Rivitaloasujat, mitä säilytätte kylmässä vajassanne?
Olen ensi kertaa muuttamassa rivariin ja mulla tulee olemaan se kummallinen kylmävaja, mikä näissä aina on.
Itselläni ei ole pyörää eikä mitään urheilukamppeita, niin ihmettelen vaan, mitä tässä vajassa säilyttäisin?
Kommentit (58)
Tyhjät pullot ja tölkit ja muu kierrätykseen menevä kama.
Kai sinulla on pihalla tarkoitus olla kesällä pöytä, pari tuolia, grilli, auringonvarjo? Nämä ovat 7-8 kk vuodesta vajassa.
Vierailija kirjoitti:
Ok-talossa säilytimme tuollaisessa: polttopuita, pyöriä, kelkkoja ja pulkkia, ulkokalusteita talvella, ulkokukkapurkkeja talvella, autonrenkaita ja välineitä ym.
Ei tuollainen voi olla kellään ongelma. Mahtaako ap olla varas, joka kyselee, mitä voisi löytyä. Nimittäin kummallista kysyä tällaista, kun kyllä tuo täyttyy.
No en ole todellakaan varas!!! Haluan vaan tietää mitä tuollaisessa vajassa voi säilyttää, kun en ole aiemmin rivarissa asunut - miten se niin ihmellistä voi olla, että aletaan jo varkaaksi haukkumaan???
Vierailija kirjoitti:
Tyhjät pullot ja tölkit ja muu kierrätykseen menevä kama.
Kai sinulla on pihalla tarkoitus olla kesällä pöytä, pari tuolia, grilli, auringonvarjo? Nämä ovat 7-8 kk vuodesta vajassa.
Minulla tulee olemaan paksusti lasitettu terassi, joten pidän kamppeet siinä, myös koristeena. Korkeintaan grillin voin viedä vajaan.
Mulla on työkalut siellä, talvella kaikki pihanhoitovälineet eli ruohonleikkurit, haravat, ämpärit, lapiot, kesäkalusteiden pehmusteet ja etupihan pienempi kalusto, kesäkengät ja -takit hyvin pakattuna (pukupussissa ja muovilaatikoissa, rempasta ylijääneet laatat, joita kuvittelen vielä käyttäväni ja puutarhaletkut, samoin tosiaan ne polkupyörät. Kesäaikaan siellä on sitten lumikola ja -lappari, hiekoitusämpäri, sukset ja sauvat, talvivaatteet ja -kengät hyvin pakattuna sekä nuo samaiset työkalut. Talven ajan varasto on aika lailla täynnä, kesällä sinne mahtuu hyvin pyörimään ympäriinsä.
Siellä on... autonrenkaat. Kesällä varastossa on tyhjempää, mutta talvella kukkaruukut ja takapihan kesäkalusteet sekä puutarhatontut. On siellä myös lasten fillarit, omani olen vienyt taloyhtiön varastoon.
Lisäksi löytyy kirves, harava, istutuslapio, iso työkalusalkku. Nämä ovat siksi, koska asuttiin aiemmin omakotitalossa ja kesäisin kasvatellaan kasvulavoilla punajuurta ja porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok-talossa säilytimme tuollaisessa: polttopuita, pyöriä, kelkkoja ja pulkkia, ulkokalusteita talvella, ulkokukkapurkkeja talvella, autonrenkaita ja välineitä ym.
Ei tuollainen voi olla kellään ongelma. Mahtaako ap olla varas, joka kyselee, mitä voisi löytyä. Nimittäin kummallista kysyä tällaista, kun kyllä tuo täyttyy.
Lisään viestiini, että ei kaikissa rivarissa oo tuollaista. Asumme nyt rivitalossa ja ei ole.
Kyllä lämmin vaja olisi parempi, onko teillä sellaista?
Kuusenjalka ja kumisaappaat sekä muoviset muuttolaatikot.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, tyhjä tila täyttää itsensä 😁
Kiitos sinulle kivasta viestistä ja hyvää päivän jatkoa!😘 Ap
Auton renkaat, laskettelu- ja hiihtosukset, monot, luistimet, tennismailat, jääkiekkomailat, sählymailat, kypärät, savustuslaatikko, kalliimmat harrastepolkupyörät, suksien voitelujuttuja, jatkojohtoja, porakone, saha, lapio, työkaluja, tikkaat, pelastusliivit, kukkaruukkuja, multa- ja lannoitepusseja, puutarhatyökaluja, vanhoja kattolamppuja, pieniä huonekaluja, kuusen jalka ja koristeet, ulkovalot, kenkiä, palloja, auton nesteitä ja öljyjä... Tila loppuu kesken.
Terassin huonekalut ja isot ulkokukkaruukut laitan talveksi sinne, kesällä säilytän siellä kastelukannua ja muita kasvien/kukkien hoitoon liittyviä tavaroita.
Keraamisia, lasisia ja täyspuisia esineitä, kovaa muovia olevia esineitä ja kyl meil oli säilössä myös rullaluistimet, kumisaappaat, joulukuusen koristeet (käärin paperiin ja pakkasin pahvilaatikkoon jossa ilmareikiä ettei kosteus jää), pihakukkaruukut jne
Auton renkaat, sukset, laskettelukamat, pulkat ym, työkalupakki.
Vierailija kirjoitti:
Auton renkaat, laskettelu- ja hiihtosukset, monot, luistimet, tennismailat, jääkiekkomailat, sählymailat, kypärät, savustuslaatikko, kalliimmat harrastepolkupyörät, suksien voitelujuttuja, jatkojohtoja, porakone, saha, lapio, työkaluja, tikkaat, pelastusliivit, kukkaruukkuja, multa- ja lannoitepusseja, puutarhatyökaluja, vanhoja kattolamppuja, pieniä huonekaluja, kuusen jalka ja koristeet, ulkovalot, kenkiä, palloja, auton nesteitä ja öljyjä... Tila loppuu kesken.
Heh, onpa sinulla tavaraa, taidat olla aika vauhdikas tyyppi!
Ap
Kaikkea romua josta et jaksa hankkiutua eroon.
Vierailija kirjoitti:
Terassin huonekalut ja isot ulkokukkaruukut laitan talveksi sinne, kesällä säilytän siellä kastelukannua ja muita kasvien/kukkien hoitoon liittyviä tavaroita.
Taidat olla aika puutarhuri. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Keraamisia, lasisia ja täyspuisia esineitä, kovaa muovia olevia esineitä ja kyl meil oli säilössä myös rullaluistimet, kumisaappaat, joulukuusen koristeet (käärin paperiin ja pakkasin pahvilaatikkoon jossa ilmareikiä ettei kosteus jää), pihakukkaruukut jne
Hyvä idea tuo ilmareikien teko.
Kiitos kaikille kun vastasitte! <3
Ap
Sehän se justiin onkin hassua, kun mulla ei ole mitään noista - paitsi autonrenkaat, joten on siten mulle aika puoliturha se koko koppero.