin tahansa nukkumisjärjestelyyn, jos se siihen opetetaan pennusta saakka. Ei se kaipaa mitään mistä se ei tiedä.

Meillä koira ei saa tulla edes makuuhuonekerrokseen, vaan se nukkuu eteisessä omalla pedillään. Tyytyväisenä.

Ja meillä miehen kanssa säilyy sänky meitä ja meidän tarpeitamme varten pyhitettynä.

Vierailija
32/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli isokokoinen jämtlannin pystykorva lapsena. Ja kyllä . Se nukkui mun vieressä. Nyt ei ole kuin kissoja ja pari kolme niistä nukkuu mieheni ja minun kanssani samassa sängyssä. Teinien kissat nukkuu heidän sängyssään. Kellään ei ole allergioita ja me. Tietty määrä likaa on terveellistä.

Vierailija
33/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiran edes tarvitsisi päästä isännän/emännän sänkyyn? Koira tottuu ihan mihin tahansa nukkumisjärjestelyyn, jos se siihen opetetaan pennusta saakka. Ei se kaipaa mitään mistä se ei tiedä.

Meillä koira ei saa tulla edes makuuhuonekerrokseen, vaan se nukkuu eteisessä omalla pedillään. Tyytyväisenä.

Ja meillä miehen kanssa säilyy sänky meitä ja meidän tarpeitamme varten pyhitettynä.

Tiukkapipo.

Vierailija
34/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämä ei ole hygieniakysymys ollenkaan. Jos on kavereitten koiria hoidossa, annan niiden tulla sohvalle tai sänkyyn jos saavat kotonaankin tulla. Miesystävän koira myös nukkuu sängyssä ja hyvin mahdumme kaikki kolme 120 cm sänkyyn.

En ymmärrä tuota pöpökammoa lainkaan. Tassut pyyhitään sen takia, että sisälle ei leviä kuraa ja muuta näkyvää likaa. Jos on oma vastustuskyky kunnossa ja koira terve, ei se mitään tauteja aiheuta ja normaali altistus bakteereille tekee vain hyvää vastustuskyvylle,

Vierailija
35/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä yksi suomalaisten hassuimmista ristiriidoista. Ollaan niin hygieenisiä, mutta sitten likainen koira joka haistelee ja maistelee kakkakikkareita kävelyllä, otetaan omaan sänkyyn nukkumaan?? En ymmärrä. Meidän koira on koulutettu kunnolla ja nukkuu omassa kivassa pedissään kiltisti.

Mitäs erityisen suomalaista tässä on...? Tunnen ihmisiä ympäri maailmaa, joiden lemmikit nukkuvat heidän kanssaan samassa sängyssä. Kissat ja koirat.

Monissa trooppisissa kehitysmaissa, joissa on ylipäätänsä vaikeampi pitää yllä hygieniaa, pidetään iljettävänä jos koira on ihmisten kanssa nukkumassa samassa sängyssä. Koiran kanssa ei nuku kuin kodittomat. Ymmärtävät sen verran hygienian päälle. 

Niin, minä en nyt erityisesti ajatellut trooppisia kehitysmaita, vaan tuntemiani ihmisiä esimerkiksi Saksassa, Iso-Britanniassa, Hong Kongissa, Japanissa, Australiassa, Kanadassa, USA:ssa ja Espanjassa, jotka kohtelevat lemmikkejään aika lailla samalla tavalla hemmotellen kuin tunteman suomalaiset. Filippiiniläisen tuttavani (lasketaanko Filippiinit "trooppiseksi kehitysmaaksi"?) kissa muuten pyörii keittiön pöydillä, kun laittavat ruokaa. Itse en ihan sellaista salli omassa keittiössäni.

Vierailija
36/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koiralle voi laittaa pikkuhousuja päälle yöksi, ettei paskoillaan likaa sänkyä.

Ainakin juoksuaikana jotkut laittaa koiralle pöksyt päälle.

Vierailija
37/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska koiran rauhallinen hengitys ja lämpö lievittävät mun stressiä ja ahdistuneisuutta.

Vierailija
38/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen rakas koirani nukkui aina vieressäni. Nyt minulla on kissa joka asettuu kerälle tiukasti polvitaipeisiini joka ilta. Koiraa en voi ottaa elämäntilanteen takia vaikka senkin haluaisin. Kaikki me mahduttaisiin hyvin samaan sänkyyn.

Vierailija
39/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla ja kissalla pitää olla oma peti. Ei oo kumpaakaan. 

Vierailija
40/42 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättele ihan itse kirjoitti:

Aika helppo vastata: kyllä saa,jos omistaja antaa luvan. 🙄. Kokonaan toinen asia onko se hygieenistä ja terveellistä,johon vastaus kuuluu: ei todellakaan!

Entä sitten?

Ainakin osa tutkijoista on sitä mieltä, että lisääntyneet allergiat saattavat johtua siitä, että nykyisin on LIIAN hygieenistä eikä ihmisten vastustuskyky enää saa riittävästi "harjoitusmateriaalia" oppiakseen toimimaan tehokkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän