Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuntoilla kehon omalla painolla jos huono kunto estää sen?

Huonokuntoinen
05.02.2019 |

Esimerkiksi punnerrus ei onnistu ollenkaan ja kyykky otta voimille. Olen yrittänyt kysyä halpoja kuntosaleja, mutta ihmiset neuvovat kuntoilemaan kehon omalla painolla ja kun kerron olevani huonokuntoinen ja heikko niin kaikki nauravat. Minua ei oteta vakavasti eikä uskota etten pysty kuntoilemaan ilman apulaitteita sillä olen ollut jo kouluajoista reippaasti kuntotestin minimitason alapuolella. Kun toos siis pitäisi päästä edullisesti ja halvalla, mutta nollan sijaan olen lähdössä liikkeelle miinustasolta. Liikkumaan olen alkanut vasta muutettuani pois kotoa, kun en ole ollut saman katon alla ylisuojelevan ja pelottelevan äitini kanssa. Varsinkin loukkaantumisella ja vammautumisella peloteltiin, kerrottiin kaikkenlaisia kauhutarinoita ja näytettiin kuvia miten käy jos ei ole varovainen. Lopputuloksena olin vain pelokas ja ylivarovainen, pelkäsin oikeasti kaikkea ja varsinkin sitä että loukkaannun tai kuolen. Lähes kaikki liikunta ja urheilu oli lapsuudenkodissa kielletty.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko punnerrukset polvet maassa? Jollei, niin punnerruksia voi tehdä myös seinää vasten.

Onhan noita kehonpainoliikkeitä vaikka kuinka, luulisi, että joku ainakin onnistuu. Etsi ohjeet ainakin erilaisiin lankutuksiin ja vatsa- ja selkälihasliikkeisiin.

Yksinkertaisimmillaan voi vaikka nostella jalkoja! Lisähaastetta saa, kun nostaa suoraa jalkaa kroppa tiukkana ja suorana niin korkealle kuin pystyy ja pitää siinä hetken. Ihan pelkkä hyppelykin on kehonpainoharjoitus.

Vierailija
2/4 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pienestä. Punnerruksia voi tehdä seinää vasten, kyykyissä mennään sen verran alaspäin kun jaksaa jne. Vastuskuminauhoilla voi treenata helposti ulkoreisiä ja alleja, eri vahvuisia on. Kävelemällä voi auttaa tukilihaksia vahvistumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnerruksia polvet lattialla. Leukoja voi vetää kuminauha jalkojen alla niin keventää tai sitten penkiltä nousee tankoon roikkumaan ja vastustellen laskeutuu alas.

Vierailija
4/4 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme