Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu naisten/äitien inho poikalapsia kohtaan ja palava halu saada tyttö?

Vierailija
07.02.2019 |

Ihmettelen tätä asiaa todella. Mistä johtuu että tasaisin väliajoin tulee keskustelua siitä että oi voi, nyt on poika tulossa ja maailma kaatui ja suru valtaa äidin masennuksen partaille. Naiset kilpaa kirjoittelevat kuinka ihanaa on saada tyttö ja kuinka se on tärkeintä ikinä. Minä en oikeasti tätä ymmärrä, koska olen vain tälläinen kahden pojan äiti. En tiedä mistä jään elämässä paitsi, ilmeisesti kaikkein oleellisemmasta asiasta maailmassa.

Olen kuullut kahta poikaani odottaessa ja heidän synnyttä ja edelleen niin järkyttäviä kommentteja siitä kuinka meidän pitää saada vielä tyttö. Näitä kommentteja on tullut äidiltäni, anopiltani, ystäviltäni ja jopa tuntemattomilta ihmisiltä. Yleensä kysyn tähän heti että "ai miksi?!?", koska ihan aidosti tätä mietin. Kommentit on olleet aina luokkaa "no kyllä äidin pitää tyttö saada"....

Joten nyt tyttöjen äidit, poikien vihaajat, tyttöä toivovat naiset (miksei miehetkin) kertokaa minulle miksi poika on huono ja tyttö hyvä.

Tässä lasten nukkuessa päikkäreitä voisin vielä tuonne alle laittaa vähän listaa niistä lentävistä lausahduksista mitä poikien vihaajat ovat minulle laukoneet....

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kuullukkaa mistään poikalasten vihaamisesta

Vierailija
42/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan tuota, kun ihmiset sanovat kahden pojan/tytön äidille, että kyllä teidän pitää vielä tehdä se tyttö/poika! Ihan kuin siihen voisi itse vaikuttaa, ja jos itse toivoisi kovasti sitä puuttuvaa sukupuolta niin noi kommentit voi satuttaa pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ajatellut, että asia olisi toisinpäin. Että naiset haluavat ennemmin poikalapsia.

Meillä kotona oli juuri niin. Pojat oli äidille ylpeyden aihe ja kaikki kaikessa. Me tytöt ei oltu mitään, ei kannattanut kuulemma edes kouluttaa toisin kuin pojat. Onneksi oli hyvä isä joka rakasti meitä, kuoli vain niin varhain. Ikävä isää edelleen, äitini kanssa kylmät välit.

Itsellä sekä poika että tyttö. Minkäänlaista suosikkijärjestelmää ei ole! 

Vierailija
44/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äitini on aina pitänyt poikia niin paljon parempana. Kehuu sukulaisten vauvoja kiva kun tuli poikia, tytöistä ei sano mitään.

Pettyi kun olisi halunnut että minäkin olisin ollut poika. Vihasi kun kasvoin naiseksi. Kai pohjalla on pelko kilpailutilanteesta. Vihaa muuten yhä.

Vierailija
45/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ajatellut, että asia olisi toisinpäin. Että naiset haluavat ennemmin poikalapsia.

Meillä kotona oli juuri niin. Pojat oli äidille ylpeyden aihe ja kaikki kaikessa. Me tytöt ei oltu mitään, ei kannattanut kuulemma edes kouluttaa toisin kuin pojat. Onneksi oli hyvä isä joka rakasti meitä, kuoli vain niin varhain. Ikävä isää edelleen, äitini kanssa kylmät välit.

Itsellä sekä poika että tyttö. Minkäänlaista suosikkijärjestelmää ei ole! 

Näin oli varmaan ns. ennen vanhaan kun pojan saaminen oli tärkeää sekä konkreettisesti että kulttuurisesti. Esim. oma erittäin ihana 1919 syntynyt mummoni ilman muuta toivoi meille poikaa. Mun käsittääkseni länsimaissa nykyään ei ole hirveän voimakkaita sukupuolitoiveita keskimäärin, mutta naiset toivovat vähän useammin tyttöä ja miehet poikaa. Selkeämpi on toive molemmista sukupuolista: jos on 2 samaa niin kolmas tehdään todennäköisemmin kuin pojam ja tytön jälkeen.

Vierailija
46/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut samaa. Itse toivoisin salaa poikaa esikoiseksi ja tyttöä kuopukseksi.❤️ Mutta ilahdun joka tapauksessa kummastakin, olen nyt rv 5+0 ja esikoista odotan.

Vierailija
47/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aika huonoja kokemuksia miehistä. Musta ois ihana saada liuta poikia ihan sen takia kun maailma kaipaa enemmän hyviä miehiä jotka osaa ottaa naisen tasaveroisena ja arvokkaana ihmisenä. Varmaan opettaisin ne nostamaan naisille hattua ja muuta ritarillista.

Vierailija
48/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi puhkikulunut aihe, eikä oikeastaan kiinnosta hirveesti jonkun reikäpään sutkaukset, mutta oman kokemukseni mukaan ainakin maaseutuympyröissä jokunen kymmenen vuotta sitten (ja ehkä jonkun jäärän toimesta vieläkin) arvostettiin erityisesti poikalapsia.

