Lihavat, oletteko varmoja että teitä tuijotetaan pahasti kuntosalilla? Olen kuullut tällaista mutta en usko
Miksi salilla kukaan katsoisi toista "pahasti", jos käyttäytyy normaalisti, ei häiriköi tms. Olen usein kuullut lihavien ihmisten sanovan, että heitä katsotaan salilla pahasti.
Normaalipainoisena olen sitä mieltä, että ensinnäkin kaikkia tuijotetaan salilla jossain määrin. Toisekseen ei se katse ole paha, vaan pikemmin utelias tai joissakin tapauksissa himokas. Itselleni ei tulisi mieleenkään katsoa ylipainoisia pahalla, pikemmin ihailen että he ovat alkaneet huolehtia kunnostaan.
Kommentit (90)
En muista että minkään olisin katsonut lihavaa pahasti. Se on vaan hyvä että tekee itsensä eteen jotain.
Jokainen keskittyy omaan treeniinsä. Yleensä itsekeskeisyydestä johtuu se, että tuntee jonkun tuijottavan. Ei kaikki pyöri sun ympärillä!
Olen. Kun painoin 68kg olen kuullut jonkun parikymppisen fitnesmimmin sanovan kaverilleen minusta, että mitä tuokin läski täällä tekee, kun eihän se edes jaksa. Enpä oo käynyt salilla sen jälkeen. Meen kunhan painan alle 60kg.
Itsekin luulen, että suurin osa näistä tapauksista on ihan ylireagointia. Tosi harvoin on sellasta tilannetta, että oikeasti joku paheksuen tuijottaisi toista treenaajaa. Toki näitäkin (usein teinilauma) on joillain saleilla, mutta itse en ole tällaiseen onneksi törmännyt. Itse ainakin katson salilla paljon muiden treeniä omilla tauoillani, yleensä siitä saa jotain uutta ideaa omaankin saleiluun. Tai sitten vain sarjoja tehdessä keskityn ja silmät saattaa jäädä tuijottamaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kun painoin 68kg olen kuullut jonkun parikymppisen fitnesmimmin sanovan kaverilleen minusta, että mitä tuokin läski täällä tekee, kun eihän se edes jaksa. Enpä oo käynyt salilla sen jälkeen. Meen kunhan painan alle 60kg.
Mene vain sinne salille, seuraavan kerran kun joku sanoo niin sanot suorat sanat: kuntosalilla on tarkoitus kuntoilla oman jaksamisen mukaan ja kuntosali on tarkoitettu kaikille. Ole hyvä ja keskity omaan treeniisi. Ei ole sinun asiasi arvostella toisten jaksamista ja treenaamista etenkään kun et näytä siitä mitään tietävän kommenttisi jälkeen. Kiitos!
Ei kauhean fitness voi olla jos oikeasti on noin kujalla.
Joku teinityttölauma joskus hihitteli, ja pari venakkoa hiljeni, ja tuijottivat suu auki, kun menin saunaan. Kaverin kanssa treenaamassa olevat naiset joskus supattavat, ja katsovat vinoon. Ei se kivaa ole, mutta jos menee häiritseväksi, valitan henkilökunnalle. Yleensä kai laskevat sen varaan, että kukaan ei kehtaa valittaa.
Useimmiten saan olla ihan rauhassa, varsinkin nykyisellä salilla, jonka hinta pitää teinit loitolla. Enemmän on näitä, jotka tulevat kehumaan, että hyvä kun olet tarttunut toimeen ja alkanut harrastaa liikuntaa. Tai näitä ”vau, kylläpä sä jaksat, ei päällepäin uskoisi” -kommentoijia. Varsinkin tammikuussa näitä on liikkeellä. Ärsyttävää hyysäämistä, mutta sisään yhdestä ja ulos toisesta korvasta. Yleensä näitä ei enää helmikuussa näy.
Mäkin katson toisten treeniä joskus saadakseni ideoita. Toisinaan katson hyvännäkösiä miehiä sillä silmällä :)
Tuo on vain tekosyy. Ainoat joita tuijotetaan on instagram pyllistelijä ja joskus harvoin kaapin kokoinen mies, mutta ketään ei läski kiinnosta.
No, kaikkihan pyörii sen läskin navan ympärillä. Yksi itsekäimmistä ihmisryhmistä masentuneiden, kiusattujen jne lisäksi.
Kerran lähdin kesken kaiken pois, kun salille tullut mies alkoi tuijottaa minua lähes suu auki. Toljotus jatkui vaikka vaihdoin laitteelta toiselle. Se oli niin näkyvää ja epämiellyttävää, miehen naamasta näki, mitä hän ajatteli.
Vierailija kirjoitti:
No, kaikkihan pyörii sen läskin navan ympärillä. Yksi itsekäimmistä ihmisryhmistä masentuneiden, kiusattujen jne lisäksi.
Siinä yksi kiusaaja, joka ei näe käytöksessään mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku teinityttölauma joskus hihitteli, ja pari venakkoa hiljeni, ja tuijottivat suu auki, kun menin saunaan. Kaverin kanssa treenaamassa olevat naiset joskus supattavat, ja katsovat vinoon. Ei se kivaa ole, mutta jos menee häiritseväksi, valitan henkilökunnalle. Yleensä kai laskevat sen varaan, että kukaan ei kehtaa valittaa.
Useimmiten saan olla ihan rauhassa, varsinkin nykyisellä salilla, jonka hinta pitää teinit loitolla. Enemmän on näitä, jotka tulevat kehumaan, että hyvä kun olet tarttunut toimeen ja alkanut harrastaa liikuntaa. Tai näitä ”vau, kylläpä sä jaksat, ei päällepäin uskoisi” -kommentoijia. Varsinkin tammikuussa näitä on liikkeellä. Ärsyttävää hyysäämistä, mutta sisään yhdestä ja ulos toisesta korvasta. Yleensä näitä ei enää helmikuussa näy.
Minua äryttävät nämä ”hyvä kun olet alkanut harrastaa liikuntaa”. He eivät yhtään tiedä liikuntataustastani. Olen ylipainoinen ja liikun terveydellisistä syistä, en laihtuakseni. En tarvitse mitään oletuksia.
Katseista en tiedä, tuleehan niitä. Kommentointi ja suoranainen sanallinen pilkka on yleisempää kuin normaalipainoiset ikinä uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole muuta väittänytkään, mutta esim lihava ei näe itsessään mitään vikaan vaan kaikissa muissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että sellasia bbbimboja ei arvosta kukaan. Olen minäkin kuullut, kun tollanen urpo sanoo jollekin ylipainoiselle törkeästi ja tämä bbbbimbo sai muilta kuulla kunniansa. Bbbbbbimbo lähti itkien sieltä, kun muutama kundi avautu sille ja yks huusi lopuksi perään, että muista ottaa saliselfie ja päivitä instas, että sut haukuttiin salilla ja muista lisätä sinne loppuun texti, että ansaitsin sen kaiken passskan niskaani.
Meidän salilla käy kaikenikäistä ja kaikenkokoista porukkaa enkä ole koskaan aistinut pilkkaa ketään kohtaan. Miesten katseita saan paljon, se on ihan mukavaa.
Tiedän, että useimmat ihmiset eivät tuijota tai todellakaan ajattele mitään pahaa kun minä 160 cm pitkä 105 kiloinen kaljamahamuija olen salilla.
Mutta, kun joukossa on niitä lapsellisiakin, niin kyllä se satuttaa, vaikka tiedänkin että ne on vain pieni prosentti koko salillakävijöistä. Nuoret, hoikat tytöt/naiset joskus on porukkana ollessaan todella törkeitä. Esim. tuijottavat, puhuvat keskenään läskeistäni, yököttelevät niitä. Eivät edes vaivaudu olemaan sen verran kohteliaita, että yrittäisivät tehdä pahan puhumisensa niin että minä en kuule sitä.
Sitten on sellaisia joitain hoikkia keski-ikäisiä naisia, jotka selvästi katsovat ylimielisesti, nyrpeästi ja halveksuvasti. Mutta nämä ei sentään naura, ilku ja supise kuten nuo nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole muuta väittänytkään, mutta esim lihava ei näe itsessään mitään vikaan vaan kaikissa muissa.
Ehkä sinun kuitenkin kannattaisi jättää se kiusaaminen väliin? Kiusasit muita koulussa ja nyt aikuisena töissä ja vapaa-ajalla, onko se sinusta fiksua ja aikuismaista käytöstä?
En ainakaan salilla jossa on miehiä ole tavannut tuollaista käytöstä oli sitten kyse ylipainostai miehillä laihuudesta. Sen takiahan salille tullaan, että ajan kanssa muututaan.
Mies50v
Kai siellä jokainen tekee sitä omaa ohjelmaansa. Toki välillä johonkin siman osuu. Mä ainakin treenaan. Se on kivaa.
Seillä saa kaikki käydä.
Toki voi keksittyä siihen, että kuka huomaa. Huvinsa kullakin.
Voi myös keksittyä niihin omiin tekemisiin.