Mistä kaikesta pidätte kirjaa?
Mistä asioista pidätte kirjaa? Siis missä muodossa tahansa. Vai pidättekö mistään?
Itse kirjaan ylös salasanat ja katsomani leffat. Ruokaostoksistani pidän kirjaa ottamalla kuvat kännykällä.
Rahankäytöstä olen myös yrittänyt pitää kirjaa, mutta se erityyppisten menojen erittely on ärsyttävää.
Olen myös alkanut pitää kirjaa muista asioista, kuten arkirutiinien suorittamisesta. Vaikuttaa ehkä vähän turhalta, mutta tuntuu auttavan elämänhallinnassa. Välillä vaan en ole ihan varma minkä kirjaaminen on hyödyksi ja minkä turhaa.
Kommentit (15)
Tällä hetkellä puhelimen muistiossa on listoja
-salasanoista
-tunnukset esim. suoratoistopalveluihin
-tulevien lasten nimiehdotuksia
-tulevien häiden muistiinpanoja esim. paikkaehdotuksia, biisilistaa, sormus- ja mekkokauppoja
Tällä hetkellä ei oo muita aktiivisia listoja. :D
Kirjoista jotka olen lukenut. Ja kirjoista jotka aion lukea.
Pidän kirjaa:
-Tuloista ja menoista
-Uusista levyistä jotka olen kuunnellut vuoden aikana
-Keikoista joilla olen käynyt
Painonpudotuksen edistyminen, salasanat, ulkomaanmatkat, kuukausittainen rahan meno.
Säästä, päivän havannoista ja salasanoista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä asioista pidätte kirjaa? Siis missä muodossa tahansa. Vai pidättekö mistään?
Itse kirjaan ylös salasanat ja katsomani leffat. Ruokaostoksistani pidän kirjaa ottamalla kuvat kännykällä.
Rahankäytöstä olen myös yrittänyt pitää kirjaa, mutta se erityyppisten menojen erittely on ärsyttävää.
Olen myös alkanut pitää kirjaa muista asioista, kuten arkirutiinien suorittamisesta. Vaikuttaa ehkä vähän turhalta, mutta tuntuu auttavan elämänhallinnassa. Välillä vaan en ole ihan varma minkä kirjaaminen on hyödyksi ja minkä turhaa.
- Kaikesta rahankäytöstä (siihen suunnitellun tietokoneohjelman avulla). Kolmas vuosi menossa ja koen sen niin hyödylliseksi että aion jatkaa.
- Lukemistani kirjoista. Word-dokumentissa lista, jossa kirjailija, kirjan nimi, mistä hankittu, päivä jolloin luettu loppuun, ja pieni kuva kirjan kannesta. Tätä olen pitänyt nyt neljä vuotta ja olen tosi tyytyväinen että aloitin. Sitä tulee aika usein katseltua taaksepäin että kas, tuonkin olen lukenut silloin keväällä tai kappas, olen lukenut kuusi kirjaa samalta kirjailijalta peräjälkeen muutaman viikon sisällä. Mielenkiintoista ja valaisevaa. Olisi pitänyt aloittaa paljon aikaisemmin.
- Kissojen matolääkityspäivistä.
- Omasta painostani (kerran kuukaudessa, Excel-taulukko).
Olen innostunut bullet journalista ja vähän se vielä hakee muotoaan, mutta pidän kirjaa esim. nukkumisesta, veden juomisesta, urheilusta, opiskelusta... Vähän kaikesta. Tarkoitus on myös pitää kirjaa kaikista kirjoista jotka luen tänä vuonna.
Kaikki näkemäni leffat (sikäli kuin muistan)
1001 movies you must see before you die, olen tehnyt excel-taulukon jossa värjään keltaisella solut niiden leffojen osalta, jotka olen nähnyt
Kutomani pipot ja niiden tiedot, puikkojen koko jne.
Yritän pitää myös kirjalistaa, mulla on pieni lista kirjoista, jotka haluan lukea seuraavaksi ja kun saan yhden luettua, siirrän sen luettujen listalle. Jostain syystä kirjojen listaaminen ei ole yhtä kivaa kuin leffojen.
Mulla on myös keikkalista helvetistä, mun ja mun poikaystävän ärsyttävät laulut joita lauletaan koska ne pyörivät päässä. Tein juuri listan tatuointi-ideoista (tuskin tulen niitä ottamaan koskaan, mutta laitoin silti ylös). Olen listannut päähäni toistuvasti tulevat "muistot", ne ovat kuvia ja tunnelmia joiden alkuperää en tiedä mutta jotka tuntuvat muistoilta. Tykkään listoista ja niitä on ollut monenlaisia vuosien varrella. Mulla on myös lasten nimet -excel vaikka en ole koskaan oikein halunnut lapsia.
-Salasanat ja käytt.tunnukset
-Kissan lääkärissäkäynnit (madotukset, rokotukset, vuosikontrollit)
-Lähetetyt työhakemukset
Oopperoista ja baleteista, jotka olen nähnyt (siis livenä näyttämöllä)
Rock- ym. konserteista, joissa olen ollut
Naisnäyttelijöistä ym. -julkkiksista, jotka ovat mielestäni kauniita/seksikkäitä :)
Rannekellojeni (on ikään kuin harrastukseni) osto-/myyntiajankohdista ja -hinnoista
Rahankäytöstä olen pitänyt exceliä jo vuosia. Nyt aloitin neulomisen, merkkaan vihkoon mitä olen tehnyt ja kenelle. Jatkossa on helpompi tarkistaa sieltä mitat ja silmukkamäärät, niin tulee kerralla sopivaa.
Ai noin moni muukin pitää kirjaa katsotuista leffoista! Laitatteko tekin myös arvosanat?
Muistin juuri, että itsekin pidän kirjaa painosta. Kun käväisen vaa'alla, niin kirjaan tuloksen ylös ihan tavalliseen seinäkalenteriin. Siitä voi sitten jälkikäteen tehdä jonkun kaavion Excelillä. Seinäkalenteriin merkkaan myös isommat hankinnat ja harvinaisemmat tekemiset kuten sen, milloin olen sulattanut jääkaapin tai leikannut hiukset.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen innostunut bullet journalista ja vähän se vielä hakee muotoaan, mutta pidän kirjaa esim. nukkumisesta, veden juomisesta, urheilusta, opiskelusta... Vähän kaikesta. Tarkoitus on myös pitää kirjaa kaikista kirjoista jotka luen tänä vuonna.
Bujoilu vaikuttaa mielenkiintoiselta! Olen katsellut videoita ja saanut vaikka mitä ideoita, mitä voisin itsekin tehdä, "sleep trackerin" ym. Mutta musta tuntuu tosi vaikealta päättää etukäteen sivujen ja muiden juttujen järjestys, joten mulle sopii ehkä paremmin irtopaperille kuin vihkoon/muistikirjaan kirjaaminen. Irtopaperin voi sitten jälkikäteen arkistoida miten haluaa. Ap.
Anyone? Ja kysymys koskee omaa elämää, ei sitä jos vaikka työnkuvaan kuuluu kirjanpito. :D Ap.