Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, tarvitsen opiskeluvinkkejä

Vierailija
03.02.2019 |

Tarvitsisin opiskeluvinkkejä keskittymiseen. Minulla on keskittymisvaikeuksia ja ylivilkkautta, olen sellainen tättähäärä enkä millään malttaisi lukea esimerkiksi kokeisiin.
Pienenä tein läksyjä parin minuutin pätkissä ja sitten pidin pienen jumppatauon. Nyt ei auta, kun luettavaa on niin paljon enemmän. Olen lukiossa ja toistaiseksi olen pärjännyt vähän huonommalla lukemisella ja numerot ovat siinä 8-9 luokkaa, mutta ei tämä voi näin jatkua. En käytä mitään lääkkeitä koska en halua syödä niitä. Käyn pitkillä lenkeillä ja liikun paljon ennen lukemista ja yritän keksiä vaikka mitä aktiviteettia että väsyisin ja alkaisin lukea, mutta ei se toimi. Hjälp :-(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ääneen kappaleet ja äänitä ne puhelimeen, kuuntele ne lenkillä. Toimii!

Vierailija
2/3 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jotain esim suklaapaloja suussa sulatellen tms helppoa tai laita napeilla korviin jotain tasaista äänimaisemaa. Itse tarvin hiljaisuuden, mutta joillain auttaa tuo taustamusiikki. Minulla tuo syöminen. Idea on siinä että muut aistikanavat "tukkeutuu" näistä muista ärsykkeistä, eivätkä siten ole vastaanottamassa kaikkia keskittymistä häiritseviä ärsykkeitä. Minäkään en uskonut ennen kuin kokeilin, sain psykologilta tämän ohjeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä mummolassa sain aina välipalaksi voileipäkeksejä ja kahvia ja tein läksyjä, kun isovanhemmat otti päiväunet. Ainoa ääni oli kellon raksutus, muuten oli täysin hiljaista. Se oli mukavaa ja auttoi keskittymään. Nyt ei ole mitään vastaavanlaista rauhallista paikkaa.

Ap