Tapailumiehen koti, josta minulle tulee kummallinen olo
Oli järkytys nähdä ensimmäistä kertaa miehen asunto. Tilaa on mutta jotenkin minua hämmensivät erittäin likaiset vessa sekä kylpyhuone, likaiset ja resuiset pari mattoa sekä kokonaisuus, jossa mikään esine ei vaikuttanut siltä että se olisi jotenkin harkitusti ostettu.
Jäi sellainen likainen ja boheemi hippivaikutelma siitä huolimatta, että mies on erittäin tarkka pukeutumisestaan ja ulkonäöstään. Eli koti ei vastannut miltään osin odotuksiani keski-ikäisen ihmisen asumisesta.
Koti vaikutti kuin 20-vuotiaan ammattikouluopiskelijan boksilta. Tunnen itseni tosi pinnalliseksi tällaista miettiessäni ja oikeastaan hävettää. Mielipiteitä?
Kommentit (49)
Kun mies on kerran sanonut"uutta nousua" niin voi olla että elämässä on tullut tehtyä virheitä,joiden vuoksi kenties esim.menettänyt omaisuuttaan ja koittaa vähitellen saada elämänsä uudelleen oikeille raiteilleen? Kerta hän jo avautunut tuonkin verran voisit ottaa puheeksi elämän tavoitteet ym? Kun"uuteen nousuun" voi lähteä monella tapaa :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tullut siihen tulokseen että nykynaisilla on todella monella koko kämp ihme tahmassa ja dekaisin, vaikka ei edes ole lapsia. Minusta on jännää että mammat arvostelevat sisustusta, ja itsellä on täysin valkloinen hajuton ja mauton ikeakoti, tai sitten vaan aivan tolkuttoman paskasta.
Ei oma asuntonikaan mikään sisustuslehtikoti ole. Kuitenkin sellainen, jossa tekstiilit, lakanat ja peitot on kaikki pesty viimeisen vuoden aikana (jopa sohva tekstiilipesurilla). Tavarat ja vaatteet saattavat olla hujan hajan mutta törkyinen vessa ja kylppäri oli minulle iso yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta " kummallinen" tuli ensin mieleen outo olo, jos asunnossa on esim piilotettu kameroita.
Mulla tulee asunnosssa kummia viboja ja siksi otsikossa mainitsin oudon olon. Vähän, kuin olisin jossakin rinnakkaistodellisuudessa elävän ihmisen luona. Tai vähän kuin olisin psyyken ongelmista kärsivän ihmisen kotona.
Saman kokenut, samoja mietteitä mulla ollut.
Aloin silti seurustella, yritin jotenkin erottaa miehen ja hänen kotinsa mielessäni.
Ei olisi kannattanut. Hän osoittautui vuoden sisällä alkoholistiksi, jonka pystyi aika pitkään piilottelemaan.
Kolmekymppinen alkoholisoitunut, hauska, komea mies, joka mielellään märehti menneissä vääryyksissä ja isäpuolen vitsakurituksissa, huonoissa tyttiksissä jne jne. Nyt hän on yli nelikymppinen pöhöttynyt doku, joka joi työnsä ja korttinsa.
Onneksi nostin kytkintä ajoissa. Mietin jälkeenpäin, että puliukkokämpän leima siinä oli. Jotenkin syvästi ongelmaisen ihmisen koti. Ja niinhän se sitten loppupeleissä olikin, olin vaan niin ihastunut että vaimensin hälytyskellot.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele tapailun jatkamista.
Oman mieheni koti oli samanlainen, hän tosin oli silloin 26.
Kylppärissä oli karvoja ja nippu vanhoja partahöyliä, vanha rasvainen räsymatto, sänky ilman lakanoita, tiskialtaassa tiskejä... Oli "yrittänyt siivota".
Ollaan edelleen yhdessä, mies yhtä sotkuinen, siivoaa jos valitan (nalkutan) ei muuten.
Nyt valitsisin toisin, silloin mietin alapäällä. No en edes tiedä valitsisinko tässä ja nyt, mutta silloin kyllä, jos minulle sanottaisiin ettei mies muutu ikinä koskaan milloinkaan.
Vaan jokin on saanut teidätkin pysymään yhdessä. Onko se sitten sitä maagista rakkautta, vai mikä sitten(?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta " kummallinen" tuli ensin mieleen outo olo, jos asunnossa on esim piilotettu kameroita.
Mulla tulee asunnosssa kummia viboja ja siksi otsikossa mainitsin oudon olon. Vähän, kuin olisin jossakin rinnakkaistodellisuudessa elävän ihmisen luona. Tai vähän kuin olisin psyyken ongelmista kärsivän ihmisen kotona.
Miten tuollaisia rinnkkaistodellisuus-oloja tulee pelkästään kaaoksen perusteella? Vai onko muutakin outoa?
Aika harvat miehet ovat sisustamisesta kiinnostuneita enkä sitä kyllä odotakaan. Huonekalut ja astiat ovat yleensä sekalaisia aiemmista kodeista kertyneitä ja vanhempien tai naisystävien ostamia.
Likaisuus minuakin kuitenkin häiritsisi. Jos miestä sotku ja ihan selvä lika ei yhtään vaivaa, ei hän tule kyllä yhdessä asuessakaan siivoamaan. Niinhän se käytännössä menee, että se siivoaa, jota sotku häiritsee, eli minä. Yhteen ei siis kannata muuttaa, jos ei halua olla lopun ikäänsä perheen ainoa kotitöitä tekevä nalkuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinaiset psyykepotilaat voi olla hyvinkin avoimia tilanteestaan. Olen auttanut tällaista siivouksessa, kun apua pyysi. Kuntoutujia myös kannustetaan.
Pahempia on ne jotka ei myönnä, että mitään ongelmia on.
Luota intuitioon. Melkein aina kun jotain lopulta tapahtuu, tulee mieleen että aluksi vaistosi jotain outoa, mutta ei välittänyt.
Jos löytää hyvän miehen, sen tietää. Tämä ei ole se johon sun kannattaisi aikaa tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylppärissä oli karvoja ja nippu vanhoja partahöyliä, vanha rasvainen räsymatto, sänky ilman lakanoita, tiskialtaassa tiskejä... Oli "yrittänyt siivota".
Ollaan edelleen yhdessä, mies yhtä sotkuinen, siivoaa jos valitan (nalkutan) ei muuten.
Nyt valitsisin toisin, silloin mietin alapäällä. No en edes tiedä valitsisinko tässä ja nyt, mutta silloin kyllä, jos minulle sanottaisiin ettei mies muutu ikinä koskaan milloinkaan.
Vaan jokin on saanut teidätkin pysymään yhdessä. Onko se sitten sitä maagista rakkautta, vai mikä sitten(?)
Varmaan se alapäiden yhteensopivuus. Kavereita ei olla, yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat minimissä, mutta kuten arvata saattaa sotkuinen mies on aika rento. Vastapainoksi olen itse ehkä vähän omituinen, joten sietämistä kaiketi puolin ja toisin.
Sotkuinen mies hoitaa myös taloutensa miten sattuu, joten olen myös sihteeri. Vastapainoksi laulan kovaa suihkussa ja muuallakin, nauran rumalla äänellä, ja parun kirjoille ja leffoille päivittäin. Erikoisia valintoja puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisia rinnkkaistodellisuus-oloja tulee pelkästään kaaoksen perusteella? Vai onko muutakin outoa?
Vähän sellaista salaliittoteoriahenkeä on miehen jutuissa aistittavissa. Ihmeellisiä ehdottomuuksia. Tekee asioita ikään kuin ideologiselta pohjalta mutta homma näyttäytyy minulle vain äärimmilleen vietynä kitsasteluna.
Jos mies sanoisi, ettei hänellä ole rahaa ja hän esim. kävelee siksi mielellään useiden kilometrien matkat, ymmärtäisin. En ole rahan perässä mutta haluaisin oikean parisuhteen, en hoivasuhdetta (seurustelin vastaavalla tavalla vähän erikoisen miehen kanssa nuorena mutta tämä mies oli paatunut alkoholisti ja lisäksi masentunut. Ilman pyrkimystä hoitoon, tietysti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se (kaaos) ole tarpeeksi, jotta syntyy mielikuva rinnakkaistodellisuudesta, jos tai ilm. kun mies on muutoin ollut sellainen, että hänen kanssaan on halunnut tapailla, eli ei luultavasti ole ulkoisesti tai muutoin vaikuttanut sellaiselta, että asuisi läävässä, e. hyvin epäsiistissä asunnossa. - Ja taitaa olla harvinainen asuinympäristö (ns) terveillä niin miehillä kuin naisilla; tarkoitan siis yleisesti ihmisillä, jotka pystyvät ja kykenevät itsenäiseen toimintaan ja sitä tukeviin päätöksiin ja valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se alapäiden yhteensopivuus. Kavereita ei olla, yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat minimissä, mutta kuten arvata saattaa sotkuinen mies on aika rento. Vastapainoksi olen itse ehkä vähän omituinen, joten sietämistä kaiketi puolin ja toisin.
Sotkuinen mies hoitaa myös taloutensa miten sattuu, joten olen myös sihteeri. Vastapainoksi laulan kovaa suihkussa ja muuallakin, nauran rumalla äänellä, ja parun kirjoille ja leffoille päivittäin. Erikoisia valintoja puolin ja toisin.
Saako tälle hymyillä? - Ellei, niin anteeksi sitten vaan, koska minua hieman hymyilytti kaikki tuo mitä edellä kerroit. - Ei se, että asuinympäristö hohtavan puhdas ja ylen siisti vielä takaa ja riitä siihen, että parisuhde voisi siellä elää ja kukoistaa hyvin; enkä näin sanoessani tarkoita, etteikö sillä millaisessa ympäristössä elämme vaikuttaisi yleisemmin elämisen laatuun. Äärimmäisyyteen meneminen suuntaan tai toiseen vain ei onnistu tai sovi, eikä tarvitsekaan sopia jokaiselle.
Tulee mieleen eronnut mies, jonka ex on vienyt mukanaan kaikki kivat huonekalut ja sisustusjutut ja mies pitänyt jämät. Ei tosin selitä likaista vessaa.
Jos mulle on tulossa vieraita, siivoan, koska ajattelen heitä. Siksi minusta on ankeaa käydä jonkun miehen luona vierailulla, ja huomata likaisuus ja paskaisuus, koska mulle tulee fiilis, ettei se tyyppi piittaa mun viihtyvyydestäni. Mutta kuitenkin, kuuntele sisintäsi. Jos sulle tulee ikävät fiilikset siitä miehestä, niin anna sen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se (kaaos) ole tarpeeksi, jotta syntyy mielikuva rinnakkaistodellisuudesta, jos tai ilm. kun mies on muutoin ollut sellainen, että hänen kanssaan on halunnut tapailla, eli ei luultavasti ole ulkoisesti tai muutoin vaikuttanut sellaiselta, että asuisi läävässä, e. hyvin epäsiistissä asunnossa. - Ja taitaa olla harvinainen asuinympäristö (ns) terveillä niin miehillä kuin naisilla; tarkoitan siis yleisesti ihmisillä, jotka pystyvät ja kykenevät itsenäiseen toimintaan ja sitä tukeviin päätöksiin ja valintoihin.
Mielestäni rinnakkaistodellisuus aika harvoin käytetty sana, ja siitä juuri tulee mieleen salaliittoteoreetikot. Sotkuisia asuntoja olen nähnyt yhden jos toisen, niissä on asunut ihan normaaleja, ulkonäöllisesti siistejä ihmisiä, sellaisia joiden pitää googlettaa rinnakkaistodellisuus.
Mulla kans tapailumiehellä karsea läävä.Hänellä vielä lapsia siellä välillä ja heille on sellainen verkolla erotettu alkovi,jossa kerrossänky.Vessa on niin siivoton ja koko kämppä remontoitu viimeksi 30v sitten.Kyseinen mies on hyvin itsestään huolta pitävä.Treenattu ja tyylikkäästi pukeutuva.Sen verran rikas,että vois ostaa tilavamman kämpän lastensa vuoksi ja palkata siivoojan.Erityisesti se mustunut WC-istuin yököttää mua.En tajuu...
Mä sinuna kävisin vielä toisen kerran jonkun ajan päästä ja katsoisin, onko edelleen kriittiset paikat kuten vessa likaisia ja tuleeko kämpästä edelleen outo fiilis. Jos tulee, älä jatka tapailua.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle on tulossa vieraita, siivoan, koska ajattelen heitä. Siksi minusta on ankeaa käydä jonkun miehen luona vierailulla, ja huomata likaisuus ja paskaisuus, koska mulle tulee fiilis, ettei se tyyppi piittaa mun viihtyvyydestäni. Mutta kuitenkin, kuuntele sisintäsi. Jos sulle tulee ikävät fiilikset siitä miehestä, niin anna sen mennä.
Tämä minuakin ihmetyttää... Mies tiesi minun tulevan ja kämppä oli lähinnä saastainen. Minäkin siivoan, kun vieraita tulee ja jos luokseni olisi tulossa elämäni mies (muitahan en kotiini päästä miespuolisista...), aloitan siivouksen hyvissä ajoin ja vessan siisteys sekä puhtaat käsipyyhkeet nyt ovat ihan itsestäänselvyys.
Ihmisillä on erilaisia siisteyskäsityksiä. Mun mies on ihan normaali ja kunnollinen, mutta aina ollut sottapytty. Ei vaan tajua eikä välitä, nimenomaan puhtaudesta. Joskus innostuu järjestelemään tavaroita, mutta ei kyllä rättiä ole monta kertaa elämässään käyttänyt. Poikamieskämppänsä oli aikoinaan kaamea läävä.
Vähän joskus nyppii, mutta kun olen asian aina tiennyt, niin on sitä ihmisillä pahempiakin puutteita.
Eli minä hoidan meillä pääosin vettä vaativan siivouksen, mies hoitaa muita asioita.
Jos olisin aikoinaan jäänyt analysoimaan tyypin kämpän siivottomuutta, olisi jäänyt hyvä avioliitto ja yhteinen elämä elämättä.