Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet siitä, jos mies tykkää jostain pitkästä naisesta, muttei ota naista siksi, koska "käy miehisyyden päälle"?

Vierailija
06.02.2019 |

Niin. Kyseessä voisi olla nainen, joka olisi vähintäänkin koroissa miestä pidempi tai sitten nainen, joka olisi ihan luonnostaankin jo miestä pidempi. Oletetaan siis, että miehellä olisi mahdollisuus saada sellainen nainen, että se olisi enää vain miehestä itsestään kiinni.

Entä mitä ajattelisit tästä? Vielä kokonaan erillisenä tapauksena tuohon edelliseen lisättynä sellainen, että mies sen sijaan etsisi ja saisi jonkin selvästi lyhyemmän naisen, koska sellainen ei kävisi miehisyyden päälle ja koska muutenkin miehen "pitää" olla naistaan pidempi? Vaikkakaan suhde ei muuten tuntuisi juuri miltään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta nyt pitäisi ajatella? Mies sanoo miltä hänestä tuntuu ja hän on oikeutettu mielipiteeseensä. Ilmeisesti pituus on hänelle jostain syystä tärkeää juuri miehisyyden kokemisen kannalta.

Vierailija
2/24 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikoissa kantimissa on miehisyys jos tuollainen asia käy sen päälle. Naisen varmaan pitäisi olla myös matalammin koulutettu/vähemmän pätevä sekä huonommin palkattu kuin miehen, ei miehen ego kestä jos nainen on miestä ”parempi” jossain muussa kuin kodinhoidossa ym. ”naisten töissä”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "ottaa"?

M48

Vierailija
4/24 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaksin itseäni pitempää tyttöystävää. Toinen jopa huomattavasti pitempi. Lähinnä tunsin jonkinlaista vahingoniloa tai ainakin riemua ja ylpeyttä, että katsokaas, millaisen namipalan minä olen löytänyt. Valitettavasti kumpikaan suhde ei kestänyt kovin pitkään. Sitä minä en tiedä, mikä oli pituuden vaikutus asiaan. Voin vain todeta, että kumpikin näistä suhteista oli muista syistä aika mutkikkaita.

Vierailija
5/24 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "ottaa"?

M48

No tietysti silleen niin.

Vierailija
6/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee ap:n ylimielinen kysymyksen muotoilu, että hän miettii voiko "kelpuuttaa" pitkää naista. Ehkä kyseistä naistakin hieman häiritsee, että olet lyhyempi mutta muut asiat painaa enemmän. Itse en ainakaan tahtoisi noin ajattelevaa miestä.

N38

Vierailija
7/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee ap:n ylimielinen kysymyksen muotoilu, että hän miettii voiko "kelpuuttaa" pitkää naista. Ehkä kyseistä naistakin hieman häiritsee, että olet lyhyempi mutta muut asiat painaa enemmän. Itse en ainakaan tahtoisi noin ajattelevaa miestä.

N38

Mä oletin, että alotus on pitkän naisen tekemä.

Vierailija
8/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lyhyempi miesystäväni pitää hemmetisti siitä, kun käyn hajareisin hänen miehisyytensä päälle.

Vierailija
9/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuosta nyt pitäisi ajatella? Mies sanoo miltä hänestä tuntuu ja hän on oikeutettu mielipiteeseensä. Ilmeisesti pituus on hänelle jostain syystä tärkeää juuri miehisyyden kokemisen kannalta.

Mutta miksi edes kannattaa sitten tutustua tollaseen naiseen, jops siitä heti näkee ongelmakohdan?

Vierailija
10/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ajatella. - Vai pitäisikö ajatella, että mies on liian mona kertaa kohdannut, vaikka sitten netin treffipalvelimilla naisten seuranhakuilmoituksia, joissa nainen voi hyvinkin kirjoitaa, että toivoo kumppaninsa (useimmiten miehen) olevan häntä pidempi, jotta voi käyttää korkkareta ja kokea ja tuntea itsensä naiseksi. Sen sijaan miehen kannattaa vähintään tiedostaa olevansa heikolla jäällä, jos hön kirjoittaa vastaavalla forumilla, että nainen olethan minua lyhyempi, että saan kokea ja tuntea olevani mies. Tai saattaa saada toisenkin lukijan kulmat kohoamaan, jos jatkaa, että jotta voisinn käyttää rauhassa korkkareita.     

Vierailija
11/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa aika lailla yhtä pitkiä, mies pari senttiä pitempi. Ei käy miehisyyden eikä naisellisuuden päälle, mies painaa n. 20 kg enemmän ja on lihaksikas. Ihan tunnen kyllä itseni naiseksi hänen rinnallaan, eikä ole mieskään mistään valittanut. Yhdessä jo 20 v.

Vierailija
12/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvät syyt siihen, miksi ap ja moni muu on yksin. Syy löytyy omien korvien välistä eikä "tasoista" ja "pisteistä" tai niiden muiden nirsoudesta.

Vierailija
13/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa aika lailla yhtä pitkiä, mies pari senttiä pitempi. Ei käy miehisyyden eikä naisellisuuden päälle, mies painaa n. 20 kg enemmän ja on lihaksikas. Ihan tunnen kyllä itseni naiseksi hänen rinnallaan, eikä ole mieskään mistään valittanut. Yhdessä jo 20 v.

Onko tuossa nyt jotain ihmeellistä? - Minusta ei juurikaan. Sen sijaan tilanne saattai olla harvinaisempi ja erikosiempi, jos sinä olist miestäsi mainitsemasi 20 kiloa painavampi ja olisit merkiittävän lihaksikas ja sen parisen senttiä pidempi. 

Vierailija
14/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mieslapsi. Jos luulee, että miehekkyys jotenkin karisee pois kun seisoo pitemmän naisen vieressä niin ei hyvin mene.

Vierailija
15/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitänpä, että yllättävän moni nainen on miestään painavampi :)

Vierailija
16/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mieslapsi. Jos luulee, että miehekkyys jotenkin karisee pois kun seisoo pitemmän naisen vieressä niin ei hyvin mene.

Päinvastoinhan se miehekkyys korostuu, jos seisoo naisen vieressä. Mieluiten ei kuitenkaan julkisella paikalla.

Vierailija
17/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 180 nainen. On ollut lyhyempiä miehiä, ja heille pituuteni on tuntunut olevan vain plussaa. Tapasin muutama vuosi sitten tosi kivan ja fiksun miehen, joka oli 159 cm. Rehellisesti, se pituuseroa oli liikaa minulle, joten kyllä ymmärrän vähän miehiäkin, jotka eivät hirveän radikaalia eroa kestä. Jos kyse muutamasta sentistä, niin suosittelen kasvattamaan itsetuntoa vahvemmaksi.

Vierailija
18/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 180 nainen. On ollut lyhyempiä miehiä, ja heille pituuteni on tuntunut olevan vain plussaa. Tapasin muutama vuosi sitten tosi kivan ja fiksun miehen, joka oli 159 cm. Rehellisesti, se pituuseroa oli liikaa minulle, joten kyllä ymmärrän vähän miehiäkin, jotka eivät hirveän radikaalia eroa kestä. Jos kyse muutamasta sentistä, niin suosittelen kasvattamaan itsetuntoa vahvemmaksi.

Niin ajatella, jos tilanne olisi ollut toisinpäin e. mies olisi ollut 21 cm naista pidempi, niin se tuskin olisi haitannut tai pidetty mitenkään erityisen radikaalina. - Joskus tuntuu sille, että viimeisen parintuhannen vuoden aikana ajatus siitä miltä ideaali heteropari <olipa ilmaisu> tulsi näyttää on muuttunut kyllä todella vähän.   

Vierailija
19/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri juttu, jos liian pitkä nainen ei vain fyysisesti sytytä kuin se, ettei sosiaalisten syiden takia voi olla sen naisen kanssa, vaikka siitä tykkäisikin. Jälkimmäinen on silkkaa pelkuruutta.

Mä olisin ehkä jopa ylpeä pitkästä naisesta, eikä korot todellakaan haittaa. Olen itse huomattavan lyhyt mies ja suurin osa suomalaisista naisista on joko mun mittaisia tai pidempiä. Ymmärrän ihan hyvin, että mun pieni koko on monille semmoinen este, mutta niin se vaan on. Löytyyhän noita naisia ja miehiä tästä maailmasta, eikä kaikilla ole samat mieltymykset.

Vierailija
20/24 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ajatella, jos tilanne olisi ollut toisinpäin e. mies olisi ollut 21 cm naista pidempi, niin se tuskin olisi haitannut tai pidetty mitenkään erityisen radikaalina. - Joskus tuntuu sille, että viimeisen parintuhannen vuoden aikana ajatus siitä miltä ideaali heteropari <olipa ilmaisu> tulsi näyttää on muuttunut kyllä todella vähän.   

Kyllä. Meihin vaikuttaa edelleen ikivanhat evoluutiopsykologiset lait, vaikka niillä ei nyky-yhteiskunnassamme olekaan enää merkitystä. Meillä tosin on mahdollisuus tietoisesti myös toimia näitä lakeja vastaan. Minä myönnän nimenomaan olleeni ”älyllisesti epärehellinen”, koska vaikuttimena oli tämä pituusero - jos se olisi ollut pienempi, ehkä suhde olisi siitä syntynyt. Toisaalta ei kai kukaan ryhdy suhteeseen kuitenkaan aivan kaikkien sellaisten tapaamiensa ihmisten kanssa, jotka henkisiltä ominaisuuksiltaan vastaavat tarpeisiinsa. Useimmilla meillä on preferenssit myös ulkoisia tekijöitä kohtaan ja sosiaaliset tekijät ovat ehdottoman tärkeitä suhteen onnistumisen kannalta. Minua ei niinkään kiinnosta muiden mielipiteet, mutta tässä tapauksessa pituusero olisi tuntunut ihan käytännön elämässä liialliselta. Hänellä on nykyään lyhyt nainen ja minulla suunnilleen pituiseni mies. Hyvä näin.