Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolaatko lumet pihastasi tielle?

Vierailija
05.02.2019 |

Tämä on kiellettyä. Lumet pitää säilöä omaan pihaan. Meillä kotikatu on kaventunut yhden auton levyiseksi kun ääliöt kasaa pihoistaan lumikasat tien varteen. Siitä ne sitten kulkeutuu autan mukana pihateiden liittymiin kasoiksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee niin, kolaan oman pihan reunaan ja linkoan niin, että lumi menee nurmikkoalueen päälle. Meillä on siihen hyvin tilaa, mutta monessa pihassa se on kyllä ongelmallista, kun tila loppuu. 

Vierailija
2/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmeettelen sitää etttä mikä psykologinen jutttu siinä on että lasten mäki täytyy tehdä niiin etttä he laskevat tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa taloyhtiössä kipataan lumet mieluummin tielle ilmatteeks kuin maksetaan tuhansia euroja lumien poiskuljettamisesta. Kaupunki sitte hoitaa jos hoitaa - yleensä heitäkään ei homma napostele.

Vierailija
4/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen niiiiiin iloinen, että,asun nykyään kerrostalossa! Ne okt-vuodet olivat kamalia.... tai tykkäsin kyllä lumen luonnista enemmän kuin haravoinnista.

Vierailija
5/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmeettelen sitää etttä mikä psykologinen jutttu siinä on että lasten mäki täytyy tehdä niiin etttä he laskevat tielle.

Vaikka tielllä ajettaisikiin hiljaaa niiin se on ihan vtun älytöntä.

Vierailija
6/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lumien työntäminen tieltä toisten tonteille on ok mutta toisinpäin se on kiellettyä?

Vierailija
7/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin pohjoisesta etelään niin ihmettelin tätä tapaa että kolataan oma piha suoraan ajoradalle ja odotetaan että kadun auraaja vie lumet pois. Tämä toimikin 15 vuotta sitten, mutta ei enää, kun kunnossapidon tasoa on heikennetty. Kieltämättä tunsin aika paljon vahingoniloa, kun naapuri joutui aamulla lapioimaan sen oman lumikansa pois kadulta että pääsi autolla ulos pihastaan. Aurapa ei ollutkaan käynyt putsaamassa katua :D

Mutta on tässä kyllä kaavoituksellakin osuutensa, talot on niin lähellä katua, että kaikilla ei ole omalla tontilla järkevää tilaa läjittää lunta. Pykälien mukaan silloin lumi pitäisi tietysti kuljettaa lumenkaatopaikalle, mutta tuskin kukaan tekee sitä kotinsa pihalumille.

Vierailija
8/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolaan tien toiselle puolelle penkkaan ne, jotka aura-auto työntää meidän pihaan. Onneksi on niin hiöjainen tie, että vaikka kaventuisi yhden auton levyiseksi, ei haittaisi.Meillä on tienvarren ainut auto.

Vierailija
9/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lumien työntäminen tieltä toisten tonteille on ok mutta toisinpäin se on kiellettyä?

Kyllä se on kiellettyä molemmin päin.

Vierailija
10/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumet kasataan omalle tontille. Stadi kasannut hervottomat kasat tienreunoihin jalkakäytävää mukaanlukien ja tontilta ei pääse enää kääntymään tielle. Pois niitä kasoja ne ei nähtävästi vie.

Kävellä pitää keskellä ajorataa kun muualla ei pysty.

Vierailija
11/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tekevät sen ihan itse, missä on lumikasa, siinä lapset leikkivät ja se on sitten vanhempien vastuulla vahtia lapsiaan. Tuskin kukaan tekemällä tekee lapsille vaarallista paikkaa leikkiä. 

Vierailija
12/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aura-auto auraa ne meidän pihaan...

Vierailija
13/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset tekevät sen ihan itse, missä on lumikasa, siinä lapset leikkivät ja se on sitten vanhempien vastuulla vahtia lapsiaan. Tuskin kukaan tekemällä tekee lapsille vaarallista paikkaa leikkiä. 

Toivottavastii. Mikä minä tässä olen neuvomaaan vanhempia muttta hyvä huomioida kaiikki tällainen. Toiinen liukkaus. Kohta lumet sulaaa varmaan ja sitten taas pakkaset. Hiekotuus. Yksi tutuntutttu kuoli yhdelllä junasemalla kun kaaatui ja löi takaraivonsa.

Vierailija
14/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavastii. Mikä minä tässä olen neuvomaaan vanhempia muttta hyvä huomioida kaiikki tällainen. Toiinen liukkaus. Kohta lumet sulaaa varmaan ja sitten taas pakkaset. Hiekotuus. Yksi tutuntutttu kuoli yhdelllä junasemalla kun kaaatui ja löi takaraivonsa.

Ja se kukaa kuoli oli nuori lukiolaiinen.

Vierailija
15/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolaan tietty tielle. Aurakuski puskee ne siitä naapurin pihaan.

Vierailija
16/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kuun tulin terapiasta siinä oli portaat ja liukkaaaat niin jos en olisi saanut kaiteesta kiiinni niin varmastii olisi käynyt huonosti.

Vierailija
17/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä aurat ajaa lumet jalkakäytäville. Meillä on taas kahden metrin korkea muuri parkkipaikan edessä.

Kiitos!

Vierailija
18/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kolaan. Pihatiemme viettää alaspäin kadulle, en kai nyt ala niitä lumia ylämäkeen lykkimään. Kolaan tien yli kunnan puolelle pöpeliköön. En nyt tietenkään kadulle jätä.

Tiedän, että ei saisi näin tehdä, saa tulla sakottamaan.

Vierailija
19/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kuun tulin terapiasta siinä oli portaat ja liukkaaaat niin jos en olisi saanut kaiteesta kiiinni niin varmastii olisi käynyt huonosti.

Kyllä tässä väkisinkiin tulee sellainen fiiilis että sieltä ekalta luokalta lähtien näitä kuolleita niin ihan kuin joku saaatana leikkisi tässä. Justiin kun mainitsi nykäsen niiin nyt se on kuollut.

Vierailija
20/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekka näyttää olevan kultaa kalliimpaa nykyään. Mitään paikkoja ei hiekoteta. Pitäisi antaa isot sakot kaikille, kenen tontilla ihmiset kaatuu ja teloo itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän