Rivitaloasujat, mitä säilytätte kylmässä vajassanne?
Olen ensi kertaa muuttamassa rivariin ja mulla tulee olemaan se kummallinen kylmävaja, mikä näissä aina on.
Itselläni ei ole pyörää eikä mitään urheilukamppeita, niin ihmettelen vaan, mitä tässä vajassa säilyttäisin?
Kommentit (58)
Mulla on varastossa mm grilli, pari polkupyörää, autonrenkaat, auton sekä pyörien huoltoon tarkoitettuja työkaluja sun muita, pulkka, kesäpihapelien jutut(mölkky, sulkismailat jne). Muutama muoviloota sekalaista tavaraa joka pitäisi käydä läpi ja päättää mitä säästää ja mitä ei, kesäpihakalusteet, puutarhan hoitoon tarkoitettuja juttuja(kastelukannu,ruukkuja, multapussi yms).
Jos sulla ei ole mitään säilytettävää, niin miksi edes pohdit asiaa?
Oikeasti nimittäin voisit vaikka asua siinä varastossa, ei mitään väliä. Tulee mieleen erittäin yksinkertainen ihminen tästä aloituksesta.
Hitsi, luin otsikon: rivitaloasujat, miten säilytätte kylmässä vainajanne.
eipä silti, etteikö sellainenkin keskustelunavaus voisi täällä olla ihan luonteva.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole mitään säilytettävää, niin miksi edes pohdit asiaa?
Oikeasti nimittäin voisit vaikka asua siinä varastossa, ei mitään väliä. Tulee mieleen erittäin yksinkertainen ihminen tästä aloituksesta.
Liian kylmä asumiseen. Talvella ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvivälineitä (pulkat, sukset, lumikolat yms.) kesällä, ja kesävälineitä (harava, kuokka, aurinkotuolit yms.) talvella.
Kiitos kun vastasit, mutta kun mulla ei ole näitä ja talkkari hoitaa kaikki pihatyöt.
Onko sulla se pieni takapihan pläntti?
Haha. Tää on kyllä hauska palsta :D. Miten voi tulla mieleen tällainenkin "ongelma"? Jos et keksi sinne mitään laitettavaa, pidä se tyhjillään. Aika helppo ratkaisu.
Älä ainakaan mattoja ja olkipukkia sinne laita. Paitsi jos sinulla on helliä tunteita hiiriä kohtaan.
Vaatteita ilmatiiviissä pussissa, huonekaluja jos on,kenkiä,tuuletin (ja hyvin toiminut kesähelteillä vaikka ollut kylmässä koko talven) yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terassin huonekalut ja isot ulkokukkaruukut laitan talveksi sinne, kesällä säilytän siellä kastelukannua ja muita kasvien/kukkien hoitoon liittyviä tavaroita.
Taidat olla aika puutarhuri. ;-)
'
Totta, rakastan kukkia/ kasveja sekä sisällä että ulkona, "puutarhailu" on suuri intohimoni.
Laitoin seiniin kunnon eristeet ja hommasin pienen sähköpatterin, nyt tuo on ~10-15c pakkasillakin ja sinne voi laittaa ihan mitä huvittaa. Laillistahan tuo ei ole (lämmin varasto lasketaan rakennusneliöihin ja kylmää ei tms), mutta suurin osa tässä ja edellissessä yhtiössä on eristänyt omansa.
Kolisevia salaisuuksia...... huuu..
Nyt talven pakkasilla on ollut pari ruumista säilytyksessä. Täytys kaivaa ne jonnekkin ennen kevättä, ettei ala haisemaan.
Meillä on pyörä, suksia, laskettelulautoja, lapio, harava, renkaat, työkaluja, ämpäreitä, marjastuskamaa, retkituolit, pulkka, koreja, mailoja, palloja, tyhjiä pulloja (jotka siis viedään säännöllisin väliajoin kauppaan palautukseen), pihakalusteita (talvisin), suksiboksi (kesäisin)...
Me tehtiin siitä semmoinen työvaja, rakennettiin pöytä ja siellä mies tekee jotain korjaus- ja nikkarointihommia ja minä vastaavasti hoidan esim kasvien istutukset siellä ettei tarvitse sisällä sotkea.
Auton renkaat, lumikola, haravat, ruohonleikkuri, kukkaruukkuja, hiekoitussoraa jne.
Meillä on kaikenlaista auton renkaista kesä/talvivarusteisiin kukkaruukkuja, lasten pihaleluja. Erinäisiä laatikoita, jotain miehen työkaluja tms autojuttuja. Kaikkea sellaista mikä ei homehdu. Niille sit ei ookaa. Mitään tilaa
Vuokraa se esim. autonrenkaitten talvi/kesäsäilytyspaikaksi!