Tyttövauvalle nimeksi Heli tai Suvi, mitä mieltä?
Voisiko sopia jo tähän päivään? Jossain vaiheessahan nuo 70-luvun nimet kuitenkin tulevat takaisin.
Mietimme sellaista nimeä tyttövauvalle, joka ei olisi väkisin väännetty ja kummallinen, josta syntyisi kiva, ehkä vähän luonnonläheinen mielikuva ja jolla ei olisi pahemmin kaimoja. Ei haluttaisi tilannetta joka on vaikka ellojen ja aadojen kanssa, että kaikki lapsiryhmät on niitä puolillaan.
Kommentit (35)
Mun mielestä Suvi on ihana. Heli taas tuntuu tosi vahvasti sellaiselta keski-ikäisen naisen nimeltä. En edes henkilökohtaisesti tunne yhtään Heliä, mutta pari Suvia tunnen ja silti valitsisin lapseni nimeksi Suvin jos pitäisi noista valita.
Pidän todella paljon nimestäni! T: Heli
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Suvi on ihana. Heli taas tuntuu tosi vahvasti sellaiselta keski-ikäisen naisen nimeltä. En edes henkilökohtaisesti tunne yhtään Heliä, mutta pari Suvia tunnen ja silti valitsisin lapseni nimeksi Suvin jos pitäisi noista valita.
Taitaa silti olla aika saman aikakauden nimiä nuo molemmat. Kummatkin oli muodissa 70-luvulla.
Täällä yksi Heli, jolla on ollut vaikeuksia sulattaa nimeään. Sanana heli on ihan kaunis, mutta ei se ole minusta koskaan ollut mikään "kauniin tytön nimi". Nykyisin suurin osa kaimoista on tanakassa keski-iässä, mutta Helistä tulee mielleyhtymä sellaisesta hiirulaismaisen herkästä ja hennosta, henkisesti sinisilmäisestä harmaakeijukaisesta, joka haluaa vaan helliä ja hoivata. Jos olisi halunnut saada auktoriteettia koulussa, olisi kannattanut olla vaikka Miia.
Minusta tuntuu, että ihmiset saattavat pitää tästä nimestä siksi, kun se kuulostaa niin harmittomalta tyypiltä (mutta eivät kuitenkaan itse joudu elämään mielikuvien kohteena).
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi Heli, jolla on ollut vaikeuksia sulattaa nimeään. Sanana heli on ihan kaunis, mutta ei se ole minusta koskaan ollut mikään "kauniin tytön nimi". Nykyisin suurin osa kaimoista on tanakassa keski-iässä, mutta Helistä tulee mielleyhtymä sellaisesta hiirulaismaisen herkästä ja hennosta, henkisesti sinisilmäisestä harmaakeijukaisesta, joka haluaa vaan helliä ja hoivata. Jos olisi halunnut saada auktoriteettia koulussa, olisi kannattanut olla vaikka Miia.
Minusta tuntuu, että ihmiset saattavat pitää tästä nimestä siksi, kun se kuulostaa niin harmittomalta tyypiltä (mutta eivät kuitenkaan itse joudu elämään mielikuvien kohteena).
Nuo mielikuvat on aina niin hauskoja ja vaikuttaa kieltämättä aika paljon siihen, tykkääkö jostain nimestä. Ja mulle nuo sun mielikuvat Helistä on taas ihan vieraita, tuntemani Helit ovat tummia ja kauniita, ehkä tavallista vahvemman oloisia naisia. Mulle Heli on siis ehdottomasti tumma, jopa vähän eksoottisen näköinen tyyppi, semmoinen Pocahontas-tyyppinen..
Heli Anna, Helianna, Heli Irmeli ovat kauneimpia yhdistelmiä, joita olen Helin yhteydessä kuullut ja nähnyt.
Suvi Elina kiinnitti myös huomion.
Suvi Tuuli
Suvi Helena
Suvi Maaria
Heli on viron kielessä ääni ja suvi on kesä.
Siis Suvi.
Pidän molemmista nimistä! Heli kuulostaa tosi suloiselta. Suvi on mielestäni eksoottisen kaunis suomalainen nimi, ulkomailla ei olla koskaan kuultukaan sellaisesta sievästä nimestä. Sanoisin, että valitse Suvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniita nimiä molemmat.
Ja jostain syystä aina kauniita myös luonnossa😊
Suvi ,eli siis kesähän on luonnossa aina joka kesä, mutta mistä päin luontoa se heli sitten löytyy ?
( huom. vastaukseksi ei käy helikopteri, koska se ei kuulu luontoon...)
Heli ja Suvi ovat kyllä mielestäni oikeasti mitä kauneimpia suomenkielisiä etunimiä.
(helppoja muunkielistenkin sekä lausua ja kirjoittaa)
terv. ed. kommentin kirjoittaja.
Työväenluokkaisia nimiä, sori. En ole koskaan tuntenut yhtään kivaa Heliä, kaikki ovat olleet ikäviä tyyppejä. Siksi kai en nimestä pidä. Suvi on ihan ok, mutta kehottaisin vielä miettimään jotain persoonallisempaa. Varsinkin jos sukunimi on tavallinen.
Minusta Heli on tosi raikas ja kaunis, naisellinen nimi. Vähän samanlainen luontosaundi mun korvaan kuin nimessä Tuuli, josta myös hyvin paljon pidän.