Hei te kaikkien Nikojen vanhemmat!
Mikä voi olla perusteena sille, et lapselle annetaan nimi, joita on sit samassa päiväkotiryhmässä het 10? Mikähän tossakin nimessä on niin hienoa et pitää joka toisen pojan olla nykyään Niko? En mä ymmärrä kyllä " erikoisuudentavoitteluakaan" noiden nimien suhteen. Taidan olla itse outo.
Kommentit (16)
tai tee nimivalintaansa muiden mielipiteitä kuunnelleen. Luulen että tykkäävät vaan nimestä. So simple
Mellunmäessä ja Vuosaaressa. Kaksi lasta ja kolme eri päiväkotia. Missään en ole Niko/Nico nimeen törmännyt. Ainoa Niko jonka tiedän, on reilu 30-vuotias mies.
Mä ihmettelen tätä Nico-hysteriaa?
Ei ole helppoa elämä ei. Toisaalta onhan näitä perustavanlaatuisia ongelmia muillakin, kauheaa on esim. jos vauva nukkuu yöt klo 20-11, ei itke koskaan ja on muutenkin hirmu helppo niin väsyttäähän se. Ja masentaa. Täällä näitä " elämää suurempia ongelmia" on muillakin et eiköhän tääkin siellä joukossa mene ;) Sattuu tuttavapiirissä olemaan vaan useampia, nämä taitaa olla vähän maakuntakohtaisiakin juttuja. Esim. länsirannikolla tunsin useita Sebastianeja, eipä täällä savonmualla moisiin juuri törmää.
ap
kaikille ei ole niin tärkeää " erottua massasta" tai olla erikoinen
mutta enpä kyllä tajunnut ennen ekan lapsen nimeämistä selailla ollenkaan mitään suosittujen nimien listoja yms. vaan ihan tasa-arvoisina vertailtiin kaikkia kalenterin nimiä. Ja samoin tiedän monen muun tehneen. Jollekin on sitten käynyt niin, että oman lapsen nimi osoittautui yhdeksi vuoden suosituimmista
Minäkään en päiväkodissa törmännyt yhteenkään Nikoon enkä Nicoon.
päiväkodissa on 10 Nikoa niin ei se sitten ole enää mikään erikoinen nimi vaan ihan tavallinen, yleinen suomalainen nimi.
eikä koulussa eikä hoitopaikassakaan koskaan ole ollut toista Nikoa.
Juu todella suosittu nimi on.
Emme selanneet nimikirjoja tai muutenkaan ajateltu onko nimi yleinen/harvinainen. Saatika perustettu muiden mielipiteistä. Niko vaan kuulosti meistä hyvältä ja sopii pojallemme kuin nenä päähän!!
Poikani tulee varamasti olemaan ainoa Niko tarhassa ja sekä koulussa läpi lapsuutensa :) Harvinaisuuden takia varmasti valitsin nimen.
Ja he ovat ainoat Nikot joihin olen törmännyt,eli tosi suosittu nimi juu.
vaikka viimeksi oli ykkönen.