Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39 ja tulossa mummoksi

Vierailija
06.02.2019 |

Siis miten ihmeessä mun pitäsi tähän suhtautua? 20v tyttäreni ilmoitti eilen olevansa raskaana. En todellakaan ole valmis mummoksi vielä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs teit lapsesi niin nuorena, oma vikasi

Vierailija
2/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinun tarvitse olla lapselle mikään kolmas vanhempi. Lapsenlapset ovat ihania, kun niistä ei tarvitse samalla tavalla kantaa vastuuta kuin omista lapsista. Lapsenlapsien kanssa voit viettää mukavaa aikaa, eikä sinun tarvitse olla mukana siinä yöheräämis ja vaipanvaihto rumbassa. Ole onnellinen että saat viettää lapsenlapsen kanssa monta vuotta ja nähdä sivusta kun hän kasvaa aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona on ihanaa. Kun on nuori ja terve, jaksaa hoivailla lapsenlasta. Eräs nuorehkon mummouteni kohokohtia oli, kun vein päiväkoti-ikäisen lapsenlapsen lääkäriin ja luulivat minua hänen äidikseen :D

Onnea kovasti! Tämä on tähänastisen elämäsi suurin ylpeydenaihe - hoida se hyvin!

Vierailija
4/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihmeessä mun pitäsi tähän suhtautua? 20v tyttäreni ilmoitti eilen olevansa raskaana. En todellakaan ole valmis mummoksi vielä.

Hurjaltahan tuo tuntuu näin naisesta, joka itse tuli viimeisen kerran äidiksi 39-vuotiaana.

Mutta toisaalta, tilanne on nyt tämä. Ja tyttäresi on kuitenkin ihan aikuinen. Joten ei kai auta muuta, kuin hyväksyä tilanne

Vierailija
5/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu tuli juuri mummoksi 33-vuotiaana. Oli itse saanut lapsen 17-vuotiaana ja nyt lapsensa pisti ”paremmaksi” ja sai lapsen 16-vuotiaana.

Jostain teiniraskaus tuntuu ”tarttuvan”

Vierailija
6/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan: tyttären mies on yli kolmekymppinen? :D :D :D

Selvis nyt sitten Ikiksenkin ikä, olet siis 39 v.

Vierailija
7/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on neuvolassa lastenlääkärinä. Se sanoi, että alemmat sosiaaliluokat ehtivät tehdä samassa ajassa kolme sukupolvea kuin ylemmät kaksi. Taitaa pitää paikkansa.

Vierailija
8/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman ikäinen tyttären mies on kuin hän

-ap

Vierailija
9/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkkuni oli sua nuorempi kun tuli mummoksi. Mummoksi tulemiselle et nyt mitään mahda.

Vierailija
10/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen 37 enkä ole vielä edes äiti :D.

Onnea mummolle!

Vierailija
11/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tuli mummoksi 40v nuorena. Eikai se niin harvinaista ole?

Vierailija
12/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaerot kirjoitti:

Tuttu on neuvolassa lastenlääkärinä. Se sanoi, että alemmat sosiaaliluokat ehtivät tehdä samassa ajassa kolme sukupolvea kuin ylemmät kaksi. Taitaa pitää paikkansa.

No en mielestäni kuulu alempaan sosiaaliluokkaan, ihan yliopisto tason koulutus löytyy, ja tytär myös opiskelee yliopistossa

-ap

Vierailija
13/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai syksyllä lapsen 38-vuotiaana. Nyt hänen vanhin lapsensa sai alkuviikosta lapsen.

Vierailija
14/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit ruveta käymään mummotunnelissa 😁👍

Vierailija
15/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokkaerot kirjoitti:

No en mielestäni kuulu alempaan sosiaaliluokkaan, ihan yliopisto tason koulutus löytyy, ja tytär myös opiskelee yliopistossa

-ap

Eipä Suomessa oikeasti edes ole mitään luokkayhteiskuntaa.

Vierailija
16/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummona on ihanaa. Kun on nuori ja terve, jaksaa hoivailla lapsenlasta. Eräs nuorehkon mummouteni kohokohtia oli, kun vein päiväkoti-ikäisen lapsenlapsen lääkäriin ja luulivat minua hänen äidikseen :D

Onnea kovasti! Tämä on tähänastisen elämäsi suurin ylpeydenaihe - hoida se hyvin!

Sinänsä positiivinen ja kiva viesti, mutta "tähänastisen elämäsi suurin ylpeydenaihe"??? Siis naisen elämän ainoa mahdollinen ylpeydenaihe liittyy onnistuneeseen lisääntymiseen, huh huh näitä asenteita.

Vierailija
17/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saithan itsekin lapsen 19 vuotiaana. Koeta nyt vain kestää.

Vierailija
18/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä ollut myöskään valmis äidiksi silloin 20 vuotta sitten. Toivoa sopii, että tyttäresi on perinyt isältään älyä.

Vierailija
19/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman ikäinen tyttären mies on kuin hän

-ap

Ai, sori. Aloituksesi oli jotenkin niin Ikis-tyyliä. Mutta onnea mummolle!

Vierailija
20/53 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä positiivinen ja kiva viesti, mutta "tähänastisen elämäsi suurin ylpeydenaihe"??? Siis naisen elämän ainoa mahdollinen ylpeydenaihe liittyy onnistuneeseen lisääntymiseen, huh huh näitä asenteita.

Ainoa ja suurin eivät taida olla synonyymeja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi