Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pettää, jos on itse pettämisen kokenut?

Vierailija
03.02.2019 |

Lueskelin tuota pettämiseen liittyvää ketjua täällä ja tuli mieleen, että pettääkö sellainen ihminen, jota on joskus petetty? Siis jos on joskus itse kokenut sen tuskan/järkytyksen, niin voiko oikeasti koskaan tehdä sitä muille? Tunnetko ketään sellaista, jota olisi joskus petetty ja siitä huolimatta olisi joko sekaantunut varattuun ihmiseen tai pettänyt omaa puolisoaan?

Itselläni loppui 6 vuotta kestänyt suhde vuosi sitten siihen, että mies löysi uuden naisen. Jälkeenpäin tajusin miehen pettäneen minua tietyllä tavalla koko suhteen ajan (viestitteli muille naisille) ja oli pettänyt edellisissäkin suhteissa.

Nainen oli itse juuri eronnut ja lähestyi miestäni ja lopulta oli kertonut yhteisille tutuillemme suhteesta ja painostanut exääni kertomaan minulle. Mies on jälkeenpäin katunut päätöstään ja monesti pyytänyt ottamaan takaisin, mutta koska edelleen seurustelee nykyisensä kanssa, niin en ole suostunut edes harkitsemaan ja olen laittanut miehelle estot puheluihin yms. En voisi koskaan aiheuttaa kenellekkään tätä samaa, mitä exäni ja tämä toinen nainen minulle teki, en edes tälle toiselle naiselle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi pettää, koska tiedän millaista tuskaa se aiheuttaa petetylle. Jos haluan päättää suhteen, osaan tehdä sen reilusti ja avoimesti.

Vierailija
2/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse sellainen. Exä petti minua ja lopulta jätti toisen naisen takia. Kuvittelin myös että en ikinä pystyisi tekemään kenellekään samaa, mutta elämä toimii hassusti. Ihastuin syvästi, yli vuoden yritin päästä siitä tunteesta eroon onnistumatta. Lopulta ratkesin kun oltiin tuon toisen miehen kanssa viettämässä yhteistä baari-iltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on petetty ja minä olen joskus pettänyt. Olen sitten kyllä jättänytkin. 

Vierailija
4/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti voi vaikka olisi itse kokenut pettämisen raastavan tuskan.

Parasta olisi olla uskollinen omalle rakkaalleen, eikä lähteä säätämään muiden kanssa. Siitä ei tule kuin särkyneitä sydämiä.

Valitettavasti ei osata, eikä ehkä halutakaan ruokkia ja pitää rakkautta elossa.

Hyvin surullista, kun hypitään miten sattuu.

Vierailija
5/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetty ei voi enää luottaa uudessa suhteessa ja kokee siksi voivansa pettää, vaikka sen luottamuksen rikkoja olikin joku toinen.

Vierailija
6/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi pettää, koska tiedän millaista tuskaa se aiheuttaa petetylle. Jos haluan päättää suhteen, osaan tehdä sen reilusti ja avoimesti.

Sama, tiedän miltä se tuntuu joten en voisi tehdä samaa toiselle, tuntui erittäin pahalle

M28

Vierailija
7/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Tiedän monta petettyä jotka ovat myöhemmissä suhteissaan itse sitten menneet pettämään.

Vierailija
8/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on kaikista kolmiodraaman rooleista.

Vierailija
9/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä silmästä, Lemin särä lampaasta...

Vierailija
10/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Entistä erittäin kaunista työkaveria petti aviomies. Lopulta he erosivat.

Nainen alkoi seurustella varatun miehen kanssa ja he asuvat nykyään yhdessä.

Vierailija
11/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pahasti petetty ensimmäisessä avioliitossani.

Toisessa pitkässä parisuhteessani mulla oli alkuvaiheessa yksi "syrjähyppy". Koin kylläkin silloin, että parisuhteemme oli vasta ns. panosuhde, mutta oltiin kyllä sovittu ettei tapailla muita. Yhdellä reissulla vaan sitten kävi noin. En ole koskaan kertonut asiasta nykyiselle miehelleni. Oikeastaan silloin vasta tajusin että ei meidän suhde taidakaan olla ihan pelkkä panosuhde vaan mulla taitaa olla myös tunteita.

Vierailija
12/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Kostopettäminen oyan tavallista punttien tasausta.

Vierailija
13/13 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi pettämään vaikka minua petettäisiin. En pystynyt edes luvan kanssa olemaan toisen kanssa sängyssä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi