Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko Matti Nykänen voitu pelastaa?

Vierailija
06.02.2019 |

Valitteli huonoa oloa pyykätessään. Jos olisi silloin heti viety lääkäriin, olisiko nyt elossa?

Kommentit (520)

Vierailija
341/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeisen kuva tyttö näyttää ihan enkeliltä Matin kanssa , joka lähetti matkaan Matin.

Ja se nainen joka oli missannut nähdä Matin perutun keikan Kanarialla oli itkenyt vuolaasti viimein nähdessään matin jostain ritilöitten välistä vaan mutta kuitenkin.

Vierailija
342/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa you tubesta Matin mielipide Mika Kojonkoskesta.

En tiedä miksi mutta symppasin täysin Mattia. Matti oli lahjakas ja erilainen. Jos suomalaiset ylipäänsä näkisivät lahjakkuuden ja erilaisuuden ennen kuin on liian myöhäistä niin maailma olisi parempi.

Ja tämä koskee työelämää, vittumaisia paskantärkeitä tyhmiä pomoja ja kaikkia perseennuolijoita jo ihan ylipäätään!

Kyllä, tämä systeemi pyörii sellaisilla ehdoilla nyt että syvällä hiljaisessa tiedossaan koko kansa tietää että Matissa oli totuutta enemmän kuin kirjanoppineissa yhteensä :). Ja siitä se tunne ja suosiokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun näin sen Mozart- elokuvan niin olen aina tietyllä tavalla pitänyt mahdollisuutena sellaista Lasten Mehuhetken Mustaa Enkeliä , ja tarkoitan  ihan ihmistä sillä ,sellaista riivattua stalkkeria joka hänellä oli  siinä hänellä vainona kintereille; oliko se nyt Saliere ....?

Ja joka  kurja yritti sitä kiivaammin tuhota Mozarttia mitä kiihkeämmin hän loi. Toivottavasti ei Helsingissä ollut sellaista sentään, eikä se oikeasti tainnut elämässä myrkyttääkään edes Mozarttia  mutta se pelko jäi takaraivoon että aina tommonen tulee jos jossain haistaa jotain todella hyvää ja erikoista.

Matti oli  sellainen mäkihypyn Mozart, miljoona hermosolua osui oikeaan kohtaan

Vierailija
344/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihmettelin myös, varsinkin kun oli vielä se diabetes. Ehkä tilanteen vakavuutta ei vaan ymmärretty.

Vierailija
345/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Pia-Nykanen-kertoo-kaiken-Matti-Nykasen-v…

Aika pitkään vaimo katseli huonokuntoista miestä joka ei jaksanut edes vessaan nousta vaan piti ämpäri tuoda vuoteen viereen.

Vielä kun ottaa huomioon diabeteksen jos ei moneen päivään pystynyt syömään/mikään sisällä, mutta pisti insuliinin....

Tavallista ärhäkämpi mahatautikin esim. Noro voi olla diabeetikolle tappava jos ei hakeudu lääkäriin.

Mun mielestä tuo oli nimenomaan selkeä ketoasidoosi. Olen itse sen kaksi kertaa käynyt läpi. Mikään ei pysynyt sisällä, join lasin vettä, nukuin pari tuntia, heräsin oksentamaan ja sama toistui loopilla. Mulla johtui siitä, että insuliinit oli pistämättä. Oli kuolema molemmilla kerroilla lähellä ja olin muutaman päivän teholla, jonka jälkeen n viikko tavallisella osastolla

t 1-tyypin diabeetikko

Vierailija
346/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää oikeasti, millaiset hoito-ohjeet Matti oli lääkärilä saanut, kun keksi itse ihan omat säännöt hoitoonsa. Ykköstyypin diabetes oli ja todettiin vesiskootterionnettomuuden jälkeisissä verikokeissa. Kaikilla diabeetikoilla on ongelmien raajojen suhteen, sekä tulehdusten että ruhjeiden paranemisen suhteen.

Frederik seiskassa Kanarian reissusta:

Reetun mukaan Matin Kanarian-reissuun kuului rentoutumisen lisäksi olutta. 

– Kyllä se vähän otti kaljaa, ja kysyinkin sitten siltä, että seuraako se verensokeriaan ollenkaan. Matti vaan sanoi, ettei seuraa ja ottaa insuliinia ihan summamutikassa.

– Hän kuulemma tunsi sen, kun pitää ottaa lääkkeet. Mutta eihän se oikeasti niin mene, vaan pitää olla tosi tarkka. 

Noniin, oma veikkaukseni on että oli tosiaan juonut alkoholia, syönyt huonosti ja tuntenut huonoa oloa minkä vuoksi pistänyt ihan liikaa insuliinia joka vaan pahentanut tilannetta. Rauha hälle.

Vierailija
347/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti on ilmeisesti kankkusessa oksennellut niin paljon, ettei vaimo jaksanut huolestua. 

Tämä! Eikö Matin vaimo tiennyt, että krapula on hengenvaarallinen diabeetikolle? Oliko hän itsekin ottanut alkoholia ja arviointikynnys oli heikentynyt? Jokin aika sitten Suomessa meni oikeuteen asti tapaus, jossa diabeetikko kuoli alkoholin käytön jälkeen ja hänen seurassaan olleita ihmisiä syytettiin heittellejätöstä.

Vaimo ei varmaan fiksuimmasta päästä, jos ei tajunnut. Tai sitten ei jaksanut huolestua, kun ärsytti Matin usein humalassa-olo.

Vierailija
348/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te diabetesjankkaajat tehdä oman ketjunne? Ei uskoisi sairaanhoitajiksi tuolla käytöksellä. Tässä puhutaan nimellä tunnetusta kuitenkin.

no ei noista kukaan ole sairaanhoitaja, mistä ihmeestä niin luulet

Kun kysyin niin väitti olevansa.

Eijjjumalauta ette voi olla tosissanne, mistä teitä koomikoita riittää. 

"Pakko olla totta kun seiskasta luin"

"Pakko olla totta kun luottotoimittaja niin sanoo"

"Pakko olla totta ku vauvapalstalta luin"

Ihme että teistä yksikään on hengissä enää 

Vierailija
349/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti on poissa, sitä ei nyt mikään muuta. Kuolinsyytä on turha arvuutella. Omaiset kertovat jos haluavat. Toivottavasti saa kauniit hautajaiset.

Näinpä. Seiskassa luki että tällä viikolla tehdään ruumiinavaus.

Vierailija
350/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun joku perusdiabetestylsätavis luulee nyt jotain.

Matilla diagnosoitiin vuosi sitten diabetes, mutta mitalit hän ansaitsi olemalla hurjapää, elämänrohkea adhd. Ja tämä dg ei tarkoita tyhmyyttä!

Matilla diagnosoitiin diabetes viime syksynä, alle puoli vuotta sitten.

Vierailija
351/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Minusta on aika hupaisee se että mua törkeästi hakanneella miehellä oli korkeanpaikankammo ja oli virolainen.

Matti oli suomalainen eikä todellakaan pelännyt hypätä, ei korkeutta eikä sumua!

Vierailija
352/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille mystisen jutun: Istuin kerran päivystyksessä (oli itselläni mennyt rannetta) Ja viereeni tuotiin nainen joka oli varsin tuskaisa. En ole lääkäri. Hän kertoi siinä mulle oireitaan ja minä sanoin että teillä on sappikohtaus. Se tuli intuitiolla.

Vein naisen itse luvatta lekurin ovelle ja tyrkkäsin sisään lääkärin harmiksi. Sitten kului tovi ja toinen ja naista vietiin äkkiä paareilla jonnekin. Siitä minun kohdalta hän ähkäisi:

-Kuulkaa kerroin lääkärille tuolla sisällä että te kerroitte minulla olavan sappirakon tulehdus ja pahana. !Nainen näki huomattavan vaivan ponnistaessaan tuskiltaan ja kuiskatakseen tuon siinä.

-Ja se oli! Hän henkäisi!

Suoraansanottuna en tiedä miten osui...jäi arvoitukseksi ja miten älysin kipata naisen lekurille hädissäni ollen vielä. Älkääkä lytätkö- me emme aina edes tiedä mitä tiedämme aivot ovat niin monimutkaiset.

Mutta nainen olisi luultavasti alkanut pian voida todella vaarallisesti jos olisi nuokutettu siinä eteisessä penkillä. Niin monta traumapotilasta lapattiin sisään, mutta yksi lekuri oli onneksi silloin vielä vapaa edes.

Hirmu paljon kerkesi henkäistä sinulle siinä kun kuitenkin vietiin äkkiä paareilla jonnekin.

Vierailija
353/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te diabetesjankkaajat tehdä oman ketjunne? Ei uskoisi sairaanhoitajiksi tuolla käytöksellä. Tässä puhutaan nimellä tunnetusta kuitenkin.

Voi pyhä yksinkertaisuus!

Kysypä minulta kuka  minä olen, kysy.

- Minäpä olen Saban kuningatar ja Catwoman, jos haluat niin kerron terkkuja Batmanille ja Kristukselle!

Vierailija
354/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetesta koskeva ketju. ;-D

Aiheena Matti Nykänen.

En olis uskonut.

Vierailija
355/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa! Minusta on aika hupaisee se että mua törkeästi hakanneella miehellä oli korkeanpaikankammo ja oli virolainen.

Matti oli suomalainen eikä todellakaan pelännyt hypätä, ei korkeutta eikä sumua!

Mikä on sinun syysi alapeukuttaa? Haittaako sinua jotenkin että väkivaltaa systemaattisesti toteuttavat miehet saattavat olla narsistisia, outoja ja pelottavan väkivaltaisia? Ihan todistetusti ja videokameroin.

Eivätkä he ikinä uskaltaisi hypätä eikä puolustaa edes kaveriaan. Naiset ovat heidän uhrejaan.

Vierailija
356/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetesta koskeva ketju. ;-D

Aiheena Matti Nykänen.

En olis uskonut.

Matti oli myös diabeetikko vaikkei ollut sitä vielä sisäistänytkään kunnolla. Ja adhd ja alkoholisti. Ja maailmanmestari ja olympiavoittaja. Matin kanssa mikään ei ollut uskomatonta. Odottamatonta ehkä joskus mut siihenkin tottui.

Vierailija
357/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinun syysi alapeukuttaa? Haittaako sinua jotenkin että väkivaltaa systemaattisesti toteuttavat miehet saattavat olla narsistisia, outoja ja pelottavan väkivaltaisia? Ihan todistetusti ja videokameroin.

Eivätkä he ikinä uskaltaisi hypätä eikä puolustaa edes kaveriaan. Naiset ovat heidän uhrejaan.

Niin ja oletko koskaan katsonut elokuvan Psyko? Ja tiedätkö että Matti on kaukana psykosta. Osaa pyytää anteeksi eikä valehtele.

Jos työskentelet väkivaltaa kärsineiden naisten kanssa niin tiedät ilmiön.

Vierailija
358/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain sanottiin että Matti kärsi ainakin uransa alkuaikoina jonkinasteisesta korkeiden paikkojen pelosta.

Vierailija
359/520 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaPISTE. LOPETTAKAA JO TUO TUHJÄ MÄLVÄYS.

Vierailija
360/520 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eijjjumalauta ette voi olla tosissanne, mistä teitä koomikoita riittää. 

"Pakko olla totta kun seiskasta luin"

"Pakko olla totta kun luottotoimittaja niin sanoo"

"Pakko olla totta ku vauvapalstalta luin"

Ihme että teistä yksikään on hengissä enää 

Sinä olet turmeltunut sielu. Jos vastaa olevansa sh niin sitten kohdellaan vaan sellaisena ja se valehtelu on sitten oma virheensä ei muitten. Just tämmöistä kierokalleilua on netti pullollaan eikä teidän ehdoilla aleta keskustelemaan vaan asetetaan sanoista vastuuseen.