Äidin käytös erotilanteessa
Ollaan miehen kanssa hiljattain muutettu erilleen pitkän parisuhteen jälkeen.
Lähipiiri on hyväksynyt asian ja ymmärtää ratkaisumme. Oman äitini käytös tuli kuitenkin aivan puskista.
Hän on ihan järkyttynyt ja shokissa koko tilanteesta, jankkaa vain miten voin tehdä tällaista hänelle(!?) ja lähes "pakottaa" palaamaan yhteen.
Muutin itse 30km päähän juuri, niin sekin on hänelle aivan kamala tilanne vaikka työni on edelleen vanhalla paikkakunnalla ja näen äitiäni yhtä lailla jatkossakin.
Siskoni on yrittänyt myös puhua hänelle järkeä, että se on vain minun ja mieheni asia, mutta ei tunnu menevän jakeluun.
Mies on myös esimerkiksi siskoni perheen kanssa tekemisissä kuten ennenkin eikä muutenkaan haluta polttaa siltoja mihinkään suuntaan.
Onko mitään järkevää mitä voin äidilleni vielä sanoa vai luotetaanko vain siihen, että ajan kanssa rauhoittuu? Kun olen oikeasti jopa huolissani hänestä.
Käsittämättömän kuuloinen tilanne, mutta valitettavan tosi..
Kommentit (22)
Onkohan äitini lukenut tätä keskustelua :'D
Käytöksessä tapahtui eilen aivan totaalinen muutos. Ei yhtään syyttelyä, kyselyä tms. Oli vain kauhea hössötys päällä mitä kaikkea tarvitsen uuteen kotiin ja kaapeista ja varastosta kaivettiin vaikka mitä tarvikkeita mukaan otettaviksi.
Siskoni tosin oli vielä kerran hänelle samat asiat kertonut mitä olen tässä viime ajat yrittänyt sanoa. Ehkä se sitten vaikutti.
Mutta erittäin hyvä näin, jostain alkushokista on siis ehkä päästy kuin päästykin yli.
Ap
Mitä se kertoo minusta?
En ole kokenut omassa elämässä eroa eikä omat vanhempani ole kuolleet eli oikeastaan ainoa kenet olen menettänyt on vävyni ja elämä mikä heillä olisi ollut yhdessä.