Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi einesruokien puolustajat kuvittelevat

Vierailija
04.02.2019 |

ruuanvalmistuksen olevan jotain hankalaa ja aikaavievää?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viehän se aikaa

Vierailija
2/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se myös aikaavievää, kun pitää hakea kaupasta sen viisitoista eri tarviketta. Einespaketissa ne on siinä samassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ykkönen sanoi, ja toisille ruoanvalmistus on myös oikeasti hankalaa, elämäntilanteen tai terveydentilan takia.

Vierailija
4/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.divarikangas.fi/img/tuotteet/120292.jpg

Tästä kaikille onnettomille mämmiksille iltalukemista.

Vierailija
5/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se ON aikaavievää. Ensinnäkin aikaa kuluu enemmän jo kaupassa, jos pitää hakea eri osastoilta ties mitä eri raaka-aineita, sen sijaan että ottaisi vain sen einespaketin. Ja sitten ruokaa laittaessa täytyy pilkkoa kaikenlaista, keittää ja/tai paistaa, tiskata valmistusastiat. On se vähän helpompaa kumminkin lykätä se mikroeines mikroon ja syödä suoraan lämmitysastiastaan.

Vierailija
6/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös,terveellisiä eineksiä aivan kuten voi valmistaa kotona epäterveellistä kotiruokaa.

Vierailija
7/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ruokahävikki. Itse olen perheellinen ja omistan pakastimen, minne tungen itselleni lounasruuiksi kaikki ylijäämät, mutta yhden hengen taloudessa voi hyvinkin olla taloudellisempaa ostaa eines.

Välttyy turhalta tiskiltäkin ja kierrättämällä pakkausjätekään ei päädy poltettavaksi vaan kiertoon.

Vierailija
8/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut kotikokkaajana ostaan välillä eineksiä, koska ovat usein ravinnollisesti ok, säästää aikaa ja ovat paremman makuisiakin välillä kuin itsetehdyt. Porosoppa on suosikkini!

Vierailija
9/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt aika älytöntä, että ihminen tuhlaa elämästään vaikka 10 minuuttia päivittäin tehdäkseen ruokaa (joka lienee aikamoisesti alakanttiin, jos yhtään kokkailee hienompaa), jos eineksen saa valmiiksi vaikka 1 minuutissa (tai mitä ikinä aikaa kestääkään avata paketti yms).

Jo tuo 9 minuutin erotus päivittäin 80 vuoden aikana tarkoittaa yhteensä puoli vuotta elämästä kulutettua aikaa kokkailuun.

Jos jollekulle annettaisiin puoli vuotta lisää elinaikaa, niin aika harva sitä käyttäisi sipulien pilkkomiseen.

Vierailija
10/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te tungette niihin normaaleihin terveellisiin perusruokiin kaikenmaailman ylimääräisiä mössöjä.Vaivaatte itseänne kantamalla ja etsimällä kotiin kaupasta turhia lisäaineita/ tarvikkeita.makua saa perusmausteilla ja10%kermalla.

Terveellisiä ruokia saa lattamalla kasiksia ja broileria uuniin esim ,tai keittämällä kasvis/ kala/liha/ym keittolja isoja padallisia jne

Vierailija
11/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös,terveellisiä eineksiä aivan kuten voi valmistaa kotona epäterveellistä kotiruokaa.

Terveellistä einestä ei ole.  Jokainen syököön mitä haluaa.

Vierailija
12/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joko ihan rehellisesti eineksiä (pinaattiletut, valmiskeitot) tai sitten teen kunnollisista tuoreista raaka-aineista itse.

Pahinta on nähdä vaivaa ruoanlaittoon ja käyttää jotain puolivalmisteita, purkitettuja mössöjä tai pahoja pakasteita kun lopputulos ei ole kovin hyvä.

Vierailija
13/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eineksille.

Meillä syötiin eilen lapsen lempparia,

Raakaa kukkakaalia, parsakaalia, paprikaa, porkkanaa pilkottin tikuiksi, kanaa paistettiin suupaloiksi ja sitten kaikkea dipattiin kaupan dippikastikkeseen.

Tosi helppo, nopea ja terveellinen ruoka! Lapsi tykkää kasviksista muutenkin, mutta tästä vielä enemmän kun saa itse tehdä ja näperrellä.

Vierailija
14/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin toistaiseksi sen verran varakas, että ostan eineksen hinnalla itselleni vapaa-aikaa.

Työttömyyden tai viimeistään eläkeiän koittaessa lienee pakko siirtyä tekemään alusta asti itse, eli kasvattamaan kanoja, possuja ja nautoja lihan saamiseksi, viljelemään viljaa leipätarpeiksi ja pastan aineiksi, kasvattamaan salaatit, perunat, porkkanat, tomaatit yms. Omenat, banaanit ja appelsiinit voivat olla haasteellisia.

Mites on, kuinka ison kasvatusaltaan tonnikala tarvitsee?

Vierailija
15/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön eväinä töissä usein eineksiä siksi, että on kivaa syödä välillä jonkun muun tekemää ruokaa. Kotona meillä tehdään kyllä useimmiten ruokaa itse. Jos tehdään suurempi määrä eli pariksi kolmeksi päiväksi kerrallaan, niin en syö sitä samaa enää töissä. Pelkkä einesten syönti kyllä olisi melko puisevaa.

Vierailija
16/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kotiruuat saa tehtyä parissa minuutissa, se "lämmittäminen" sitten vie ison osan ajasta. Samalla vaivalla kun pistää sen eineksen mikroon voi uuniin pistää riisiä ja broilerinkoipia. Omaa aikaa menee yhtä vähän.

Vierailija
17/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsepa pari terveellistä einestä. Olen niitä jonkin verran töissä syönyt ja alkaa tökkiä kun annos on "pelkkää" riisiä tai makaronia. Via:lla oli joku (liian tulinen mun makuun), missä olisi kasviksia reilummin lisäksi. Einesperunaa en tahdo mikrolämpimänä.

Vierailija
18/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ruuat itsestään valmistu, eivät edes einesruuat. Pitäähän nekin lämmittää.

Itse tykkään ruuanlaitosta, enkä oikeastaan koskaan käytä eineksiä, mutta kyllähän se tosiasia on, että vie se aikaa ja vaatii puuhastelua.

Vierailija
19/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika muutti pois omiin oloihin ja tein siihen asti ruoan. Nyt maistuu oikein hyvin kaikkien tekemät jotkut ruoat. Ostan valmiin salaatin. Monesti ostan salaattipöydästä 14,90 lohen takia. On helppoa nyt elämä. Suunnittelen matkaa mää matkaa. Menopaluu lento ja hotellit koska käyn ainakin parissa muussa paikassa matkan aikana. 

Vierailija
20/45 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika muutti pois omiin oloihin ja tein siihen asti ruoan. Nyt maistuu oikein hyvin kaikkien tekemät jotkut ruoat. Ostan valmiin salaatin. Monesti ostan salaattipöydästä 14,90 lohen takia. On helppoa nyt elämä. Suunnittelen matkaa mää matkaa. Menopaluu lento ja hotellit koska käyn ainakin parissa muussa paikassa matkan aikana. 

???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan