Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin tosi lihava. Laihdutin. Tajusin että pitää paikkansa että lihavat ovat laiskoja.

Vierailija
06.02.2019 |

Olin itsekin laiska.
Se on täysin itsestä kiinni että laihtuuko.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen laiha sen takia että olen laiska. En jaksa tehdä ruokaa koska olen laiska, mutta en myöskään jaksa tehdä eineksiä tai syödä ulkona koska olen pihi. Lopputulos on että syön harvoin.

Vierailija
42/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP vetää mielestäni mutkia vähän suoraksi. Painon pudottaminen vaatii mm. elämänhallintataitoa, motivaatiota ja toimintakykyä. Näistä esim. viimeinen voi olla vaikkapa mt-ongelmien takia lähellä nollaa, elämänhallintataitoja eivät kaikki opi koskaan ja motivaatiotakaan ei ole kaikilla. Se että tällaiset tekijät (joita löytyy rutkasti lisää) lanataan kaikki otsikon "laiskuus" alle on mielestäni väärin.

Onnittelut kuitenkin onnistuneesta projektista! T. Muista kuin paino-ongelmista kärsivä.

Aina vedotaan masennukseen, ARGH! Lihavat on lihavia vääränlaisen ruuan takia, ei masennuksen!

Ehkä muutama on masentunut lihavuuden takia tai lihonut masennuksen takia mutta katso ympärillesi, ei kaikki voi olla masentuneita. Tuo on vain muotisairaus kun ei muuta keksitä eikä kehdata myöntää vikoja omassa elintavassa.

Ja jos joku natisee etten ymmärrä mitään voin kertoa että kärsin 24/7 kovista jatkuvista kivuista jotka on johtaneet masennukseen. Ei lihomiseen. Yritän silti pysyä toimintakykyisenä ja huolehdin itsestäni. 

Itse olen monesti ajatellut, että pitäisi masentua, jotta voisin laihtua. Ruoka ei silloin maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata siis aloittaa laihdutustakaan, koska olen patalaiska. Kiitos ap, nyt sitä suuremmassa määrin en enää välitä kiloistani. Sohvalla on niin paljon mukavampaa.

Vierailija
44/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus on maailman kaikkien keksintöjen perimmäinen motivaattori ja syy. Joten olen mieluummin älykäs ja laiska kuin laiha, tyhmä ja pakkomielteinen.

Vierailija
45/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin laiska.

Se on täysin itsestä kiinni että laihtuuko.

Tietysti on itsestä kiinni, eihän se kenestäkään muusta ole. Itseäni ei vain tällä hetkellä kiinnosta. Teen 11-12 tunnin mittaisia työpäiviä (matkoineen), opiskelen töiden ohessa yhtä ammattitutkintoa ja toista alaa ihan omasta kiinnostuksestani. Rentoudun lukemalla ja ruokaa laittamalla. Ja syömällä ja lipittämällä viiniä.

Jos se on mielestäsi laiskuutta, niin sillähän ei ole minulle mitään merkitystä.

Vierailija
46/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyllä tavalla kyse on myös laiskuudesta. On helpompi jäädä sohvalle makaamaan kuin liikkua. On helpompi tilata pizzaa kuin tehdä itse terveellisempää ruokaa. Kun on tyhjä olo niin on helpompi vaan ottaa kaapista mässyä kuin tehdä jotain mikä esim. kehittäisi itseä pitkällä aikavälillä ja antaisi aitoa tyydytystä. On helpompaa syödä aina kun mieli tekee kuin katsoa ja pitää kirjaa siitä mitä syö. Tosiasiassa normaalipainon ja sairaalloisenkin lihavuuden välillä saattaa olla vain 500 kaloria per päivä. 

Mutta kyllä itsekin sanoisin että kyse on enemmän elämänhallinnasta, itsekunnioituksesta, mielenterveyden ongelmista, itsetuhoisuudesta yms. kuin varsinaisesti laiskuudesta. 

Minä teen itse ruokaa. Syön todella paljon kasviksia, käytän ruoanlaitossa vain kasvisöljyjä ja pidän huolta proteiininsaannistani. En vedä pizzaa edes neljännesvuosittain enkä osta kotiin mässyä.  Olen opiskellut ravitsemustieteen perusopinnot avoimessa yliopistossa, minulla on jopa keskivertoa parempi tietämys terveellisestä ruoasta.

Eli näkemys, että lihavat makaavat sohvalla vetämässä pizzaa ja suklaata, ei pidä läheskään aina paikkaansa. Kyllä minä tiedän ruokien energiapitoisuudet. Minä vain tykkään syödä PALJON.

Vierailija
47/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyllä tavalla kyse on myös laiskuudesta. On helpompi jäädä sohvalle makaamaan kuin liikkua. On helpompi tilata pizzaa kuin tehdä itse terveellisempää ruokaa. Kun on tyhjä olo niin on helpompi vaan ottaa kaapista mässyä kuin tehdä jotain mikä esim. kehittäisi itseä pitkällä aikavälillä ja antaisi aitoa tyydytystä. On helpompaa syödä aina kun mieli tekee kuin katsoa ja pitää kirjaa siitä mitä syö. Tosiasiassa normaalipainon ja sairaalloisenkin lihavuuden välillä saattaa olla vain 500 kaloria per päivä. 

Mutta kyllä itsekin sanoisin että kyse on enemmän elämänhallinnasta, itsekunnioituksesta, mielenterveyden ongelmista, itsetuhoisuudesta yms. kuin varsinaisesti laiskuudesta. 

Itse asiassa se on useimmissa tapauksissa enemmänkin 50 kaloria.

Paino kertyy pikkuhiljaa, kun ihmisiä ei kiinnosta tehdä mitään asian eteen.

Vierailija
48/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut että suhhde ruokaan vaikuttaa paljon.

Itse syön kun on nälkä, ja ruoka on ihan terveellistä ilman turhia lisukkeita.

Osalle ruoka on elämän nautinto, lohtu ja vaikka mitä. Ja sitten aika usein on niin että asiat jotka maistuvat hyviltä, ovat niitä joissa on paljon kaloreita ja huonot ravintoarvot. Siitä voidaan keskustella onko tämä oikeastaan tervettä suhtautumista ruokaan, meitä ei ole varsinaisesti koodattu sellaiseen tilanteeseen jossa syötävää riittää yli tarpeen.

Vierailija
49/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata siis aloittaa laihdutustakaan, koska olen patalaiska. Kiitos ap, nyt sitä suuremmassa määrin en enää välitä kiloistani. Sohvalla on niin paljon mukavampaa.

Kun ymmärrät että lihot koska olet laiska, niin voit tehdä sille jotain.

ap

Vierailija
50/50 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.