Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko käytetyn auton, jolla on rahoityshtiöhistoria takanaan?

Vierailija
07.02.2019 |

Eli jos omistajana on ollut vaikkapa kaksi eri rahoitusyhtiötä. Ostaisitko silti tuon auton vai alkaisiko epäilyttää?

Sanna

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös entiset leasing-autot ovat olleet rahoitusyhtiön nimissä ja niitä paremmin hoidettuja autoja ei ole olemassakaan.

Vierailija
22/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostaisi. Syy on selvä, ajajille ei ole oikeasti ollut varaa niihin ja siten huoltokin on ollut retuperällä. Aina ostan vain auton, jolla ollut 1 edellinen yksityishenkilö omistajana.  

Liisarit on rahoitusyhtiön omistamia ja koska huollot kuuluu liisaussopimukseen, ne on melkoisella varmuudella tehty ajallaan.

Persaukinen luottotiedoton käteisostaja voi tehdä huollot itse tai teettää ne esson pihakorjaamolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostaisi. Syy on selvä, ajajille ei ole oikeasti ollut varaa niihin ja siten huoltokin on ollut retuperällä. Aina ostan vain auton, jolla ollut 1 edellinen yksityishenkilö omistajana.  

No huollot voi tarkastaa huoltokirjasta. Entäs niinpäin että ilman rahoitusta ostanut on laittanut kaikki rahansa kerralla autoon, eikä ole ollut varaa huollattaa enää?

Ei se elävässä elämässä noin mene. Auton kerralla itselle ostavat ovat järkeviä ihmisiä ja tekevät huollot joko itse tai teetättävät ne. Raha käytetään harkiten, koska se on omaa. Velkaraha ei ole omaa rahaa... järki katoaa siinä yhteydessä.

Ei rahoitusauto ole velkaa. Ei siihen oteta lainaa. Kyse on pikemminkin eräänlaisesta vuokrasta.

Saivartelua. Auto ei ole nimissäsi vaan rahoitushtiön. Auto, jolla ajat ei ole siis sinun. Esimerkiksi ulkomaille ei ole mitään asiaa ilman lupaa. Ahdistaisi minua tuollainen.

Minne täytyy olla lupa, Suomesta ajettaessa?

Et saa viedä rahoitusyhtiön autoa Suomen ulkopuolelle. Perehdy lupaehtoihin. Oletko syyllistynyt rikokseen?

Saa kun pyytää luvan maasta vientiin.

Vierailija
24/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suurin osa autoista on ollut rahoitusyhtiöiden omistamia. Ei mitään epäilyttävää.

Itse asiassa ei ole suurin osa, vielä. Suomessa 30% uusista on rahoitusyhtiöiden omistamia. Englannissa 70%.

Vierailija
25/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olisi HÄPEÄ ajaa velka-autolla. HÄPEÄ.

Vierailija
26/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huollot voi tarkastaa huoltokirjasta. Entäs niinpäin että ilman rahoitusta ostanut on laittanut kaikki rahansa kerralla autoon, eikä ole ollut varaa huollattaa enää?

Ei se elävässä elämässä noin mene. Auton kerralla itselle ostavat ovat järkeviä ihmisiä ja tekevät huollot joko itse tai teetättävät ne. Raha käytetään harkiten, koska se on omaa. Velkaraha ei ole omaa rahaa... järki katoaa siinä yhteydessä.

Siis omaa rahaa autoon käyttävät ovat typeriä nuukailijoita ja varmasti tekevät säästääkseen myös huollot itse, joka kostautuu jos tulisi jotain takuukorjausta. Fiksumpaa sijoittaa omat rahat johonkin tuottavaan ja ottaa autoliikkeestä lähes ilmainen rahoitus.

Vierailija
27/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:-) olisiko syytä mennä terapiaan? Huomaisit, että elämä on loppuen lopuksi helppoa, kun ei tarvitse vältellä negatiivisia tunteita.

Vierailija
28/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rahoitusauto ole velkaa. Ei siihen oteta lainaa. Kyse on pikemminkin eräänlaisesta vuokrasta.

Saivartelua. Auto ei ole nimissäsi vaan rahoitushtiön. Auto, jolla ajat ei ole siis sinun. Esimerkiksi ulkomaille ei ole mitään asiaa ilman lupaa. Ahdistaisi minua tuollainen.

