Te matkalaukun kanssa töihin kulkevat
Olen jo pitkään ihmetellyt ihmisiä, jotka kulkevat aamumetrossa töihin pienen vedettävän matkalaukun kanssa. Mitä töitä nämä ihmiset tekevät työkseen, että tarvisevat matkalaukun mukaan, ja mitä kyseisessä laukussa sitten on? Voisiko joku kertoa minulle? Itse kaikki töissä tarvitsemani työvaatteita myöten on siellä enkä vie mitään kotiin.
Ja minulla ei siis ole mitään matkalaukkuja vastaan, olen vaan tajuttoman utelias :)
Kommentit (14)
Mistä tiedät, että ovat menossa töihin? Tai voihan se olla, että ovat lähdössä reissuun kesken työpäivän ja heti töistä päästyään.
Minä teen aika ajoin töitä toisella paikkakunnalla neljä päivää viikossa, matkustan sinne maanantaina ja palaan perjantaina. Voit siis hyvinkin nähdä minut maanantaiaamuna metrossa matkalaukun kanssa.
Moni niistä on varmaan työmatkalla toisessa kaupungissa. Aamulla hotellilta töihin ja sieltä suoraan kotimatkalle.
Jospa laukussa on yöpymiskamppeet ja nämä ihmiset ovat tulossa aamulla majapaikastaan ja menossa firman pääpaikkaan tai asiakasfirmaan. Asuvat ja työskentelevät normaalisti muualla päin Suomea tai vaikka toisessa maassa.
No jos lähtee lennolle kesken työpäivän, niin kyllä se laukku pitää ottaa jo aamulla mukaan kotoa.
Saa niissä junissa kulkea nekin, jotka ovat lähdössä matkalle. Esim. hotellimatkalle riittää pieni matkalaukku, kun ei tarvitse raahata pyyhkeitä. Eikä tarvitse olla työmatka, esim. itse joskus otan maanantaina vapaata ja sitten maanantaiaamuna vasta menen viikonloppureissulta kotiin, varsinkin jos on joku tapahtuma, mikä on sunnuntaina. Tietysti voisi lähteä myöhemmin, mutta on se aika tylsää vain odotella, että työmatkalaiset menee ensin. Mieluummin kotimatkalle heti aamusta.
Minulla laukussa on kannettava tietokone ja muutama mappi tai kulmalukkokansio. Teen kotona pienen yritykseni kirjanpidon koska työpaikalla aika menee asiakkaiden kanssa.
Ja aapee on ihan kipeänä uteliaisuudesta. Mitä ittelläs on laukussa aamuisin, viinaa, katumuspilleri ja tyhjä kortsupakkaus?
Olen nähnyt ihmisiä matkalaukun kanssa kaikkina vuorokauden aikoina.
Mieluummin pyörälaukku kuin kirves Metrossa.
Edustajilla on usein myös, olen huomannut. Jos on niitä tuotenäytteitä ja esitteitä, on ihan kätevä kuljettaa ne noissa vedettävissä laukuissa,
Minä vein kerran opiskeluaikana ison koulutyön kouluun matkalaukussa.
Ajattelin, että eivät ole matkustajia sillä perusteella, että samassa metrossa sattuu useampana aamuna kulkemaan samat ihmiset aina matkalaukkujensa kanssa. Siksi mietin, että töihin varmaankin menossa.
Ap
Tiedän opettajan joka kuljettaa opetusmateriaaleja, tietokonetta ym. lentolaukussa.
Hän opettaa usealla paikkakunnalla ja joskus on opetuspaikan vaihto kesken päivän.
Näin hänellä on kaikki aina kätevästi mukana.
Minusta todella kätevä ratkaisu ja jos olisin itsekin vastaavassa tilanteessa, niin luultavasti tekisin samoin.
Tällä hetkellä minulla on yksi työpiste ja töissä onkin kaikenlaista, sellaistakin joka ei suoraan liity työhön, enemmänkin viihtymiseen ja siistinä pysyttelemiseen :)
Teetä, pikakahvia, kenkälusikka, hiusharja ja -kiinne, työkenkiä 3 paria..
No jos minulla on työpäivän jälkeen/kesken lähtö ulkomaille työreissulle,niin silloin joudun raahaamaan matkatavarat mukaan aamulla töihin mennessä.