Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua tota auraajien valitusta

Vierailija
07.02.2019 |

Auraajat ym. Kiinteistöhuollon työntekijät valittavat taas kilvan kun on niin paljon aurattavaa. Miksi valitus? Tuskin sitä ilmaiseksi tekevät, eiköhän siitä pääsääntöisesti jonkinlainen palkkakin makseta?
Tekisivät rahaa nyt kun töitä riittää, ei täää lumikausi Suomessa nyt yleensäkään koko vuotta kestä ja monena vuonna ei ole lunta nimeksikään.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyyh. Ketään ei kiinnosta ne vanhustenhoidossa raatavat hoitajat, koska he ovat naisia. Mutta lumimiehiä pitäisi taputella päähän ja sääliä.

Hoitajien raataminen. Suurimman luokan valhe, joka edelleenkin uppoaa hölmöihin. 

Miehet tekevät edelleenkin ne kaikkein raskaimmat ja vaarallisimmat työt. 

Empiiriset havaintoni eri työpaikoilla eivät tue väitettäsi. Miehet istuvat lisäksi kahvilla pitkään ja menevät usein sieltä, mistä aita on matalin.

Vierailija
62/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä auraajien valitus? Enemmänhän ihmiset valittaa siitä kun ei aurata. Tälläkin palstalla lattemammat itkee kun ei pääse ilmaisella bussilla kauppakeskukseen latelle, kun suuri vääryys kohtaa heitä hoitamattomien jalkakäytävien muodossa ja estää lastenvaunujen kanssa latelle lähtemisen. 

Miksi pitää olla näin ilkeä?!

Toiset menee kahville, toisten täytyy päästä niiden rattaiden kanssa päiväkotiin tai neuvolaan. Vaunujen, rattaiden ja rollaattoreiden kanssa on tänä talvena ollut ihan oikeasti hankalaa liikkua. Onko se teille muille vain joku naurunaihe?

Ei ole naurunaihe, en vaan tajua miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää että kun lunta on paljon niin sitä on paljon. Vai pitäisikö auran ajaa ees taas yhtä katua että sinä pääset liikkumaan, viis muista?

En jaksa tätä. Minä menen töihin joka aamu, ja olen kahden viikon ajan kantanut lapseni bussipysäkille ja hoitoon, koska meillä päin aurat ei ole käyneet läheskään samaan tahtiin auraamassa kävelyteitä kuin autoteitä.

Mutta olkaa toki vahingoniloisia ja jatkakaa ilkeylyä, kun tämä harmi ei koske teitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kolamiehenä, voin kertoa mikä se ongelma on...

Ekanakin, ne lumet tulevat liian tiheään, niin ei kerkeä nukkua välissä eikä kroppa palaudu kunnolla. Voi olla hankala ymmärtää, mutta tuo on hyvin raskasta työtä ja kestää pari kolme päivää että keho latautuu.

Toiseksi, ei noista niin paljoa tienaa että sillä juhlisi. Itse otin työn siksi että saan tienata sen 300€ tukien päälle, nyt jos tulee esim satanen lisää palkkaan, siitä lähtee puolet veke suoraan.

Eikä kiinteistönhuollon työt mihinkään ole loppumassa. Kesät leikataan nurmikkoa, syksy puhalletaan lehtia ja keväällä kerätään hiekkoja kadulta.

Töitä siis olisi mutta kun ei jaksa.. järkyttävää tommonen työkkärikorvauksesta kynsin hampain kiinnipitäminen kun töitäkin ois tarjolla. Ja palkkaa.

Vierailija
64/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä auraajien valitus? Enemmänhän ihmiset valittaa siitä kun ei aurata. Tälläkin palstalla lattemammat itkee kun ei pääse ilmaisella bussilla kauppakeskukseen latelle, kun suuri vääryys kohtaa heitä hoitamattomien jalkakäytävien muodossa ja estää lastenvaunujen kanssa latelle lähtemisen. 

Toiset menee kahville, toisten täytyy päästä niiden rattaiden kanssa päiväkotiin tai neuvolaan. Vaunujen, rattaiden ja rollaattoreiden kanssa on tänä talvena ollut ihan oikeasti hankalaa liikkua. Onko se teille muille vain joku naurunaihe?

Ei ole naurunaihe, en vaan tajua miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää että kun lunta on paljon niin sitä on paljon. Vai pitäisikö auran ajaa ees taas yhtä katua että sinä pääset liikkumaan, viis muista?

En jaksa tätä. Minä menen töihin joka aamu, ja olen kahden viikon ajan kantanut lapseni bussipysäkille ja hoitoon, koska meillä päin aurat ei ole käyneet läheskään samaan tahtiin auraamassa kävelyteitä kuin autoteitä.

Mutta olkaa toki vahingoniloisia ja jatkakaa ilkeylyä, kun tämä harmi ei koske teitä.

Jos asut kerrostalossa niin ne kävelytiet ei kuulu kaupungin aurattavaksi. Raksuttaako?

Vierailija
65/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyyh. Ketään ei kiinnosta ne vanhustenhoidossa raatavat hoitajat, koska he ovat naisia. Mutta lumimiehiä pitäisi taputella päähän ja sääliä.

Hoitajien raataminen. Suurimman luokan valhe, joka edelleenkin uppoaa hölmöihin. 

Miehet tekevät edelleenkin ne kaikkein raskaimmat ja vaarallisimmat työt. 

Empiiriset havaintoni eri työpaikoilla eivät tue väitettäsi. Miehet istuvat lisäksi kahvilla pitkään ja menevät usein sieltä, mistä aita on matalin.

Naiset ne niissä käsienheiluttelusuojatyöpaikoissa istuu ja makaa. 

Suomessa on noin 5000 palomiestä, arvaatko moniko on nainen? 10. Kymmenen.

Ja tämä oli vain yksi esimerkki. Toki vanhustenhoidossa on niin raskasta että potilaat kuolee käsiin kun hoitajat keittelee kahvia ja syö pullaa. Ja tiedän tämän koska olen nähnyt asiaa sisältäkäsin muutoinkin kuin omaisena 

Vierailija
66/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa niin ne kävelytiet ei kuulu kaupungin aurattavaksi. Raksuttaako?

En asu kerrostalossa. Asun kaupungin laidalla, rivitalo- ja omakotitaloalueella. Eikä tämän kaupungin keskustassakaan ole helppoa jalankulkijoilla, mutta ketä se kiinnostaisi?

Tärkeämpää on päteä ja olla ilkeä.

Vierailija
67/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä tässä siis oli ongelmana? Tilaa yksityinen palvelu kolaamaan itsellesi kulkuväylä.

Tiet ja kadut aurataan prioriteettijärjestyksessä. Toki maailman pitäisi pyöriä jokaisen lattemamman navan ympärillä, niin kuin aina. 

Vierailija
68/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, jaksatteko omissa ammatissainne stressiä ja kasaantuvia töitä, pitkät työajat ja kunnollisista unista ei tietoakaan?

Ja ne jotka on sitä mieltä, että siellä ne ajelee puhelin korvalla päivät pitkät, voitte itse mennä vaikka kymmeneksi tunniksi ajelemaan autolla ja kertoa kuinka pirteinä pysytte.

Vierailija
69/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äiti opetti ettei sellasista asioista kannata puhua mistä ei mitään ymmärrä. Kaikille ei näköjään oo samaa opetettu 🤔

Vierailija
70/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te työttömät ja joutilaat ette välttämättä tajua, mutta työtä voi joskus olla liikaa. Ihmisen pitäisi päästä riittävästi palautumaankin työpäivien välillä, elämään sitä elämää, joka työstä saadulla palkalla kustannetaan.

Teillähän on päinvastainen ongelma: mihin käyttäisi kaiken ylimääräisen ajan, jonka Kela ja sossu kustantaa?

Vierailija
71/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet asuinpaikkasi valinnut, muuta ydinkeskustaan niin ei tarvitse tarpoa lumessa.

Vierailija
72/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti joku on sitä mieltä että ensimmäisenä pitäisi aurata jotkut syrjäkylien kävelytiet että mammat pääsee bussiin?

Vierailija
73/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti joku on sitä mieltä että ensimmäisenä pitäisi aurata jotkut syrjäkylien kävelytiet että mammat pääsee bussiin?

Voi olla ettei bussi tule kun ei ole pääväyliä ajettu

Vierailija
74/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea valitus. Mene punttisalille välillä jos ei kroppa kestä työntekoa.

T:Kinkkumies penkki 220kg

Ei saatana mikä pelle. Yks kiertopotku ohimoon ja olet ruumishuoneella.

Vierailija
75/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on töitä mitä tehdä kuin vain aura kuskeilla. Tärkeämpiä töitä. Ja ihmiset valittaa siksi, että te ette osaa tehdä työtänne kunnolla, vaan keskitytte vain haukkumaan ihmisiä joita huono auraus suututtaa.

Kuka sen teidän palkan maksaa? Onko käynyt mielessä, että se on se lattemamma, joka äitiyslomallakin tienaa teitä paremmin.

Vierailija
76/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksei vaan kaikkiin ammatteihin palkata loputtomasti työntekijöitä niin ei tulisi ongelmia. Hoitajia, auraajia, kaikkia

Voisiko joku selittää, en tajuu!!!

Vierailija
77/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muillakin on töitä mitä tehdä kuin vain aura kuskeilla. Tärkeämpiä töitä. Ja ihmiset valittaa siksi, että te ette osaa tehdä työtänne kunnolla, vaan keskitytte vain haukkumaan ihmisiä joita huono auraus suututtaa.

Kuka sen teidän palkan maksaa? Onko käynyt mielessä, että se on se lattemamma, joka äitiyslomallakin tienaa teitä paremmin.

Haluaisitko sä, arvon palkanmaksaja, sitten kertoa että miten mä voisin tehdä työni paremmin? Tiedätkö edes mitä mun työhön kuuluu? Anna mä arvaan "no sähän vaat ajat sitä auraa!"?

Vierailija
78/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No exä just viime sunnuntaina lähti kahdelta päivällä auraamaan ja tuli vähän ennen kahtatoista takaisin. Pari tuntia ehti nukkua ja lähti takaisin töihin.

Lisätään vielä, että muut työt kasaantuu, kun täytyy aurata. Kaikennäköistä remppahommaa olisi, mutta auraukset ohittaa muut työt. Siihen vielä työkavereiden sairauslomat ja talvilomat, niin päivät todellakin venyvät.

Vierailija
79/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on se normaali 8 tunnin työpäivä lumihommien lisäksi, siksi saattaa alkaa vähän väsyttää varsinkin jos omalle päivystysvuorolle osuu useammallekin yölle lumisateita.

Vierailija
80/95 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattemamman voimafantasiat.

Edelleenkään en ole nähnyt missään auraajien valituksia, ainoastaan teidän loisten itkentää siitä kun ette pääse kullattua tietä pitkin latelle kauppakeskukseen hyökkäysvaunuinenne muita asiakkaita häiriköimään