Ei hitto mikä keli tuolla on.
Kauhee tuuli ja lunta tulee. Taidan tänään pysyä visusti sisällä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Huhuh, onnex ei oo koiraa eikä omakotitaloa! ..nii, mites ne omakotitalojen puolustelijat on ollutkin hiljaa, häh? Kyllå kerrostalossa kelpaa darrassa kölliå mirrin kera...
Parin lumisadepäivän takia en vaihtaisi johonkin slummikämpään.
Aivan ihanaa! Olen jo tänä aamuna ollut puoltosta tuntia kahlaamassa tuolla hangessa. Nyt syön vähän ja menen takaisin.
Pakko lähteä kauppaan, matkaa muutama kilometri, onkohan tuolla edes teitä aurattu. Huah ;(
Olin ilmeisesti ensimmäinen, joka tässä talossa yritti tänään ulos, koska tuuli oli kasannut oven eteen melkein puolimetrisen kinoksen, joka oli vielä koskematon. Piti nostaa koiraparka kinoksen yli, se olisi hukkunut siihen.
Olen kyllä samaa mieltä kuin joku aiempi vastaaja, sen hirvittävän kesän jälkeen en todellakaan valita talvisesta säästä, vaikka lunta tulisi metri.
Ihanan raikas ja tylösalvinen ilma. Lähden kohta lenkille ja kauppaan.
Laitatko kuvan, en jaksa nousta sängystä.
Olen kai hullu kun nautin tästä! No ehkä vaikuttaa se ettei tarvitse välttämättä lähteä autolla minnekään. Enkä lähde. Vapaa. Antaa tuulla ja tuivertaa!
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää koko päivä rakastella
Kumpa voisin,menneenävuona loppu pelittämästä
Täällä -25 ja aurinko nousemassa kauniisti joen takaa taivaan reunalla. Todella kaunista. Ihana hetki, tuore aamukahvi kädessä viltin alla rauhassa köllötellen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan raikas ja tylösalvinen ilma. Lähden kohta lenkille ja kauppaan.
Tuo meitilleki jotain herkkua 😋
Aivan paska sää, oikea huonosti liikkuvan vajaakuntoisen unelma. Tulis nyt jo kevät ja sitten pitkä, lämmin kesä. Tota halvatun lunta on taas parikymmentä senttiä lisää joka paikassa, mun kroppa ei enää kestä lumen kolaamista, pitäis saada katolta ja valokatteen päältäkin poistettua - eikä sitä enää saa ees mahtumaan mihinkään. Tulee kalliiksikin kun joutuu palkkaamaan jonkun lmenpudotukseen (mä en siihen pysty, hyvä kun saan pienen polun kolattua ilman sydäriä). Vissiin viikolla tulossa vielä lisääkin, ..
Tarvoin aamupv 1,5 tunnin lenkin Laittasaaren rannoilla. Illemmalla sama uusiksi. Nyt sohvalla masu täynnä ruokaa.
Tarpoa on kyllä oikea sana, lunta paikoitellen puolipohkeeseen.
Hirmunen tuisku tosiaan. Keittelen kahvit, laitan hidasta, raskasta doom metalia soimaan ja katselen lumi-infernoa ikkunasta.
Kamala keli, missähän ihmeen vaiheessa sitä lumityöt tekisi...
Lunta pitää kolata iso parkkialue, 200m pitkä pihatie ja kun kaupungin ääliö aurakuski vielä auraa tuon pyörätien pihatien päädystä, tahallaan tamppaa sen lumen aivan järjettömän piukkaan pihatien päätyyn, sitä saa hakata ainakin tunnin irti. Taitaa olla jotain kaunaa vuokraisäntää kohtaan, kun muille ei tee niin...
Huomenna pitäisi päästä kauppaan, mutta menee monta tuntia lumitöissä eikä sitten enää jaksaisi lähteä. Tänään ei huvittaisi mennä tuonne myräkkään niitä tekemään, ettei tule kipeäksi ja kun lunta tulee koko ajan lisää. Toisaalta jos ei mene tänään, huomenna sitä lunta on paljon raskaampi luoda, huoh, loppuisi nyt jo tämä..
Mikä Tekosyy? Mitä sää ny tarkoitat?