Onko aseksuaalisuus yleistynyt?
Jotekin tuntuu että nykyään on paljon enemmän aseksuaaleja kuin ennen. Onko se yleistynyt?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, siitä vain puhutaan enemmän nykyään. Itse toivoisin että aihetta käsiteltäisiin enemmän myös koulussa terveystiedon tunneilla, koska hyvin usein meidät unohdetaan täysin ja tulee tunne epänormaaliudesta. Itse koen olevani aseksuaali ja aromantikko, ikää mulla on 18 vuotta enkä ole ikinä ollut edes ihastunut keneenkään. En tunne mitään seksuaalista vetoa yhtikäs mitään kohtaan.
Olisihan siitä hyvä mainita mutta ei esim yläasteikäisen tarvitse identifioitua miksikään aseksuaaliksi. Se seksuaalisuus on silloin vasta heräämässä, toisella aikasemmin ja toisella vähän myöhemmin
No kuule tuskin identifioituu aseksuaaliksi, jos sitä ei ole. Ihan samalla lailla kuin tuskin kukaan identifioituu homoseksuaaliksi asiasta puhumalla, jos sitä ei ole. Ei aiheesta puhuminen ketään "käännytä" aseksuaaliksi.
Olisihan siitä hyvä mainita mutta ei esim yläasteikäisen tarvitse identifioitua miksikään aseksuaaliksi. Se seksuaalisuus on silloin vasta heräämässä, toisella aikasemmin ja toisella vähän myöhemmin