Mikä mun sosiaalisia taitoja vaivaa? Miksi mä oon tälläinen?
Ryhmäkeskustelu, jossa joku puolituttu avautui virtsatieinfektiostaan ja ettei ehdi lääkäriin töiden takia.
Kommentoin tietysti heti:
"Kannattaa mennä! Jos menee munuaisiin niin siihen voi jopa kuolla, ei kannata pelleillä asian kanssa."
Jäätävä hiljaisuus, sen jälkeen mua moititaan toisen pelottelusta. Näin jälkeenpäin tajusin ettei tuo ehkä ollut tahdikkain heitto.
Teen tosi usein vastaavia sosiaalisia kämmejä, hävettää!
Kommentit (44)
Olen itse nainen ja olen oppinut, ettei näihin "ongelmiin" haluta ratkaisuja vaan "myötätuntohymistelyä". Joskus unohdan asian, ja ehdotan ratkaisuvaihtoehtoja ja siitä tietysti seuraa hyytävä hiljaisuus, vihainen kommentointi tai muuta.
Oikea vastaus olisi ollut "voi kamalaa" tai "tunnen tuskasi sisko" tai joku typerä hymiö.
Ja vaikka virtsis voi mennä munuaisiin niin naisille ei saa sanoa sanoja "kuolla" tai "syöpä", koska sellainen ahdistaa heitä ja on suurinpiirtein sama kuin jos löisit avokämmenellä heitä poskelle. Se on agressiota herättävä loukkaus, koska tuo mieleen kamaluudet kuten kuolema ja syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmäkeskustelu, jossa joku puolituttu avautui virtsatieinfektiostaan ja ettei ehdi lääkäriin töiden takia.
Kommentoin tietysti heti:
"Kannattaa mennä! Jos menee munuaisiin niin siihen voi jopa kuolla, ei kannata pelleillä asian kanssa."Jäätävä hiljaisuus, sen jälkeen mua moititaan toisen pelottelusta. Näin jälkeenpäin tajusin ettei tuo ehkä ollut tahdikkain heitto.
Teen tosi usein vastaavia sosiaalisia kämmejä, hävettää!
En oikein usko että hävettää.
Nimittäin kerran yksi koira nuolaisi minua ja jäykistyin ihan valkoisena paikoilleen.
Mulla yksi ystävä kertoo ongelmistaan, saa neuvoja, loukkaantuu, menee seuraavan luokse paheksumaan neuvonantajaa, sitten saa taas neuvoja joista loukkaantuu. Loukkaantuu, paheksuu, loukkaantuu, paheksuu, loukkaantuu jne. Mieluiten hän vain harrastaisi synkkää yksinpuhelua, kuka jaksaa kuunnella, en minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja olen oppinut, ettei näihin "ongelmiin" haluta ratkaisuja vaan "myötätuntohymistelyä". Joskus unohdan asian, ja ehdotan ratkaisuvaihtoehtoja ja siitä tietysti seuraa hyytävä hiljaisuus, vihainen kommentointi tai muuta.
Oikea vastaus olisi ollut "voi kamalaa" tai "tunnen tuskasi sisko" tai joku typerä hymiö.
Ja vaikka virtsis voi mennä munuaisiin niin naisille ei saa sanoa sanoja "kuolla" tai "syöpä", koska sellainen ahdistaa heitä ja on suurinpiirtein sama kuin jos löisit avokämmenellä heitä poskelle. Se on agressiota herättävä loukkaus, koska tuo mieleen kamaluudet kuten kuolema ja syöpä.
😂😂😂osaat varmasti samaistua miltä monesta miehestä tuntuu kun he yrittävät auttaa.
Ap, tuo voisi olla minun suustani. Järkipuhetta, älä syyllistä siitä itseäsi. Monet suhtautuvat omaan terveyteensä välinpitämättömästi. Se ei ole sinun vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei virtsikseen nyt kuole. :D Herranen aika.
Kyllä itsekin voisin ihmetellä että mikä hysteerikko se siellä huutelee.
