Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aseksuaalisuus yleistynyt?

Vierailija
07.02.2019 |

Jotekin tuntuu että nykyään on paljon enemmän aseksuaaleja kuin ennen. Onko se yleistynyt?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, siitä vain puhutaan enemmän nykyään. Itse toivoisin että aihetta käsiteltäisiin enemmän myös koulussa terveystiedon tunneilla, koska hyvin usein meidät unohdetaan täysin ja tulee tunne epänormaaliudesta. Itse koen olevani aseksuaali ja aromantikko, ikää mulla on 18 vuotta enkä ole ikinä ollut edes ihastunut keneenkään. En tunne mitään seksuaalista vetoa yhtikäs mitään kohtaan.

Mä toivoisin, että aseksuaaleja näkyisi myös tv-sarjoissa enemmän. Esim. Riverdale olisi ollut hyvä mahku tuoda asiaa esille nuorille suunnatussa sarjassa, kun yksi alkuperäismateriaalin päähenkilöistä Jughead on aseksuaali, mutta hänetpä tietenkin muutettiin tv-sarjassa heteroseksuaaliksi, joka samalla lailla kuin muutkin kuolaavat paikallisen cheerleader-blondin perään. 

Vierailija
22/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä onko yleistynyt, mutta nykyään moni meistä kehtaamme julkisestikin tunnustaa että ollaan aseksuaaleja. Esim. 10 vuotta sitten minä en olisi koskaan sellaista missään tilanteessa sanonut, koska se olisi ollut ihmisten mielestä outoa epänormaaliutta. Annoin ihmisten ihan rauahassa olettaa että olen kuten muutkin, eli haluaisin miehen ja seksiä mutta kun en raukka ole löytänyt niin joudun olemaan yksin. Nykyään kun aseksuaalisuudesta puhutaan enemmän, voin ihan suoraan vastata, jos joku vaikka kysyy että miten nyt ihan yksin elän tai ihmetellä kun ei ole miestä ta lapsia, että olen aseksuaali ja aromantikko, joten ei ole mun juttuja. 

Mä en kyllä edelleenkään pystyisi sanomaan tuota kenellekään. Valehtelen yleensä että olen parisuhteessa tai eronnut. Minusta aseksualisuuteen liittyy vahva stima, vaikka siitä ollaan ehkä tultu enemmän tietoisiksi.

Ymmärrän kyllä tuonkin. Itse olen suht räväkkä persoona joten ei haittaa. Se on kuitenkin niin erilaista se stigma nyt kuin esim. 20 v sitten. Nyt se on jotain samankaltaista kuin kuuluminen muuhunkin seksuaalivähemmistöön, olla esim. homo tai lesbo. Kyllä näissäkin vielä stigmaa on ja on ihmisiä jotka ei hyväksy tai ymmärrä, mutta se on silti jotain mistä kaikki tietää että niitä sellaisia on aina ollut ja tulee olemaan, se on tavallaan tuttu ilmiö.

Aseksuaalisuus on samoin tulemassa ihmisten tuntemien seksuaalivähemmistöjen joukkoon. Vieläkin on tietysti niitä jotka ajattelee kaikenlaista kuten "ei ole vaan saanut kunnolla, siksi ei ymmärrä munan päälle", "sillä on jotain psyykkisiä estoja ja siksi luulee ettei seksi kiinnosta vaikka varmasti panisi kuin kani jos pääsisi estoistaan", "ei ole tullut oikea kohdalle" jne. Mutta yhä useampi myös ymmärtää että on ihan oikeasti ihmisiä, joita ei vaan seksi kiinnosta, ei vaikka sitä olisi kokeiltu oikein hyvien rakastajien ja kumppanien kanssa jne. Siksikin valitsen mainita toisinaan sopivassa tilanteessa aseksuaalisuudestani, kun haluan että asia arkipäiväistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ihmiskunta alkaa vihdoin kehittyä. Seksi on nykyään aika wt muutenkin.

Vierailija
24/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä onko yleistynyt, mutta nykyään moni meistä kehtaamme julkisestikin tunnustaa että ollaan aseksuaaleja. Esim. 10 vuotta sitten minä en olisi koskaan sellaista missään tilanteessa sanonut, koska se olisi ollut ihmisten mielestä outoa epänormaaliutta. Annoin ihmisten ihan rauahassa olettaa että olen kuten muutkin, eli haluaisin miehen ja seksiä mutta kun en raukka ole löytänyt niin joudun olemaan yksin. Nykyään kun aseksuaalisuudesta puhutaan enemmän, voin ihan suoraan vastata, jos joku vaikka kysyy että miten nyt ihan yksin elän tai ihmetellä kun ei ole miestä ta lapsia, että olen aseksuaali ja aromantikko, joten ei ole mun juttuja. 

Mä en kyllä edelleenkään pystyisi sanomaan tuota kenellekään. Valehtelen yleensä että olen parisuhteessa tai eronnut. Minusta aseksualisuuteen liittyy vahva stima, vaikka siitä ollaan ehkä tultu enemmän tietoisiksi.

En nyt tiedä stigmasta, mutta mikä jumalan velvollisuus kenelläkään noin ylipäätään olisi avautua _kenellekään_ intiimiasioistaan tai kiinnostuksen kohteistaan/niiden puutteista vuonna 2019?

