Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvat työpaikalla

Silja
03.02.2019 |

Kiitos kaikille teille, jotka ette tuo vauvojanne töihin näytille ja käännä veistä kaikkien niiden haavoissa, jotka kärsivät lapsettomuuden musertavasta surusta tai ovat menettäneet oman lapsensa. Kaikista ei ole ihastelemaan pienokaistanne tai keskustelemaan siitä, kuinka paljon käärö on saanut painoa syntymänsä jälkeen ja nukkuuko se hyvin yönsä. Lisäksi joukossa on aina joku, joka aloittaa "pian sinullakin on tuollainen" tai kyllä se mieli vielä muuttuu ottamatta lainkaan huomioon, ettei kaikki edes voi saada lapsia vaikka haluaisi. Eikä kaikkien tarvitse edes haluta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No apua, eikai sitä uskalla kauppaankaan mennä vauvan kanssa, ettei joku pahoita mieltään. Vähän kohtuullisuutta nyt, vaikka vaikeaa olisikin.

Ehkä kaupas käynti hiukan eri asia...

Työpaikoille ei lapsia tartte tuoda. Jos läheinen työkavereidensa kans, voi tavata heidät vaikka kahvilla. Ja esitellä lapsen.

Vierailija
22/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Itsekin vastentahtoisesti lapsettomana sain tällä viikolla pistää parhaimman hymyesitykseni päälle, kun työkaveri tuli hieromaan ihanaa vauvaansa naamalleni. 

Hieroi kirjaimellisesti naamalle? Oliko tarkoitus siis ilkeillä että "olenpas sinua parempi ihminen kun tämmöisen punnersin" vai oliko vain ajattelemattomuutta? Tyhmää käytöstä joka tapauksessa.

Ahdistellaanko näillä vauvoilla muuten vain naisia, vai miehiä myös? Ja oletetaanko naisten olevan vauvoista kiinnostuneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kun työkaverini pyytävät minua vauvan kanssa käymään, pitää kieltäytyä koska joku ei välttämättä ilahdukaan?

Senkus tulet tai et. Minäkin pyytelen joko kohteliaisuusfraasina tai siksi, että olisi oikeasti kiva nähdä työkaveria pitkän poissaolon aikana. Harvoin mammalomalainen voi toimistoaikana vauvaa jättää kotiinkaan ja antaisi oudon kuvan, jos pyytäisin jättämään vauvan kotiin. En siis kärsi, mutta en millään tavalla nautikaan vauvojen näkemisestä.

Typerä ihminen, pyytelee käymään, vaikka ei halua nähdä. Mistä näitä idio otteja oikein sikiää? Onko niitä muualla, kuin tällä palstalla? Ilmeisesti ei, se selittääkin tämän palstan kehnon tason.

Vierailija
24/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työpaikoilla vauvojen tuominen näytille on nyt vaan tapana. Jos sitä ei pomo kiellä, niin siitä on turha urputtaa. 

Vierailija
25/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa minun työpaikallani puhua äidistään, koska äitini on kuollut, ei omakotitalostaan, koska asun rivarissa, ei miehestään, koska olen eronnut, ei sisarestaan, koska en halua tavata sisartani, ei autostaan, koska minulla ei ole......

Vierailija
26/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki muut ihmiset voi lopettaa elämistä ja iloitsemista vain siksi, että yhdellä on vaikeaa. Enneminkin ap voisi opetella ettei toisten onni ole itseltä pois eikä se että joku toinenkin kärsii lapsettomuudesta paranna ap:n mahdollisuuksia biologiseen lapseen. Tai se että toinen saa lapsen ei vie ap:n mahdollisuuksia huonommaksi. Äidiksi voi nykyään tulla muutenkin kuin perinteisesti synnyttämällä omia biologisia lapsia.

Vierailija
27/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnistunut saamaan puolisoa itselleni, vaikka kaipaus on suuri. Tulee niin kovin paha mieli, kun töissä muut puhuvat puolisoistaan ja perheestään. Joka päivä jotain oikein hierotaan naamaan. Ajattelisitte vähän. Olen myös vapaaehtoisesti koiraton, mutta työkaverit jatkuvasti hehkuttavat ja lässyttävät sessunsa tekemisistä.

Vierailija
28/28 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään vauvoista, mukavaa nähdä joku vauva työpaikalla, työn lomassa terveellistä nähdä jotain tärkeämpääkin juttua, kuin se työ. Ja olen muuten keski-ikäinen mies.

Ei se nyt keltään lapsettomilta voi olla pois, jos muilla on lapsia. Ne vauvat maksaa tulevaisuudessa lapsettomienkin vaipat.