Kyllä voi jos se tulehdus munuaisiin ehtii etenemään eikä hoitoon pääse ajoissa. Näin ihan sinullekin tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia asbergeria
Asberger? Meinaat asperger? Tiesitkö ettei sitäkään enää virallisesti enää käytetä. Palstadiagnoosit on kyllä parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂osaat varmasti samaistua miltä monesta miehestä tuntuu kun he yrittävät auttaa.
Kyllä voin :)
Ap, käytöksessäsi ei ole mitään pielessä. Enemmän ihmetyttää tämä tyyppi, joka kertoo muille ettei ole kunnossa, mutta ei silti ole menossa lääkäriin. Se on huonoa käytöstä, huolestuttaa muita asialla, jolle ei ole tekemässä mitään. Ei tuollaiseen kukaan osaa sanoa mitään fiksua, koska tuo on kiusallinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia asbergeria
Asberger? Meinaat asperger? Tiesitkö ettei sitäkään enää virallisesti enää käytetä. Palstadiagnoosit on kyllä parhaita.
No en oo lukenu tuoreinta tietoa, mutta vanhaan tietoon viitaten toi on normaalia aspergeria.
Samoin tää mun pakkovastaaminen, vaikka ei edes tarvitsis vastata
Työnarkomaanien puheisiin on hankala suhtautua. He vain kaipaavat muilta huomiota siitä, että asettavat työn kaiken muun edelle, terveytensäkin. Kuuntelijana tuollaiset tilanteet ovat ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ei siihen kuole sanoo asiantuntija.
Tyttäreni sai rajun virtsatietulehduksen joka hyvin nopeasti nousi munuaistasolle. Kuume nousi hyvin korkealle ja tajunnan taso alkoi heikietä. Lujaa mentiin ensiapuun eikä suinka turhaan!
Sairaalaan tippaan ja antibioottikuuri vielä kotiin sen jälkeen. Jäkitarkastuksessa tehtiin virtsateiden isotooppikuvaus jossa luojan kiitos kaikki kunnossa.
Työnarkomaanit ovat keskustelukumppaneina samanlaisia kuin syömishäiriöiset. Järkipuhe ei tehoa ja keskustelut ovat hyvin turhauttavia, kun näkee toisen ongelman, mutta häntä ei pysty auttamaan. Joutuu vain jotenkin luovimaan keskustelun läpi.
Juu meitä on aika paljon, virtsikseen melkein kuolleita. Ja vielä lääkäriltä kotiin takas lähetettyjäkin, kuume 40*. Pitää itse olla hereillä, vaikka aivot jo vispaavat.
Ap luultavasti vain sanoi ääneen sen, mitä muutkin seurassa miettivät, mutteivät uskaltaneet sanoa ääneen. On tyhmää jättää sairaudet hoitamatta, oli miten kiireinen töissä tahansa. Ihme juttu, että joku on tuosta mäkättänyt ap:lle. Muiden olisi pitänyt sanoa olevansa samaa mieltä ja myös kehottaa menemään lääkäriin kiireistä huolimatta. (Tähän toki työnarkomaani olisi todennut ettei työpaikalla pärjätä hetkeäkään ilman häntä, mutta se ei ole muiden keskustelijoiden päänvaiva.)
Sinussa ei ole mitään vikaa. Sen sijaan vaivoistaan kaikille puhuva on omituinen.
Todennäköisesti ap sai haukut vain siksi, että muidenkin on ollut vaikea suhtautua tilanteeseen ja siksi paine purettiin vain johonkin. Kaikki ei aina johdu omasta toiminnasta. Ihmisillä on paljon outoja ja tiedostamattomia motiiveja käytöksensä taustalla.
Miehenä ei virtsatietulehdukset ole niin tuttuja, joten en tunnistanut alkavia oireita kunnes illalla/yöllä alkoi tulla virtsaamisongelmia ja lopulta herätessä virtsa oli täysin verenpunaista. Siis ei mikään hailakka pinkki vaan kirkkaan punainen. En oo varmaan ikinä säikähtänyt noin paljoa.
En enää yhtään ihmettele, että tuo voi ilman hoitoa loppuvaiheessa edetä nopeastikin. Siksi minusta ap teki oikein, mutta taisi muilla kuulijoilla olla "sehän on vain virtsis" -asenne.