Milloin sinua haukuttiin viimeksi rumaksi?
Itseäni viimeksi tiistaina uudessa duunissa eräs nuori mies sanoi "tuo toinen noista on tosi ruma". Tähän vanhempi täti-ihminen sanoi että "ai ruma vai, ei ehkä kannata sanoa noin lujaa ehheh". Sitten mies vitsaili jotain kuuluvasti ja katsoi minua vielä pariin kertaan merkitsevästi.
Ihme työpaikkakiusaamista, ja ihan aikuisilta ihmisiltä vieläpä. Nyt ei enää huvita mennä töihin tai muutenkaan ihmisten ilmoille. :(
Kertokaa omista kokemuksistanne, jospa vertaistuki auttaisi.
Kommentit (67)
Kai Juhani kirjoitti:
Vain rumia sanotaan rumiksi, mutta se ei ole loukkaavaa vaan totuus jonka kanssa sinun on vain elettävä.
Kauneus on katsojan silmissä, kulunut mutta tosi fraasi. Voit olla 83 mielestä kaunis, mutta 2 mielestä ruma ja 15 mielestä tavis.
Plus, luonne kaunistaa tai rumentaa. Ole loukkaava ja muutut rumaksi monen silmissä, ja päinvastoin.
Maailman kauneimmaksi äänestettykin on jonkun mielestä oudon näköinen.
Jokainen on jonkun mielestä kaunis <3
Nuorena sanottiin joskus rumaksi, mutta nyt vanhetessa onkin käynyt niin, että harva se päivä kehutaan kauniiksi. eli ikä on tehnyt tehtävänsä, joillakin se kaunistaa ja ne, jotka ehkä nuorina olivat kauniita, ovatkin nyt muuttuneet rumiksi ja ryppyisiksi. Karman laki.
Oli ns. säätöä yhden pojan kanssa nuorena. Emme kuitenkaan seurustelleet.
Löysin poikaystävän, johon todella rakastuin ja kerroin tälle toiselle, että tapailu loppuu väliltämme. Tuli humalassa ravintolassa kertomaan minulle sen jälkeen, että olen ruma.
Toissa päivänä. Olin töissä noussut korokkeelle hyllyttämään ja aasiakas näppäränä lähestyi "jos tiput niin kuuluu iso mätkähdys, kuulitko? Iso mätkähdys kun oot niin lihava. Jos olisit laiha niin kuuluis kolahdus" hehehhhee ja hekoheko. Kysy vielä multa että oliko hauska?? Kauppohinkin pitäis päästää vain luvanvaraisia terveitä, normaaleja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai Juhani kirjoitti:
Vain rumia sanotaan rumiksi, mutta se ei ole loukkaavaa vaan totuus jonka kanssa sinun on vain elettävä.
No kyllä kauniita ja komeitakin haukutaan rumiksi. Mahdollisesti jopa enemmän kuin rumia tai taviksia.
Mitä mä oon seurannut, niin jos joku kysyy mielipidettä ulkonäöstään vaikka demi.fissä, niin tuntuu kyllä oikeasti olevan totta että sellaisia tavallisen näköisiä kehutaan näteiksi, mutta keskimääräisiä kauniimpia vähätellään ja sanotaan korkeintaan että ihan ok. Ja tietysti kauneus on katsojan silmässä, mutta tuntuu että ihmiset ajattelee että ulkonäöstään kyselevä kaunis on joku huomiohuora jota ei saa rohkaista, kun taas se tavallisempi ansaitsee rohkaisua siitä että on nätti.
Joo kauniita tunnutaan haukkuvan ihan urakalla netissä. Tosi elämässä sitten mielestäni toisinpäin.. ainakin oman kokemuksen mukaan ”rumia” haukutaan ja otetaan silmätikuksi. Kauniita kehutaan ja jopa mielistellään.
Vierailija kirjoitti:
Toissa päivänä. Olin töissä noussut korokkeelle hyllyttämään ja aasiakas näppäränä lähestyi "jos tiput niin kuuluu iso mätkähdys, kuulitko? Iso mätkähdys kun oot niin lihava. Jos olisit laiha niin kuuluis kolahdus" hehehhhee ja hekoheko. Kysy vielä multa että oliko hauska?? Kauppohinkin pitäis päästää vain luvanvaraisia terveitä, normaaleja ihmisiä.
Mitä helvettiä :D kuinka typerä pitää olla että päästää tommosia suustaan.
Viimeksi yläasteella. Eräs luokkamme poika sanoi minulle: "onks sulla poikaystävää? No ei varmaan. Ei tommosen ruman kanssa kukaan halua ees ikinä naimisiin".
Oli silloin niin jäätävä loukkaus, että jäi mieleen :D Rumuudesta en tiedä, mutta naimisiin olen päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään rumaksi haukkuja ei ole itse ollut mikään hyvännäköinen. Oikeasti kaikkea muuta.
Tää on kyllä totta. Kauniit ja komeat ei itse ikinä hauku, niillä ei varmaan ole tarvetta nostaa itseään lyttäämällä muita, koska itsetunto on ainakin siltä osin kunnossa.
