Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykäselle valtiolliset hautajaiset?

Vierailija
05.02.2019 |

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo leiskauttaa hyppyrin nokalta eduskuntaan ja pääministeriksi! Hyvä Sampo!

Vierailija
122/128 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö joku muu ristiriidan siinä, että sama jengi jonka mielestä on ihan ok ja tarpeellista joidenkin Odinin sotureiden pyöriä kaduilla naisia suojelemassa, ehdottavat sitten valtiollisia hautajaisia henkilölle, joka on saanut useita väkivaltarikostuomioita? Voi uistaa toki urheilusuorituksista, mutta joku raja tähän.

Taas näitä "ei yksikään yksityiskohta kohdallaan" kommentteja. Ei jaksa noin ilmeisiin trolleihin tarttua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ole joskus hakannut puolisonsa kasvoja muussiksi ja kuristanut heittäköön ensimmäisen kiven! Sankariainesta.

Vierailija
124/128 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo on pelimies ja loistava strategi. Tietää tarkkaan mitä Suomen kansa ja sinisten äänestäjät arvostavat. Tsemiä Sampolle.

125/128 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella yllättynyt, jos Nykäselle järjestetään valtiolliset hautajaiset. Eivätköhän sellaiset kuulu nykyään vain valtionpäämiehille kuten Koivisto ja pitkän linjan ministereille kuten Virolainen.

Ei oikein sovi Matti Nykäsen tyyliinkään.

Vierailija
126/128 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei Nykäselle, mutta someprinsessoille ja e-urheiluissa kunnostautuneille dotaveteraaneille kyllä on saatava järjestymään keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
127/128 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Il toimittajan hyvä pohdinta aiheesta:

"Toisaalta se sydän.

Surullisen uutispäivän mittaan nähtiin joitakin yhteiskunnallisen ajattelun nimissä tehtyjä ulostuloja, jotka esittivät Nykäsen lähinnä kapakkalavoja kiertävänä farssihahmona tai paheksuivat vainajan muistelemistapaa, koska taustalla oli tuomioita väkivaltarikoksista. Tuli olo, että kyse oli arvostelijoiden oman identiteetin rakentamisesta, sellaisen identiteetin, joka on tuulipukukansan, junttiuden ja karaoken yläpuolella.

En itse elänyt Nykäsen menestysvuosina, mutta ymmärsin häneen kohdistuneen ihailun luettuani silloisia arkistolehtiä muutaman tunnin ajan. Miehestä piirtyi piinkovan urheilijan ja synnynnäisen voittajan kuva. Hyppytornissa Nykänen ei jäänyt paineiden alle, vaikka ne olivat hirmuiset. Siinä suhteessa hän on kenties ainoa laatuaan Suomen modernissa historiassa.

Niinpä sydän sanoo, että Nykäsen valtiollinen hautaaminen ei olisi väärinkään - kunnianosoituksena voittamiselle ja lankeamiselle, tavalliselle ihmiselle. Ehkä jopa kunnianosoituksena hiljaiselle enemmistölle ja keskisormena elitisteille, jotka sanelevat meille kunnollisen elämän rajat."

Toimittaja jatkaa esittämällä kysymyksen, olisiko Nykänen itse sitä halunnut.

Itse uskon, että hän olisi siitä kunnianosoituksesta erittäin otettu.

Vierailija
128/128 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Il toimittajan hyvä pohdinta aiheesta:

"Toisaalta se sydän.

Surullisen uutispäivän mittaan nähtiin joitakin yhteiskunnallisen ajattelun nimissä tehtyjä ulostuloja, jotka esittivät Nykäsen lähinnä kapakkalavoja kiertävänä farssihahmona tai paheksuivat vainajan muistelemistapaa, koska taustalla oli tuomioita väkivaltarikoksista. Tuli olo, että kyse oli arvostelijoiden oman identiteetin rakentamisesta, sellaisen identiteetin, joka on tuulipukukansan, junttiuden ja karaoken yläpuolella.

En itse elänyt Nykäsen menestysvuosina, mutta ymmärsin häneen kohdistuneen ihailun luettuani silloisia arkistolehtiä muutaman tunnin ajan. Miehestä piirtyi piinkovan urheilijan ja synnynnäisen voittajan kuva. Hyppytornissa Nykänen ei jäänyt paineiden alle, vaikka ne olivat hirmuiset. Siinä suhteessa hän on kenties ainoa laatuaan Suomen modernissa historiassa.

Niinpä sydän sanoo, että Nykäsen valtiollinen hautaaminen ei olisi väärinkään - kunnianosoituksena voittamiselle ja lankeamiselle, tavalliselle ihmiselle. Ehkä jopa kunnianosoituksena hiljaiselle enemmistölle ja keskisormena elitisteille, jotka sanelevat meille kunnollisen elämän rajat."

Toimittaja jatkaa esittämällä kysymyksen, olisiko Nykänen itse sitä halunnut.

Itse uskon, että hän olisi siitä kunnianosoituksesta erittäin otettu.

Sehän meni putkeen.

1) Kopioit tekijänoikeuksien alaista materiaalia niin pitkän pätkän, että se ei kuulu sitaattioikeuden piiriin.

2) Kuitenkin kopioit vain osan artikkelia - sen, joka tuki omaa mielipidettäsi.

3) Unohdit myös sen henkilön nimen, joka artikkelin oli kirjoittanut. Toisaalta en usko hänen siitä pahastuvan, sen verran tökerö oli lainauksesi.