Olisiko Matti Nykänen voitu pelastaa?
Valitteli huonoa oloa pyykätessään. Jos olisi silloin heti viety lääkäriin, olisiko nyt elossa?
Kommentit (520)
Vierailija kirjoitti:
Muuten tuo järjestäminen ja siisteys ovat kääntöpuoli sille hallinnan tunteen laskemiselle humalassa ja on eräänlainen oire jolla pidetään tietoiseti yllykkeitä kurissa. Siis neutraalisti ilmaisten tämä ei mitenkään pahasti.
Ass ja Add nivoituvat usein yhteen. Kukaan ei tiedä mikä puts plank on addeilla välillä? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te diabetesjankkaajat tehdä oman ketjunne? Ei uskoisi sairaanhoitajiksi tuolla käytöksellä. Tässä puhutaan nimellä tunnetusta kuitenkin.
Eiks se ollu sairaanhoitaja, joka koetti jakaa perustietoa diabeteksesta eikä nämä jankkaajat. Eihän se sairaanhoitaja maininnut mitään Nykäsestä vaan kertoi diabeteksesta ihan ilman nimiä yleisellä tasolla.
Meillä olisi sairaaloissa jono ulos asti, jos kaikkia huonovointisia alettaisiin sinne kärrätä.
Mistä me tiedämme, mitä on tapahtunut. Ties vaikka Matti olisi jo käynyt aiemmin lääkärissä tai Pia yrittänyt sitä sinne saada. Toivottavasti Pia ei lue näitä syyttelyitä.
Mutta ei persoonia voi niputtaa minkään adhd jne diagnoosien ympärille, ihminen ne diagnoosit tekee ja elämä on isomoi ja ihmisen psyyke monimutkaisempi. Päinvastoi ihmisen kehitystä voi pysäyttääkin jos rajataan johonkin karsinaan. Parempi vaan ettei diagnoosi haitannut Matin haaveita ehkä. Ihan niinkuin Matti turhautuneena mäkivalmennuksesta tuumi: - No sanoin Nikkolalle ettet sä kirja kädessä voi hypätä (ettei urheiluinstituutti ole se paikka jossa ooppii oikeasti).Ehkä tuommoset ylivilkkaudet ovat intuitiota ja kärsimättömyyttä joka vaan käsitetään ihan väärin?
Ne antanevat tavikselle kehyksen määrittää toista mutta loppupeleissä jokainen itse oppii sen minkä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Matti syönyt reilusti yliannoksia kipulääkkeitä katolta putoamisen jälkeen. Ne tehostavat alkoholin vaikutusta. Itse söin reilusti kipulääkkeitä hammaskipuun. Mulle tuli tosi huono oksettava olo. Milloin katolta putoaminen tapahtui?
Eikös se ollut kertonut siellä viimeisellä keikalla että viikolla vai viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi sairaaloissa jono ulos asti, jos kaikkia huonovointisia alettaisiin sinne kärrätä.
Mistä me tiedämme, mitä on tapahtunut. Ties vaikka Matti olisi jo käynyt aiemmin lääkärissä tai Pia yrittänyt sitä sinne saada. Toivottavasti Pia ei lue näitä syyttelyitä.
Enhän (aortan mahd. kertoja syytä) miten ihmeessä sen ulkopuolinen huomaisi välttis? Pohditaan mahdollisuusksia sen tiedn valossa josta Matti kertoi.
Nuo syyttelyt ovat olleet törkeitä ja julmia täällä palstalla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te diabetesjankkaajat tehdä oman ketjunne? Ei uskoisi sairaanhoitajiksi tuolla käytöksellä. Tässä puhutaan nimellä tunnetusta kuitenkin.
Eiks se ollu sairaanhoitaja, joka koetti jakaa perustietoa diabeteksesta eikä nämä jankkaajat. Eihän se sairaanhoitaja maininnut mitään Nykäsestä vaan kertoi diabeteksesta ihan ilman nimiä yleisellä tasolla.
Joo oli ja väärässä ketjussa sitten jankkasi. Ihmettelen t: seurannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei noista kukaan ole sairaanhoitaja, mistä ihmeestä niin luulet
Kun kysyin niin väitti olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti syönyt reilusti yliannoksia kipulääkkeitä katolta putoamisen jälkeen. Ne tehostavat alkoholin vaikutusta. Itse söin reilusti kipulääkkeitä hammaskipuun. Mulle tuli tosi huono oksettava olo. Milloin katolta putoaminen tapahtui?
Eikös se ollut kertonut siellä viimeisellä keikalla että viikolla vai viikko sitten.
Ei Matti ollut noin ei itsetietoinen elimistöstään että ei olisi himmannut ainakaan kipulääkkeitään ellei siellä ollut nyt isompaa tunnetta rinnassa? Hän oli aika tarkka nyt ja huolisssaankin miten kullekin perheessä käy sanoi Veitolassakin.
Jos olisi aortta vaurioitunut niin verta olisi kyllä tullut ulos ja verestä ei ole mitään mainintaa.
Matti on poissa, sitä ei nyt mikään muuta. Kuolinsyytä on turha arvuutella. Omaiset kertovat jos haluavat. Toivottavasti saa kauniit hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuossakin ajassa enemmän kuin moni meistä yhteensä
Sinähän sen tiedät muka. Typerys. Mikä kliseiden klisee.
Ihan kuin sinulla olisi jotenkin paha olla. Jaksamisia!
Juu diabeetikothan elävät kirjaimellisesti siinä keskellä kun kroppa ilmoittelee oireita joten on se hirveän ymmärrettävää jos vaikka millaisia oloja heille tuo tämä keissi mieleen. On tavattoman raskasta ja pelottavaa menettää toimintojaan. Me terveet emme edes osaa kuvitella.
Hassua kun joku perusdiabetestylsätavis luulee nyt jotain.
Matilla diagnosoitiin vuosi sitten diabetes, mutta mitalit hän ansaitsi olemalla hurjapää, elämänrohkea adhd. Ja tämä dg ei tarkoita tyhmyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi aortta vaurioitunut niin verta olisi kyllä tullut ulos ja verestä ei ole mitään mainintaa.
Aortta ei ole henki eikä ruokatorvi.
Kerron teille mystisen jutun: Istuin kerran päivystyksessä (oli itselläni mennyt rannetta) Ja viereeni tuotiin nainen joka oli varsin tuskaisa. En ole lääkäri. Hän kertoi siinä mulle oireitaan ja minä sanoin että teillä on sappikohtaus. Se tuli intuitiolla.
Vein naisen itse luvatta lekurin ovelle ja tyrkkäsin sisään lääkärin harmiksi. Sitten kului tovi ja toinen ja naista vietiin äkkiä paareilla jonnekin. Siitä minun kohdalta hän ähkäisi:
-Kuulkaa kerroin lääkärille tuolla sisällä että te kerroitte minulla olavan sappirakon tulehdus ja pahana. !Nainen näki huomattavan vaivan ponnistaessaan tuskiltaan ja kuiskatakseen tuon siinä.
-Ja se oli! Hän henkäisi!
Suoraansanottuna en tiedä miten osui...jäi arvoitukseksi ja miten älysin kipata naisen lekurille hädissäni ollen vielä. Älkääkä lytätkö- me emme aina edes tiedä mitä tiedämme aivot ovat niin monimutkaiset.
Mutta nainen olisi luultavasti alkanut pian voida todella vaarallisesti jos olisi nuokutettu siinä eteisessä penkillä. Niin monta traumapotilasta lapattiin sisään, mutta yksi lekuri oli onneksi silloin vielä vapaa edes.
Vierailija kirjoitti:
Hassua kun joku perusdiabetestylsätavis luulee nyt jotain.
Matilla diagnosoitiin vuosi sitten diabetes, mutta mitalit hän ansaitsi olemalla hurjapää, elämänrohkea adhd. Ja tämä dg ei tarkoita tyhmyyttä!
Minä olen kokenut vilkkaat ihmiset kiehtovina persoonina, ja ajattelen että potentiaali vaan pitää saada sillä vaihteella käyttöön jos haluaa joitain ihan omia juttuaj kehtittää, voi tulla just näin upeaa jälkeä kuin Matilla vaikka ne demonit niskaan hengittelevät lähinnä kyllä ihmismuodoissa ympärillä ja joskus sisälläkin.
Katsokaa you tubesta Matin mielipide Mika Kojonkoskesta.
En tiedä miksi mutta symppasin täysin Mattia. Matti oli lahjakas ja erilainen. Jos suomalaiset ylipäänsä näkisivät lahjakkuuden ja erilaisuuden ennen kuin on liian myöhäistä niin maailma olisi parempi.
Ja tämä koskee työelämää, vittumaisia paskantärkeitä tyhmiä pomoja ja kaikkia perseennuolijoita jo ihan ylipäätään!
Joo Matti ja Mervi olisi voineet perustaa mäkihyppypäiväkodin aikoinaan
Olisi. Tässä taas kerran nähdään, että jos suomalaiset naiset vaan kiltisti pyykkäisivät kuuliaisten aviovaimojen tavoin, eivätkä aina teettäisi kotitöitä miehillään.