Tuntuu melkeinpä että mitä intensiivisemmin joku haukkuu muita rumiksi, sitä todennäköisemmin sillä on itsellään ulkonäössä pahoja puutteita
Juuri tämän takia Anu Saagim ja Sofia Belöööf, mikä lie, ovat ottaneet asiakseen toisten haukkumisen. No, eihän ne tosin kauniita olekaan, mutta jotkut semmoisina pitävät.
Täysin huttua tuo sinun mielipteesi eli ei päde todellisuuden kanssa mitenkään. Sivistys ei ole ulkonäöstä kiinni.
Yläasteella ainakin, kun en sopinut ajan kauneusihanteeseen eli en ollut nökönenäinen blondi piirretyillä kulmilla (ah, tuo niin ihana 2000-luvun alku) vaan olin täysin päinvastainen.
Sen jälkeen ei ole suoraan rumaksi haukuttu. Tosin kerran parikymppisenä baarissa tuli joku äijä sanomaan että olisin kaunis jos mulla olis pienempi nenä. Yritti ilmeisesti päästä pöksyihin alentamalla itsetuntoani. Join hänen piikkiinsä puolenkymmentä drinkkiä, annoin väärän nimen sekä numeron ja lähdin toisen miehen matkaan.
Yläasteella samalla luokalla oleva tyttö sanoi rumaksi. Hän oli kyllä yksi vittumaisimmista ihmisistä jonka tiedän, joten en antanut hirveästi painoarvoa hänen sanomisilleen.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään rumaksi haukkuja ei ole itse ollut mikään hyvännäköinen. Oikeasti kaikkea muuta.
Tää on kyllä totta. Kauniit ja komeat ei itse ikinä hauku, niillä ei varmaan ole tarvetta nostaa itseään lyttäämällä muita, koska itsetunto on ainakin siltä osin kunnossa.
Tuntuu melkeinpä että mitä intensiivisemmin joku haukkuu muita rumiksi, sitä todennäköisemmin sillä on itsellään ulkonäössä pahoja puutteita
Juuri tämän takia Anu Saagim ja Sofia Belöööf, mikä lie, ovat ottaneet asiakseen toisten haukkumisen. No, eihän ne tosin kauniita olekaan, mutta jotkut semmoisina pitävät.
Täysin huttua tuo sinun mielipteesi eli ei päde todellisuuden kanssa mitenkään. Sivistys ei ole ulkonäöstä kiinni.
Juurihan todistit että pätee. Sofia belööf on leikellyiksi itsensä "kauniiksi" eli taustalla huono itsetunto huonon ulkonäön takia. Anu Saagim on tosi tavis, jopa ruma mulkosilmä mutta kovasti laittaa itseään ja haukkuu muita jotta muut eivät huomaisi tätä.
Ylä asteella, kun olin koulukiusattu.
Minua ei ole ikinä haukuttu rumaksi muistaakseni, ala-asteella kerran yksi poika sanoi läskiksi vaikken ollut, pahoitin mieleni sillä olin häneen ihastunut. Jälkeenpäin hoksasin hänenkin olleen... :D mutta k-päisiä ihmisiä nuo aloittajan mainitsemat, eivät hohkaa sisäistä kauneutta. :( Ap olet varmasti ihan normaalin ja hyvän näköinen, älä välitä. Sitä paitsi vaikka olisitkin jotenkin poikkeavan ruma niin mitä sitten? Voisit silti voittaa misseyden täällä Suomessa eikä sillä ole muutenkaan merkitystä. (Haukuinpa missejä rumiksi, olen nyt ylpeä itsestäni kyllä...)
Kouluaikoina sain kuulla haukkumista ihan jatkuvasti, aikuisena en muista sellaista kuulleeni paitsi yhdeltä ihmiseltä. Ex-kumppani on ainoa, joka on haukkunut minua aikuisiällä. Siitä on nyt noin 7 vuotta aikaa.
Rumaksi minua ei koskaan ole kuulteni haukuttu, paitsi minä itse. Läskiksi kerran kun keikuin normaalipainon alarajoilla.
Yläasteella jokainen ihastukseni jota lähestyin, haukkui rumaksi. En tietääkseni pyytänyt kertaakaan mielipidettä ulkonäöstäni mutta silti kokivat tarpeelliseksi sen mulle aina ilmottaa. Nyt ikää 31 ja en ole vieläkään tähän ikään mennessä seurustellut eli oikeassa nuo pojat olivat.
No on kyllä ollut hirveitä kommentteja.
Joku puoli vuotta sitten joku täysin tuntematon nainen.
Joka päivä. Haluatteko nähdä kuvani?
Kaverini nauroi häissäni rumuuttani muutama vuosi sitten. Olin vähän pöyristynyt, mutta lähinnä tyypin käytöksestä. En varsinaisesti halua ulkonäölläni ketään edes miellyttääkään, ainakin olen mukava muita ihmisiä kohtaan.