Miten otan esimiehen kanssa
puheeksi jos koen asiatonta käytöstä työpaikalla?
Kommentit (17)
Sanat hänelle saman lauseen jonka äsken kirjoitit.
Eikä sitten mitään anteeksi pyytävää sävyä ääneen.
Eikä nöyristelyä.
Jämäkkä käyttäyminen.
Jaa-a, sanot, että olet kokenut epäasiallista käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Eikä nöyristelyä.
Jämäkkä käyttäyminen.
Tässä se ongelma mulla onkin. Venytän ja pohdin ihan liikaa ja mietin tuleeko siitä hankaluuksia jatkossa.
Ihan hölmöä ajatella näin.
Kiitos tästä viestistä, toimin näin.
Olet itse hyvin asiallinen.
Et ole valittava, etkä mustamaalaava, vaan kerrot vain tosiasiat, niin olet uskottavampi.
Koska olet uhri sinulla on asiassa todistusvelvollisuus. Pelkät syytökset ei riitä, pitää olla sitä näyttöä.
Hei ! Näin sanot hänelle suoraan ETTET HYVÄKSY Asiatonta käytöstä!
Jos asia ei kummene silloin työsuojelu valtuutetulle , että Esimies on käyttätynyt Asiattomastib, vaikka hänelle asiasta mainihin ei se ole kummennut!.
Työterveys eli ei koskaan suoraan esimiehen kautta. Kuten yllä sanottiin syytöksiä ei kannata alkaa esittämään ilman seurauksia esim vaikutusta työterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nöyristelyä.
Jämäkkä käyttäyminen.Tässä se ongelma mulla onkin. Venytän ja pohdin ihan liikaa ja mietin tuleeko siitä hankaluuksia jatkossa.
Ihan hölmöä ajatella näin.
Kiitos tästä viestistä, toimin näin.
Rohkeasti vaan, työt pitää saada tehdä rauhassa. Työnsuojavaltuutettuun voi ottaa myös yhteyttä, jos ei pomo ota mitään kantaa. Periksi et nyt anna🙂
Eikö se suu pitäisi avata siinä kun kohtaa sitä epäasiallista käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Työterveys eli ei koskaan suoraan esimiehen kautta. Kuten yllä sanottiin syytöksiä ei kannata alkaa esittämään ilman seurauksia esim vaikutusta työterveyteen.
Näin minä olen ohjeistanut jokaista alaistani toimimaan oman oikeusturvansa tähden sen jälkeen kun itse tulin vedetyksi mukaan käräjille kunnianloukkaus jutussa.
Vierailija kirjoitti:
Hei ! Näin sanot hänelle suoraan ETTET HYVÄKSY Asiatonta käytöstä!
Jos asia ei kummene silloin työsuojelu valtuutetulle , että Esimies on käyttätynyt Asiattomastib, vaikka hänelle asiasta mainihin ei se ole kummennut!.
Esimies ei ole käyttäytynyt asiattomasti vaan työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se suu pitäisi avata siinä kun kohtaa sitä epäasiallista käytöstä?
Pitää mutta entäpä jos asiaton käytös vain jatkuu. Kyllä siitä on silloin esimiehelle kerrottava.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallakin on saatava sanoa että kokee jonkun käytöksen asiattomaksi ilman että siitä mitään oikeudenkäyntiä todistuksineen tulee.
Hanki näyttöä asiattomasta käytöksestä. Pahimmillaan nämä kiusaajat uhriutuvat ja laittavat kaiken sinun syyksi oli vain vitsi/huumori/et vain tajunnut.
Sano myös tälle kiusaajalle itselleen, että käyttäytyy asiattomasti.
Toivottavasti esimiehesi on hyvä, nämä on vaikeita asioita. Omani ei ollut ja sen vuoksi hän on nykyään entinen esimieheni.
Mitä selkeämmin voit kuvailla tilanteen jossa on ollut epäasiallista käyttäytymistä niin sen parempi. Ei mitään yleistä minusta tuntuu että A pahoitti mieleni-tyyppistä vaan että eilen A sanoi minulle iltapäivällä klo 15 että oot niin läski ettei sun työnteosta tuo mitään, sanoin hänelle että tuo on epäasiallista, tätä on tapahtunut ennenkin, esim viime viikon torstaina, omat sanomiseni ei ole auttaneet ja siksi nyt tulin kertomaan, tämä on saatava loppumaan. Pidä siis kirjaa tuosta epäasiallisesta käyttäytymisestä jotta sinulla on dataa eikä vain epämääräistä syyttelyä. Datan pohjalta sun on myös helpompi olla rauhallinen. Dataa ei tietenkään tarvi kerätä kuukausikaupalla mutta ihan ensimmäisestä tapahtumasta ei välttämättä kannata mennä esimiehelle kertomaan (riippuu tietysti tapahtumasta). Hyvä tapa on myös kertoa sille työkaverille heti kun hän käyttäytyy epäasiallisesti.
Sanot ääneen lauseen koen epäasiatonta käytöstä.