Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö sai kaveriltaan liian kalliin synttärilahjan

Vierailija
06.02.2019 |

Jotenkin noloa ja alleviivaavaa perheiden tuloeroja mielestäni. Lapsi sai siis kaveriltaan, ei edes paras kaveri, vaan samassa harrastus porukassa ovat, tähän harrastukseen liittyvän useita kymppejä maksavan synttärilahjan.
Nyt tulee mieleen ovatko säälien ja surkutellen lastamme katsoneet treeneissä ja nyt ajattelevat köyhää perhettä auttaa. Noloa ja hämmentävää kumminkin, kaverilahjat 10-20 euron arvosia mitä me annetaan, odottaako ja kuuluuko asiaan että me annetaan myös yhtä kallis lahja kun heidän tytöllä synttärit.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla suuret ongelmat. Heitä se lahja roskiin.

Vierailija
2/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennätätte huomata mitä kukakin toi? Mä en tiiä yhtään toiko vieras tikkarin vai värikyniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tilattu Kiinasta tai sitten vanhempien suhteilla saatu maksamaan se 10 euroa. Älä sitä murehdi. Keskity löytämän lapselle osuva synttärilahja vastalahjaksi.

Vierailija
4/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan odota yhtä kallista lahjaa takaisin, ostatte hänelle jotain mitä muutenkin olisitte ostaneet.

Ja olisitte hyvillä mielin lapsenne saamasta lahjasta, sekin on varmasti hyvällä mielellä ja hyvässä tarkoituksessa annettu.

Minä kyttään tarkkaan tarjoukset ym. jos olen ostamassa jotain kalliimpaa ja usein löytyykin alennuksesta. Esim. nettikaupoissa pyörii aina jokin alekampanja. Ehkä hekin ovat saaneet tavaran halvemmalla kuin luulet.

Vierailija
5/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Älä nyt jää tuota miettimään. Kukin antaa, mitä itse haluaa. Voi antaa 50e maksavan lahjan tai 5e maksavan. Ei velvoita sinua mitenkään, ei suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
6/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte mitä haluatte oman budjettinne mukaan. Et voi tietää mitä he ovat lahjasta maksaneet, joten anna olla!!!! Millaiset vanhemmat kyttää koko ajan mitä kukakin antaa lahjaksi.

Vierailija
7/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä oli ao. tavaraa ylimääräistä, olisivat muuten nakanneet uffille. Me on yritetty nyt kouluikäisille kun lahjottavia on tarhaa (kaikille samanlainen tusinalahja) vähemmän, keksiä oikeesti jotain mistä saaja tykkää, ei sillä hinnalla silloin niin paljoa ole merkitystä eikä odoteta yhtä montaa euroa takasin.

Vierailija
8/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se oli heillä ylimääräisenä, esim. heidän tytär saanut 2 samanlaista jouluna. Joten ajattelivat ilahduttaa sellaista, jonka tiesivät siitä tykkäävän ja hyötyvän.

Eikä missään nimessä tarvitse olla samanarvoinen "vastalahja"! Eivät he sitä vastalahjanhimoissaan antaneet!

Vierailija
9/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, sen lapsen vanhemmat on varmaan ajatelleet että harrastukseen liittyvä kiva juttu, joka tulee käyttöön. Tuskin ovat ajatelleet että lapsesi on köyhä.

Miksi sä teet tästä asiasta ongelman, lapsihan sen lahjan sai etkä sinä?

Eivät varmasti odota yhtä kallista lahjaa omalle lapselleen, vaan ideaa siitä että se on joku kiva juttu.

Vierailija
10/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettu Toys'r'usin loppuunmyynnistä ja hintaa jäänyt vähemmän kuin kaverilahjoille yleensä. Mä ainakin kävin hamstraamassa sieltä kaverilahjoja halvalla.

Vierailija
11/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran löydettiin pojan kaverille Star Wars lego alelaarista ja muistan vieläkin vuosien jälkeen miten äitinsä sitä taivasteli ja synttärisankari oli siitä aivan otettu. Toinen syy kalliin oloiseen lahjaan voi olla että oma lapsi on saanut sitä kaksi kappaletta vaikkapa jouluksi.

Vierailija
12/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttärelle ystävä varakkaasta perheestä osti 200 euron joululahjan. Olivat puhuneet keskenään asiasta ja ystävä oli sanonut, että halusi antaa tuon lahjan. En ota tuosta stressiä.

Vierailija
13/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa harrastuspiireistä eräs perhe antaa aina todella kalliita lahjoja, ovat tähän harrastukseen liittyviä ja aina mieluisia saajalle. He paljon meitä rikkaampia ja tietävät että meillä tiukkaa, ihana että lapselle hyvä mieli tulee eikä aina tarvi treeneissä hävetä vanhoja kamppeita.

Vierailija
14/14 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ymmärrän että voi tuntua nöyryyttävältä, köyhäinavulta, tunteeko kapsi almuja saavansa.