Sinä varmaan et ymmärrä millaista on esim. olla töissä yhteisössä, joka ei koostu vain ääri-introverteistä, sulkeutuneista ja lähes puhumattomista itsenäistä työtä tekevistä asiantuntijoista.

Vierailija
25/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v:tun aseksuaalisuus? Joku AA ryhmä seksiriippuvaisilleko?

Vierailija
26/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin myös enemmän valistusta aiheesta.

Luulin pitkään olevani hullu tai jotenkin viallinen, kunnes löysin termin netistä. Kaikki selkeni heti ja olo helpottui kummasti. Miksi tästä ei puhuta koulussa seksuaalikasvatuksen yhteydessä?

Vierailija
27/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v:tun aseksuaalisuus? Joku AA ryhmä seksiriippuvaisilleko?

Se ettei halua munaa 3 kertaa päivässä!

Vierailija
28/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on yleistynyt samassa suhteessa nyhveröiden lisääntymisen kanssa.

Ne on niitä nyhverösukankuluttajia, jotka eivät osaa tai kykene panemaan. Postaillaan vaan jotain säälittäviä kuvia nettiin.

Vierailija
29/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä termejä! Mikä ero on aseksuaalisuudella ja sapioseksuaalisuudella? Onko se niin, että edellisillä ei värähdä mikään ja jälkimmäisillä vaan korvien välissä?

Vierailija
30/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani tajuan taas kuinka onnellinen olen. Mieheni kanssa seksiä on joka päivä, välillä hellän romanttista ja välillä vähän rajumpaa. Mielestäni aseksuaalit jäävät paljosta paitsi, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
31/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiin on kylläkin kerääntynyt juurikin kaikki panonaiset ja panomiehet! Tinder on oton ja panon välityspaikka.

Eli siltä väliltä ei sitten ole enää ketään. Normaalius on kadonnut

Vierailija
32/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin voi olla. Pidän tätä hyvänä asiana.

Vierailija
33/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani tajuan taas kuinka onnellinen olen. Mieheni kanssa seksiä on joka päivä, välillä hellän romanttista ja välillä vähän rajumpaa. Mielestäni aseksuaalit jäävät paljosta paitsi, mutta kukin tavallaan.

Oletko ainoa - siis miehesi kanssa! Paneminen on keskittymässä!

Vierailija
34/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vai käynyt erillisien kurssin? Ei voi jäädä mistään paitsi, jos sellaista halua _ei_ole_. Vähän sama kuin sanoisin, että jäät kyllä aika helvetisti paitsi kun olet naiseksi syntynyt etkä tästä miehisyydestä saa osuuttasi.

Että voi ihminen olla tyhmä. Mutta sitähän me olemme.

Vierailija
35/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin voi olla. Pidän tätä hyvänä asiana.

Siis jos aseksuaalisuus on yleistynyt.

Vierailija
36/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalisuus on häviävä sairaus. Kiiman puuttuminen vähetää automaattisesti lisääntymistä.

Niin se menee.

Vierailija
37/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä stigmasta, mutta mikä jumalan velvollisuus kenelläkään noin ylipäätään olisi avautua _kenellekään_ intiimiasioistaan tai kiinnostuksen kohteistaan/niiden puutteista vuonna 2019?

Sinä varmaan et ymmärrä millaista on esim. olla töissä yhteisössä, joka ei koostu vain ääri-introverteistä, sulkeutuneista ja lähes puhumattomista itsenäistä työtä tekevistä asiantuntijoista.

No itse en ainakaan introverttinä lähde uteliaille ja puheliaammille työkavereille intiimiasioistani puhumaan, ihan sama vaikka kuinka kyselisivät. Tutuille voin kyllä kertoa.

Vierailija
38/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä termejä! Mikä ero on aseksuaalisuudella ja sapioseksuaalisuudella? Onko se niin, että edellisillä ei värähdä mikään ja jälkimmäisillä vaan korvien välissä?

Eikös sapioseksuaali ole sellainen, joka pitää ihmsen seksuallisesti kiihottavimpana ominaisuutena älykkyyttä? Hän on siis selvästi seksuaali eikä aseksuaali, mutta ei vaan kiinnostu esim. tisseistä ja perseistä ensisijaisesti vaan älystä.

Aseksuaalia taas ei kiinnosta seksi ihmisen kanssa. Aseksuaali voi kyllä haluta orgasmeja ja saada niitä esim. itsetyydyytksessä, tai yhdynnässäkin jos sellaiseen päätyy, mutta hänelle siinä ei ole olennaista mitenkään kumppani, kyse on pelkästä fyysisestä laukeamisesta joka on vähintään yhtä hyvä yksin suihkulla hoidettuna kuin kumppanin kanssa pitkästä rakastelusta. Se rakastelu on enemmän tylsä taakka saadakseen asian, jonka saisi omin käsin minuutissa hoidettua. 

Vierailija
39/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapioseksuaali kiihottuu älystä ja aseksuaali ei mistään.

Vierailija
40/62 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden oikeasti aidon aseksuaalin tunnen ja luulisin sen olevan vielä hyvin harvinaista. Aseksuaaliahan ei kiihota yhtään mikään, sukupuolielimien koskettelu tuntuu lähinnä ällöttävältä eikä muutenkaan ole mitään mielenkiintoa seksiin. Haluaa kyllä kumppanuutta, hellyyttä ja romantiikkaa.

Minusta aika surullinen kohtalo jota en toivo kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän