Mistä johtuu naisten/äitien inho poikalapsia kohtaan ja palava halu saada tyttö?
Ihmettelen tätä asiaa todella. Mistä johtuu että tasaisin väliajoin tulee keskustelua siitä että oi voi, nyt on poika tulossa ja maailma kaatui ja suru valtaa äidin masennuksen partaille. Naiset kilpaa kirjoittelevat kuinka ihanaa on saada tyttö ja kuinka se on tärkeintä ikinä. Minä en oikeasti tätä ymmärrä, koska olen vain tälläinen kahden pojan äiti. En tiedä mistä jään elämässä paitsi, ilmeisesti kaikkein oleellisemmasta asiasta maailmassa.
Olen kuullut kahta poikaani odottaessa ja heidän synnyttä ja edelleen niin järkyttäviä kommentteja siitä kuinka meidän pitää saada vielä tyttö. Näitä kommentteja on tullut äidiltäni, anopiltani, ystäviltäni ja jopa tuntemattomilta ihmisiltä. Yleensä kysyn tähän heti että "ai miksi?!?", koska ihan aidosti tätä mietin. Kommentit on olleet aina luokkaa "no kyllä äidin pitää tyttö saada"....
Joten nyt tyttöjen äidit, poikien vihaajat, tyttöä toivovat naiset (miksei miehetkin) kertokaa minulle miksi poika on huono ja tyttö hyvä.
Tässä lasten nukkuessa päikkäreitä voisin vielä tuonne alle laittaa vähän listaa niistä lentävistä lausahduksista mitä poikien vihaajat ovat minulle laukoneet....
Kommentit (68)
Onneksi nykynainen tilaa mällinsä jostain maailmalta ja istuttaa itteensä.
Ei tulis mieleenkään tehdä pentuja näille kaikenvaativille ohjuksille, joille mies on vain siittäjä ja lompakko.
Pitäkää tunkkinne.
Kahden pojan äitinä en oo ikinä kuullu pienintäkään vihjausta siihen suuntaan, et tyttölapsi ois parempi tai sellanen pitäs saaha. Oiskohan kyse siis ihan vaan sun lähipiiristä..
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykynainen tilaa mällinsä jostain maailmalta ja istuttaa itteensä.
Ei tulis mieleenkään tehdä pentuja näille kaikenvaativille ohjuksille, joille mies on vain siittäjä ja lompakko.
Pitäkää tunkkinne.
Moi ap?
Itse ainakin hieman salaa toivon esikoiseksi poikalasta. Olisi tyttölapsikin tervetullut ja ihan yhtälailla rakastettu. Haluan sekä tyttö- että poikalapsen.
Kyllä mun äitii hyvä äitii. Ehkä joku miehenmallli jäi uupumaaan.
Taitaa kyse olla kyllä aika pienestä porukasta joka noin aattelee. Koskaan kuullut kun täällä provoilua.
On kai aika kliseistä, että nainen toivoo tyttöä ja mies poikaa. Sana inhoaa on mielestäni väärä, koska en ole tavannut yhtään naista, joka inhoaa poikalastaan. Kaikki me toivomme myös tervettä lasta, mutta harva kuitenkaan inhoaa sairaita lapsia.
Minä halusin nimenomaan pojan. En tyttöä. Olen itse poikien kans kasvanut "poikatyttö", en osaisi kasvattaa tyttöä.
Ovat niitä äitejä jotka eivät poikaa ole saaneet.
Yrittävät vakuuttaa itselleen ja tuttavilleen etteivät poikaa olisi halunneetkaan.
Vanha sananlasku: Happamia ovat pihlajanmarjat jne.
.
Minulla 2 poikaa eikä kukaan ole kommentoinut muuta kuin kätilö totesi että pojilla saa tyttöjä, ja niin on käynyt.
Esikoista odottaessa ajattelin, että sen on pakko olla tyttö, koska en tiedä mitä poikien kanssa tehdään, miten muka poika kasvatetaan täyspäiseksi yksilöksi, tyttönä olosta tiedän jotain koska olen ollut tyttö itsekin.
Poikahan sieltä tuli.
Kun aloin odottaa toista, niin toivoin poikaa, koska nehän tuntuivat kovin mutkattomilta ja olin jo todistanut itselleni, että pärjään semmoisen kanssa.
Tyttö tuli.