Ainakin EU maihin saa luvan viedä auton, kun vain pyytää luvan. Venällä vientiin voi joutua asettamaan jonku vakuuden. Itse ainakin mielummin lennän ja otan paikanpäältä vuokra-auton.

Vierailija
29/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea muuta HÄPEILET? Itseäsi, muijaa, lapsia, sukulaisia?

Vierailija
30/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suurin osa autoista rahoitusyhtiöillä ollut. En osta koskaan uutta autoa,ostan noi 50000e käytetyn auton joka noi 3vuotta vanha uudesta hinta pudonnut jo paljon. Kaikki ostamani autot olleet rahoitusyhtiöillä.Ite en koskaan osta autoa jos minulla ei ole heti rahat siihen.

Vierailija
31/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika velhoja ovat, jos on omassa autotallissa vikakoodien lukulaitteesta lähtien kaikki nykyaikaisten autojen huoltooon ja korjaamiseen tarvittavat välineet. Itse en puolestaan uskaltaisi ostaa ilman ammattitaitoa korjailtua autoa.

Vierailija
32/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vaatisin todisteita sille että säännöllistä huoltoohjelmaa on noudatettu. Sitten toisena tutkisin hieman auton kuntoa myös moottoritilan puolelta, sitten tarkistaisin mahdolliset vikakoodit omalla OBD lukijallani. Myös koeajan auton. Jos myyjä yrittää estää minua toteuttamasta mitään näistä niin hylkään kaupat jo heti alkuunsa koska sellainen käytös kertoo minulle että myyjä mahdollisesti yrittää piilotella jotain autossa olevaa teknistä vikaa. Hylkään kaupat myös silloinkin jos autossa ilmenee jotain kalliimpia teknisiä vikoja, autosta paljastuu OBD lukijalla runsaasti erilaisia vikakoodeja tai yksikin todella vakava vikakoodi. En edes harkitse sellaisten autojen ostamista joilla on ajettu yli 200tkm.

Vierailija
33/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajatteleb, että rahoituksella pääsee kiinni parempaan autoon kuin käteisellä. Saa uusimman mallin, pelit ja vehkeet. Käteistä pitää olla ylimääräiset 40 t sellaiseen. Sijoittaisin kyllä tuollaisen summan johonkin, minkä arvo ei laske.

Vierailija
34/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajatteleb, että rahoituksella pääsee kiinni parempaan autoon kuin käteisellä. Saa uusimman mallin, pelit ja vehkeet. Käteistä pitää olla ylimääräiset 40 t sellaiseen. Sijoittaisin kyllä tuollaisen summan johonkin, minkä arvo ei laske.

Minulla on vähän sama ajatus. Maksan mieluummin kuukausittain tiettyä summaa ja ajan aina uudemmalla autolla kuin että keräisin ison kasan rahaa ajellen pitkään huonolla autolla, kerättyäni rahat kasaan ostaisin auton omaksi käteisellä ja sitten ajelisin sillä 20 vuotta...

Vierailija
35/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanot muijalle, kun kysyy, onko auto omasi? En kyllä kestäisi moista tilannetta. Siksi aina ostan auton omiin nimiini.

Vierailija
36/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap haluaa esittää olevansa Sanna ja kysyä hölmöjä?

Vierailija
37/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat voi sijoittaa paljon tuottavamminkin kuin autoon. Siksi rahoitusyhtiö.

Vierailija
38/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanna" on provo, vajaaälyinen tai kuunnellut vaarivainaan juttuja vekselivedosta.

”Sanna” on provo, lisäksi mielenvikainen. ”Sannaa” niin kovasti ärsyttää, kun ihminen josta sanna ei pidä, on ostanut autonsa velkarahalla. Nyt sanna toivoo, että kyseinen ihminen lukisi tätä palstaa ja pahoittaisi mielensä tämän provon takia :D Eikä tämä ole edes ainut provo, jonka ”sanna” on asiasta aloittanut.

Vierailija
39/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ”Sanna” ei saa itse ostettua autoa velaksi luottotietojensa menettämisen takia ja joutuu ajamaan 20v vanhalla kotterolla. Joten ärsyttäähän se varmaan, kun muilla ihmisillä toimivat autot.

Vierailija
40/41 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisiko aloittaja tähän kysymykseen: Millä tavalla hän ajattelee rahoitusyhtiön omistuksen vaikuttavan auton arvoon ja kuntoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän