Kätilö vastaa kysymyksiin
Kommentit (29)
Loppupuolella käy usein niin, kun tilaa on vähemmän ja myös veden määrä vähenee.
klö
Kerropa, miksei joskus supistukset näy ruudussa? Kun mun keskimmäinen synty ja tunsin jo kovia suppareita niin kätilö katsoi käyriä ja totes että ei sinulla ole supistuksia, olet vain syönyt jotakin sopimatonta. (Harmitti kun tiesin kyllä miltä supparit tuntuu). Kätilö vielä yritti asetella antureita uudelleen mut silti näky vain pieniä pieniä käyriä. Tästä tokasusta puolentoistatunnin päästä poika oli jo ulkona.
Jos supistusseuranta on ulkoinen, kohdun päältä, supistusten piirtymiseen vaikuttaa vatsan muoto, anturin kohta, remmien tiukkuus, ihonalainen rasvakerros. Ulkoinen seuranta ei koskaan kerro supistusten tehosta luotettavasti.
klö
No jo on sitten kumma ettei se kätilö voinut uskoa mua että supistelee rankasti! Lähetti vaan pois.
ja miten hoidetaan? Entäs vauvan hoito tuolloin?
Vierailija:
ja miten hoidetaan? Entäs vauvan hoito tuolloin?
On tullut paljonkin. Oireet mitä moninaisimmat harhoista väkivaltaisuuteen tai täydelliseen sulkeutuneisuuteen ja puhumattomuuteen. Psykiatrin konsultaatio ja yleensä psyk. osastolle. Perheen tilanteesta riippuen vauva joko isän kanssa kotiin, lastenosastolle tai äidin mukaan psyk. osastolle. Lääkehoito aloitetaan yleensä nopeasti.
klö
oli istukan vajaatoiminta eikä hän saanut tarpeeksi ravintoa, voiko seuraavassa raskaudessa käydä samoin? Itse olen pienikokoinen n. 55k/166 mutta söin kyllä terveellisesti..
En tiedä milloin poistuu, puhetta siitä on ollut jo kauan enkä tiedä, millainen käytäntö tulee tilalle.
klö