Nyt on sitten molemmat. Ehkä kymmenen vuoden päästä alan pikkuhiljaa ja salaa toivoa lapsenlapsia - poikia tai tyttöjä tai ihan sama vaikka olisi poikatyttö tai sisäisesti eri sukupuolta miltä ulkoisesti näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun äitii hyvä äitii. Ehkä joku miehenmallli jäi uupumaaan.
Mutta kyllä urheiilu kompensoi varmastikiin sitä. Oon aiina pitäny miesvalmeentajia ja mieesopettajia ainakin miehille psykologiseesti pareempana vaihtoehtona.
Mitähän ihmettä sä nyt taas höpötät...
Kyllä jossain piireissä tuo on yleistä. Ei välttämättä niin että on pakko saada tyttö, vaan että pakko saada lapsi jolla on tietty sukupuoli, silmien ja hiusten väri tai joku muu ominaisuus.
En tiedä liittyykö hormonien heittelyyn vai onko kyse ihan tulevan äidin omasta kypsymättömyydestä.
Normaali ihminen tajuaa, että raskaus voi päättyä keskenmenoon, lapsesta voi tulla sukupuoleltaan mikä vaan (jopa intersukupuolinen tms.), lapsi voi syntyä vammaisena, lapsella voi olla syntyessään tumma tukka vaikka äidillä olisi maantienväriset hiukset, jne. jne jne...
Semmoista se elämä on. Pitää ottaa vastaan mitä saa. Kaikkea ei voi kontrolloida eikä lapsi ole nukke pikkutyttöasteelle jääneen äidin leikkeihin.
AP jatkaa
-"Ei rakenneultrassa annettuun sukupuoliennusteeseen kannata luottaa. Ajattele jos se onkin tyttö?!(ja silmät säihkyy kun sanoo tyttö sanan)" -äitini
-"Ei näitä poikien vaatteita jaksa edes katsoa kun kaikki niin rumia. Ajattele sitten kun saat valkata näistä ihanista prinsessamekoista" -äitini
-"No kyllä toinen sitten on tyttö" -kaikki
-Kerroin äidilleni odottavani toista lasta. "Oi ihanaa, saadaan nyt se tyttö"
-Sain keskenmenon. "No, kumpi ois tullut?" Tämä siis ensimmäinen kommentti kun tulimme sairaalasta äidilläni.
-"Kyllä nyt taidetaan saada se tyttö" Anoppini päätteli tämän vaaleanpunaisesta odotuspaidastani.
-"Ajattele jos kävisi niin hyvä tuuri että saisitte tytön" Paras ystäväni
-"Vai toinen poika...noh, ehkä kolmas sitten ois tyttö..." anoppi
-Oma äitini ei tullut katsomaan toista poikaani ollenkaan. Vasta ristiäisiin saapui ekaa kertaa, eikä ottanut mitään kontaktia vauvaan.
-"Olisi ihan kamalaa jos saisin pojan" Paras ystäväni sen jälkeen kun olin pyytänyt häntä kummiksi.
-"Onneksi mulla on tyttöjä" Siskoni
-"Varmaan kamalaa kun ei ole tyttöä kenen kanssa harrastaa ja tekee tyttöjen juttuja" äitini
Näitä olisi varmaan kirjoittaa monta sivullista, mutta en millään muista kaikkia. Olen kasvanut perheessä jossa poikia vihataan. Äitini puhui aina kotonani naapurin kauheista pojista ja kuinka hän on onnekas kun ei yhtään poikaa ole tullut. Äitini poikaviha juontuu hänen isä- ja velisuhteisiin, mutta mistä kaikkien muiden ihmisten poikaviha juontuu?!?
Tämä palstahan on miesvihaajia täynnä, joten ihmekös tuo.
Kyllä mun tuttavapiirissä on tätä samaa havaittavissa. Jännä, että ennen kuin aloin esikoista odottaa, en ollut edes ajatellut asiaa. Kerrottuani, että poika tulossa kommentit olivat "vai poika" "huh huh" "voi että" . Tuttavat ovat puolestaan kertoneet että "onneksi tyttö tulossa", "onneksi tää toinenkin on tyttö".
Meillä taas jankutettiin että "poika tulee varmasti" "kyllä poika pitää saada" "kaikille meidän suvussa on tullut poika esikoiseksi" Jne, kun olin raskaana. No tulikin tyttö, ja myönnän että salaa olin tyytyväinen kun saivat nenilleen. Rakas tuo minulle on, rakas olisi vaikka olisi ollut poika. En ymmärrä nykypäivänä tuota sukupuoli hössötystä, pääasia että on terve lapsi.
Muista lääkkeet!