Taannoin ostin tyttövauvalleni sinisen kesähatun. Kun myöhemmin laitoin hänen pikkusiskolleen saman lakin, kuului arvailua, että "Poikaako meinasitte?" :D Kun perheisiin syntyy lapsia, kuuluu usein: "Kiva kun on molemmat" (siis tyttö ja poika, jos joku nyt ei osannut päätellä). Joo, mustakin se on kiva, yhtä kiva kuin jos perheessä on vain poikia tai vain tyttöjä.

Mulla on 2 tyttöö. Kyselijöille, JOITA OLEN TAVANNUT PALJON, olen kertonut kärsivällisesti, että minulla ei ole mitään tarvetta saada poikalasta. Olen tyytyväinen nykytilanteeseen, enkä ole ikinä kaihonnut muuta. Mutta joo, on kyllä erikoista, kuinka jotkut aina kommentoi.

Vierailija
49/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sitä poikaa voi pukee vaaleenpunan een tai söpöihin mekkoihin eikä hiuksia kammata nätisti. Ja tytön kanssa voi tehä yhessä myöhemmin tyttöjen juttuja (shoppailla jne). Naisen on helpompi puuhata tytön kanssa esim. nukkeleikkejä. Sit tytön voi opettaa meikkaan.

Tämmösiä selityksiä lukenu/kuullut.

Vierailija
50/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain että yleensä kaikki toivoo tyttöä, miehetkin. Ainakin keskimäärin. Ja olen miettinyt asiaa nyt kun esikoista odotan, kai se on niin että tyttöjä pidetään söpömpinä ja sellaisina että heihin on helpompi kohdistaa tunteellisuutta ja hoivaa, ja noita asioita vauvalta odotetaan. Tytöt ovat ikään kuin supervauvoja. Ehkä tämä pätee osin siihen mitä isommistakin lapsista ajatellaan. Mutta itse luulen että tämä tunne hälvenee yleensä synnytyssalissa kun lapsen saa rinnalleen... tai pian sen jälkeen kun kiintymys on muodostunut.

Vierailija
51/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin tyttöä ja tytön sain.

Toivoin tyttöä, koska minulla ei ollut kokemusta pikkupojista (minulla on mm. kaksi sisarta, joilla kummallakin oli tyttölapsia).

Poika olisi kyllä ollut myös mieleinen, koska hänestä olisin voinut kasvattaa NAISIA KUNNIOITTAVAN miehen.

Nyt kasvatan KAIKKIA KUNNNIOITTAVAN naisen. ;o)

Vierailija
52/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha uutinen, eikä ehkä päde näinä päiviniä. "Poikalapset lyhentävät äidin elinikää." https://yle.fi/uutiset/3-6517576

Vierailija
53/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän, että toivoin tyttöä. Eikä tämä tarkoita sitä, etten ymmärtäisi, mikä onni on saada terve lapsi tai ylipäätään saada lapsi. Tai että inhoaisin poikia. Kyllä kaikenlaista voi silti toivoa. Itselläni on vain siskoja, ja kaverini ovat aina olleet tyttöjä. Ajattelin, etten osaisi olla poikalapsen kanssa ja ymmärtää häntä. Kyllä siihenkin olisi varmaan oppinut, mutta olin silti iloinen, kun tyttö tuli.

Vierailija
54/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikalapsihan on paljon helpompi ja yksinkertaisempi kasvattaa. Tottelee ohjeita ja menee siihen tavalliseen rajoitettuun miehenmalliin eikä siitä sitten poikkea. Putkiaivohommaa on pojan kasvattaminen.

Vierailija
55/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni oli negatiivisia kokemuksia miehistä ja sitten toisaalta tytön kautta pystyy elämään oman lapsuutensa/elämänsä uudelleen. Mikä sekään ei ole hyvä asia. Tai sitten pidetään muuten vain tyttöjä/naisia parempina kuin miehiä. Jotain oman sukupuolensa suosimista. Ei kuitenkaan mitään terveitä ajatuksia nämä.

Vierailija
56/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kun tulin synnytyssalista osastolle (vuosia sitten) huonekaverini kysyi tyttö vai poika. Vastattuani "tyttö" , nainen sanoi että hänellä ei olisi kotiin menemistä jos olisi tytön saanut. Oli hänen ensimmäinen lapsensa 🙄

Eli monenlaisia ihmisiä riittää....

Vierailija
57/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varmaan inhoa, mutta on helpompi kuvitella kaikkea kivaa tekemistä lapsen kanssa, joka on samaa sukupuolta kuin itse. Mun mielestäni miehet yleensä taas toivoo enemmän poikaa. 

M

Vierailija
58/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on pojat kyllä olleet halutumpia. Itsekin ajattelin jo nuorena että teen 3 poikaa.

Vierailija
59/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keksii ilmiön omasta päästään ja sitten ihmettelee mistä tämä ilmiö mahtaa johtua....

Vierailija
60/68 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Itsellä esikoinen poika ja sen jälkeen kolme tyttöä. Itse olin hiukan arvellut että nuorimmainen voisi olla poika (olikin hyvin poikamainen tyttö). Mulle sanoi sukulaiset että älä enää enempää lapsia tee ettei tule lisää tyttöjä ja kyseltiin että olenko pettynyt kun ei tullutkaan poikaa... Itselle on kyllä ollut ihan se ja sama kumpia ovat, nytkin ovat kaikki ihan äärest laitaan erilaisia eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi