Olin lähdössä töihin kun vapaana juossut koira ryntäsi luokseni ja omistaja vain hymyili, meinasin sanoa että jos tässä olisi kuule mieheni niin et paljon hymyilisi!
Mies kun pelkää koiria niin, että saattaa refleksinomaisesti potkaista, samalla tapaa kuin toiset huitovat ampiaista. Paniikki sumentaa ajattelukyvyn.
Kommentit (43)
No kun kaikki tykkää fifeistä ja juuri se minun fifi on maailman ihanin. Koiranomistajien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Potkiiko sun miehes suakin?
Luultavasti potkisi, jos konttaisin turkki päällä kohti.
Ap
No ei se omistaja olisi hymyillyt jos olisit potkinut koiraa. Taisit ottaa sen niin ystävällisesti vastaan ettei omistajalle mitään hätää tullut.
Aika kova luu sun mies. Respektii!
" iiik, hyi kauhee, koira"
Mä aattelin että se löis sitä käsiveskalla..
Ärsyttää koiranomistajat jotka pitää irti, erityisesti kaupungissa. Meillä on usein hoidossa koira joka suhtautuu epäluuloisesti vieraisiin koiriin, mutta menee nätisti hihnassa niin kauan kun vieras koira ei tule lähelle, jättää täysin huomiottakin jos on muuta tekemistä. Rähinät tulee jos hihnaton juoksee luokse. Miettikää haluatteko koiranne tulevan purruksi.
Täällä maalla juoksee usein metsästyskoiria pihoilla ja tietysti metsästysvietti päällä. Lapsuudenkotini pihalla ajokoira tappoi kaksi kania (repi häkin rikki) ja yhden kissanpennun kotiportaille. Koiran omistaja vain sanoi että lyö sitä seuraavan kerran halolla jos se tulee...
Vierailija kirjoitti:
Täällä maalla juoksee usein metsästyskoiria pihoilla ja tietysti metsästysvietti päällä. Lapsuudenkotini pihalla ajokoira tappoi kaksi kania (repi häkin rikki) ja yhden kissanpennun kotiportaille. Koiran omistaja vain sanoi että lyö sitä seuraavan kerran halolla jos se tulee...
Uskomatonta että 2019 on olemassa tuollaisia aivottomia juntteja.
Eläimiä otetaan vaikkei niistä välitetä yhtään.
v1haan ihmisiä.
Minulla on koira, joka ei siedä toisia uroksia yhtään. Meitä vastaan on pariinkin otteeseen tullut koiran ulkoiluttaja, joka pitää koiraansa vapaana ja huutelee jo kaukaa, että "Ei toi meidän puppe tee mitään, tulee vain tutustumaan". Niin kyllä se puppekin varmasti rähinään vastaa rähinällä, jos toinen menee ihan pois tolaltaan hihnassa, kun toinen tulee lähelle haistelemaan. Vaarallista.
Koiria pelkäävä ei kyllä potkaise. Sehän pelkää että se koskettaa siihen koiraan. Ei, se menee paniikkiin ja jähmettyy paikoilleen. Tai sitten juoksee silmittömästi vaan jonnekin karkuun, mikä tietysti saa koiran vain iloisesti seuraamaan.
Kai se koirapelko on sitten samaa kuin jollekin hämähäkkipelko, sitä ei saa pois edes siedätyshoidolla. Meillä on poika, jolla on tämä hämispelko, ja olen sanonut sen kavereillekin, että älkää leikillännekään tuoko sen lähelle hämähäkkiä, se voi saada niin kauhean paniikin että voi juosta vaikka järveen.
En ole vuosikausiin nähnyt vapaana olevaa koiraa ulkona, paitsi koirapuistossa.
Aapeen mies on tyypillinen perzu. Pelkää kaikkea, mikä liikkuu kohti, jahtaa aseen kanssa kaikkea, mikä pakenee. Aivosähkökäyrä lähes suora viiva.
onko teillä jotain kolmiodraamaa vai miksi omistajaa ei hymyilyttäisi jos koiran sijaan luoksesi ryntäisi miehesi
Vierailija kirjoitti:
Aika kova luu sun mies. Respektii!
😂
Vierailija kirjoitti:
Koiria pelkäävä ei kyllä potkaise. Sehän pelkää että se koskettaa siihen koiraan. Ei, se menee paniikkiin ja jähmettyy paikoilleen. Tai sitten juoksee silmittömästi vaan jonnekin karkuun, mikä tietysti saa koiran vain iloisesti seuraamaan.
Kai se koirapelko on sitten samaa kuin jollekin hämähäkkipelko, sitä ei saa pois edes siedätyshoidolla. Meillä on poika, jolla on tämä hämispelko, ja olen sanonut sen kavereillekin, että älkää leikillännekään tuoko sen lähelle hämähäkkiä, se voi saada niin kauhean paniikin että voi juosta vaikka järveen.
Pelkoon reagointi on yksilöllistä. Itse koirafobiasta kärsivänä alan karjumaan niin kovaa kuin kurkusta vain ääntä lähtee. Naapurin koira säikähti niin kovaa että lähti juoksemaan karkuun
Miten sait tähänkin persut vedettyä. Sekin on muuten tutkittu miten paljon eri puolueen kannattajilla on koiria. Persuilla on eniten, kokkareilla vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Aapeen mies on tyypillinen perzu. Pelkää kaikkea, mikä liikkuu kohti, jahtaa aseen kanssa kaikkea, mikä pakenee. Aivosähkökäyrä lähes suora viiva.
Vierailija kirjoitti:
No kun kaikki tykkää fifeistä ja juuri se minun fifi on maailman ihanin. Koiranomistajien mielestä.
Ja minua taas ihan ärsyttää meidän 9kk kultsupojan kanssa kun ihmiset ei kertakaikkiaan pääse hänen ohi lässyttämättä ja paijailematta. Muuten hän on reipas lenkkikaveri mutta joku kun käy lässyttämään ja paijailemaan niin hänhän lyö itsensä selälleen tyyliin että rapsuta tosta. Lapsetkaan ei osaa yhtään varoa vaan yhtäkkiä kohdalla hyökätään suunilleen kaulaan kiinni. Ja vanhemmat päästää vielä taaperotkin siihen horjumaan vaikka näkee että koira on jo isosisaren käsittelystä villinä. Ehkä se on toi rotu. Vaikea uskoa että ihmiset käyttäytyis samallalialla vaikka vierasta rotikkaa tai sussaria kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eräs minun tuntemani koirapelkoinen löi koiraa refleksinomaisesti, kun iso koira juoksi yllättäen lähelle. Koira ei ollut moksiskaan siitä, tuttuni ei kai onneksi lyönyt kovin kovaa tai sitten koira ehti väistää pahimman iskun.
Tuttuni kyllä häpesi tapahtunutta paljon. Hän ei ole edes mitenkään väkivaltainen ihminen, mutta näköjään pelko herätti sillä kertaa taistelureaktion pakenemisreaktion sijaan.
1. Koiria ei saa pitää irti
2. Turhat pelot vaikeuttavat elämää
Olimme nuoremman tytön kanssa läheisen kerrostalon pihassa, etsiskelin esikoista jonka kaveri asui niissä taloissa. Olimme metsänreunassa kun pihan poikki lähestyi nainen koiran kanssa, nainen paineli rappuun mutta irti ollut koira tuli suoraan luoksemme. Semmoinen söpö spanieli. Annoin koiran haistella kättä ja sanoin ystävällisesti että "emäntäs meni jo ", koira löntysti sitten rappua kohti ja oven loksahdus kertoi omistajan odottaneen rapussa eli ilm. oli ihan normaalia että koira jäi haahuilemaan hetkeksi yksin.
En pelkää koiria, mutta entä jos olisin pelännyt? Tai lapseni? Aika vastuutonta tältä omistajalta sivuuttaa se fakta, että kaikki eivät ole innoissaan koirista sama miten pieni ja söpö.