Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tt-tuki hakemus ja liitteet

Vierailija
03.02.2019 |

Tein tt-tuki hakemuksen 30.1.2019 ja se virkailija sanoi, että on tammikuulle ja helmikuulle. Kelan sivuilla lukee, että liitteitä voi toimittaa 8.2.2019 asti.

14.2 .2019 tulee poliklinikka lasku €40 ja lääkkeet ostan 15.2.2019 €34

Voinko lähettää kuitit myös näistä tähän hakemukseen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy.

Vierailija
2/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka liite olisi turha, eihän siitä haittaakaan ole. Itse olen pistänyt häpeilemättä kaikki mahdolliset liitteet, ei niiden selaamiseen ammattilaiselta käsittelijältä kauan mene.

Vierailija
4/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voit

Kiitos!

Ap.

Vierailija
5/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vasta maaliskuun hakemukseen. Ellet tee helmikuussa uutta.

Vierailija
6/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivämäärä tarkoittaa vain päätöstä varten tarvittavia liitteitä kuten tositteita tuloista, tiliotteita yms. Jos sinulla on voimassaoleva päätös tuesta helmikuulle, voit lähettää lääkärilaskun kun sen olet saanut. Kela maksaa sen sitten. Lääkkeitä varten saat toimeentulotukipäätöksen ohelle maksusitoumuksen apteekkiin. Apteekissa saavat sen tietoon Kela-kortillasi ja sinun veloittavat suoraan Kelaa. Sinun ei silloin tarvitse lääkkeitä maksaa.

Vierailija
7/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vasta maaliskuun hakemukseen. Ellet tee helmikuussa uutta.

Jos lasku erääntyy helmikuussa, sillä ei ole mitään tekemistä maaliskuun hakemuksen kanssa. Se kuuluu helmikuun päätöksen piiriin. Tällaiset päätöksen jälkeen tulevat laskut hyvitetään myöhemmin, jos ne osuvat ajalle, jolta päätös on olemassa. Eli jos on päätös helmikuulle, kaikki helmikuussa erääntyvät lääkärilaskut, sähkölaskut ym. lähetetään helmikuussa Kelaan ja Kela maksaa asiakkaalle. Asiakkaan täytyy itse maksaa laskut ensin.

Vierailija
8/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päivämäärä tarkoittaa vain päätöstä varten tarvittavia liitteitä kuten tositteita tuloista, tiliotteita yms. Jos sinulla on voimassaoleva päätös tuesta helmikuulle, voit lähettää lääkärilaskun kun sen olet saanut. Kela maksaa sen sitten. Lääkkeitä varten saat toimeentulotukipäätöksen ohelle maksusitoumuksen apteekkiin. Apteekissa saavat sen tietoon Kela-kortillasi ja sinun veloittavat suoraan Kelaa. Sinun ei silloin tarvitse lääkkeitä maksaa.

Lisäys: sinun pitää maksaa se lääkärilasku itse eräpäivään mennessä. Kela sitten maksaa sinulle tuon summan takaisin. Vain lääkkeissä veloitus menee suoraan Kelaan.

Vierailija
9/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaihdettiin lääke toiseen , niin lähetänkö kopion uudesta lääkkeestä?

Vierailija
10/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaihdettiin lääke toiseen , niin lähetänkö kopion uudesta lääkkeestä?

Jos on voimassaoleva päätös toimeentulotuesta, lääkeasiat hoituvat suoraan apteekin ja Kelan välillä. Sinun ei tarvitse lähettää niistä yhtään mitään yhtään minnekään. Päätöksen mukana on tieto maksusitoumuksesta. Sieltä selviää, mitä tapauksia se koskee ja mitä ei. Pääsääntöisesti kaikki reseptilääkkeet kuuluvat korvauksen piiriin.

Vierailija
11/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue se saamasi päätös. Sieltä selviää, miten toimia ja mitä pitää lähettää ja mitä ei.

Vierailija
12/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämäärien perusteella sinulla ei ole vielä sitä päätöstä. Ennen päätöksen saamista et voi lähettää yhtään mitään. Kelahan ei laskuja korvaa ellei ole päätöstä toimeentulotuesta.

Vierailija
13/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukuttaa vastauksia, joissa sanotaan, että asiakkaan on itse maksettava lasku ensin? Ainakin minun tt-päätöksessäni lukee juurikin noin. Minun on maksettava lasku ensin ja Kela maksaa sitten minulle kun olen toimittanut laskun heille.

Vierailija
14/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisit töihin.

Vierailija
15/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menisit töihin.

Keksipä välillä jotain uutta. Tuo on jo hyvin hyvin väsynyt "neuvo"

Vierailija
16/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsisi kun tekisi töitä joskus eikä oisi sosiaalitoimen elatuksessa.

Vierailija
17/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku alapeukuttaa vastauksia, joissa sanotaan, että asiakkaan on itse maksettava lasku ensin? Ainakin minun tt-päätöksessäni lukee juurikin noin. Minun on maksettava lasku ensin ja Kela maksaa sitten minulle kun olen toimittanut laskun heille.

Meidän ei ole tarvinnut maksaa laskuja _ensin_ vaan hyvällä tuurilla tt-tuki on ehtinyt tilille ennen laskun eräpäivää ja se lasku on maksettu sitten vasta. Johtuisiko alapeukut tuosta? Tai sitten toiset eivät vaan tykkää kun maksatetaan omia laskuja tt-tuella.

Tuli mieleen, että onko käytäntö eri jos tt-tuen saajalla on luottotiedot menneet? Pitääkö silloin todistaa hoitaneensa ne laskut, joille on tukea saanut. Onko sinulla siis maksuhäiriömerkintä kun meillä on toiminut erilailla vai onko tämä joku vasta tullut uudistus? Mistä Kela sen näkee oletko jo maksanut ko. laskun jos liitteenä lähettää vain laskun?

Vierailija
18/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäiset terveydenhuoltomenot sisältyvät toimeentulotuen perusosaan, eikä niitä hyväksytä erikseen menoina. Tällaisia menoja ovat esimerkiksi ilman reseptiä ostettavat itsehoitolääkkeet, perusvoiteet, vitamiinit ja laastarit.

Vierailija
20/36 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinlaskun voi suoraan toimittaa kelaan, jos siinä on eräpäivä silloin kun päätös on voimassa. esim jos on saanut hyväksytyn tt-tukipäätöksen helmikuulle ja tulee 6.2 lääkärinlasku, jossa eräpäivä 24.2, voi sen viedä suoraan kelaan maksatettavaksi, eikä sitä tarvitse itse maksaa ensin.

Laskun voi maksaa itse halutessaan ja kuittia vastaan pyytää maksua omalle tililleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi