En olisi saanut kuulema suuttua äidilleni... Olisitteko te vastaavassa tilanteessa?
Olin kahden päivän ulkomaanmatkalla ja äitini hoiti lapsiani (juu, olen yh) meillä kotona.
Lähtiessäni oli puhetta, että hän "vähän raivaa" eteistämme, joka kieltämättä on ollut hiukan hallitun kaaoksen vallassa, ei kuitenkaan mikään hirveä kenkämeri eikä liioin takkivuoristo.
______
Ollessani maailamlla, soitin päivittäin kotiin ja äitini jutteli ihan normaalisti eivätkä lapsetkaan erityisemmin korostaneet mitään.
Palasin eilen kotiin hyvin pomppuisan lennon jälkeen ja noissa halvatun lumikinoksissa matkalaukkuja vetäneenä kuullakseni kauheat haukut siitä, kuinka siivoton olen ja kuinka minulla on alushousuja, joista en kuulema tiennytkään!!!!!!!!!!!!
ALUSHOUSUJA!
Se ----- on kolunnut mun ja lasten sukat ja alusvaatteet, laittanut ne ihmeellisesti kasseihin, joten eteinen on sekavampi kuin aiemmin!!!!!!!!!
En olisi saanut -per-ke-le- pyykkiäkään pestä, vaikka hän tietää, että pesen matkalaukkuni sisällön AINA, kun kotiovesta sisään astun!!!
Aamulla en puhunut sanaakaan, kun jäimme kaksi koululaisten lähdettyä.
HYVÄ, KUN LÄHTI sinne omaan pikkueläkeläismaailmaansa olemaan hieno ja kaikki kaapit jämptisti ojennuksessa.
Haukkukoon jatkossa kaikkia ystäviään oikein olan takaa, jos sellaisia tuollaisella vielä jäljellä on.
Epäilen.
Kommentit (31)
Ap, mitä äidille kuuluu? Oletko soittanut? Kaikki hyvin? Onneksi tulee viikonloppu ja pääset katsomaan ja auttamaan sinne. Ota lapset mukaan, niin oppivat samalla miten vanhuksia käydään katsomassa ja hoitamassa. Älä sitten suutu, jos äitisi mielestä olet tehnyt jotakin eri tavoin kuin hän. Vuoroin toistanne auttaen, niin se elämässä menee. Jaksamista, tämä vaihe voi kestää vuosikymmeniä, mutta niinhän sinun ja lastesi hoitaminenkin on hänellä kestänyt.
Joo, kyllä on kiittämätöntä touhua. En minä viitsisi mennä tuollaisen tyttären avuksi. Maksoikohan edes matkarahoja äidilleen? Tai palkkaa monen päivän työstä ja vastuusta? Tuskin. Nyt kiukuttelee ja kiroilee kuin teinit.
Minä vetäisin kyllä kunnon kilarit, jos äitini menisi penkomaan vaatekaappiani saati sitten muita henkilökohtaisia paikkoja. Ei lapsenvahtina oleminen sentään oikeuta tuollaisiin idioottimaisuuksiin. Jos ap:n äiti ei ole sairas, hän on erittäin törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vetäisin kyllä kunnon kilarit, jos äitini menisi penkomaan vaatekaappiani saati sitten muita henkilökohtaisia paikkoja. Ei lapsenvahtina oleminen sentään oikeuta tuollaisiin idioottimaisuuksiin. Jos ap:n äiti ei ole sairas, hän on erittäin törkeä.
Hups. Ei kai kukaan tykkää, jos henkilökohtaisia paikkoja tullaan penkomaan. Tai sitten tykkää, jotkut jopa pyytää. Heheh.
Enpä osaa sanoa olisinko suuttunut, en muutenkaan näe tarpeelliseksi suuttua muille, varsinkaan jos on siivonnut kotiani poissa ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Onko aikuisen käytöstä vetää kunnon kilarit? Riippuu tietysti, miten on lapsuusperheessä käyttäydytty. Mulle ei tulisi mieleenkään vetää kilareita vanhalle äidilleni, tekipä hän mitä tahansa. Puhumalla nätisti menee asia takuulla perille paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aikuisen käytöstä vetää kunnon kilarit? Riippuu tietysti, miten on lapsuusperheessä käyttäydytty. Mulle ei tulisi mieleenkään vetää kilareita vanhalle äidilleni, tekipä hän mitä tahansa. Puhumalla nätisti menee asia takuulla perille paremmin.
Ei se kaappien kaivelukaan mitään aikuisen käytöstä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli alushousut pitkin poikin eteistä? Sietääkin sanoa....:D. Olet sotkuinen homssu, itse kutsut elämäntyyliäsi boheemiksi.
Vaikka minulla olisi OMASSA kodissani alushousut olohuoneen kattolampussa ei kyllä kenelläkään olisi asiaa mennä niihin sorkkimaan! Äitisi taitaa olla täysin rajaton ihminen, kaivelee ja tonkii kaappejasi!
Meillä kerran exmies oli tytön kanssa meillä kotona kun olin iltavuorossa töissä. Kotiin tullessani sanoi että miksi sulla on xxxx-tavara makuuhuoneen lipastonlaatikossa, voi tyttö vielä loukata itsensä. Meni hetken ennenkuin upposi; äijä oli tonkinut laatikoitani ja ties mitä muuta! Sai kyllä suut silmät täyteen! Sama tapahtui tytölle kun oli yökylässä muutama vuosi jälkeenpäin isällään, ja isänsä jäi kiinni tytön kassin tonkimisesta. Kyllä oli palanut päreet tytöllä!
Kyse ei ole siitä että olisi mitään salattavaa tai muuta. Kyse on yksityielämään tunkeutumisesta! Sitä en siedä ainakaan minä, ja ap:n äidin kaltainen rajaton nuuskija olisi lentänyt kaaressa ulos.
Onko käsitelty se mahdollisuus, että lapsi meni sinne yöpöydän laatikolle, otti sieltä jotain ja mies ihmetteli miten lapsi saa ko. asian käsiinsä?
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa jos äiti on siivonnut, vaikka siitä tulee vähän sellainen ”no ei olis tarvinnut”. Otan sen enemmän auttamisena kun näpäyttämisenä mitä se ei ole. Jos ei ole varma joutaako joku tavara tai vaate pois ei heitä tai pistä roskakassiin kysymättä.
Joku sotkee kämppäsi ja lataa omaisuutesi kasseihin vietäväksi kirppikselle:
"No voi, ei sun olis tarvinnu. Mut tosi ihanaa kyllä."
Näin vakavasti ottaen, joko ap:n äiti on luonnehäiriöinen tai alkaa tulla seniiliksi. En jättäisi enää valvomatta asuntoon.
Nyt ap soitat äidillesi ja kyselet vähän, miten menee. Muistaako teillä tehneensä jotain ja minne laittoi tavaroita jne. Olen huolissasi äidistäsi. Onneksi hänellä on noin välittävä tytär ja isot lapsenlapset jo. Nyt on sinun vuorosi auttaa.