Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kiroilee ja huutaa lapsilleen

Vierailija
02.02.2019 |

Naapurista kuuluu kun äiti huutaa lapsilleen usein ja melkein aina se kuuluu tosi selvästi minunkin asuntoon, kun jo pelkästä puheestakin saa ihan selvää. Naapurissa äiti/muu nainen käyttää aika kovaa kielenkäyttöä lapsia komentaessaan, mm. "v *** u s ****** n v *** u kun ei hetken rauhaa saa" "v *** n käytöstavaton kakara" "häpeä senkin idioott i" ja tietysti sitten lasten itkua ja huutoa perään jotan kyllä muutenkin saa kuunnella päivät pitkät. Tuohon itkuun taas usein tuntuu pinna palvan täysin ja sitä yritetään rauhoittaa huutamalla "OLE HILJAA OLE HILJAA OLE HILJAA"

Itselläni ei lapsia ole eikä niitä lähipiirissäkään kenelläkään juuri ole, joten en tiedä mihin vetää raja tuollaisissa jutuissa että mikä on vielä normaalia. Pitäisikö tuollaisesta tehdä jo ilmoitus johonkin vai saako omille lapsilleen huutaa miten haluaa?

Olen siinä ymmärryksessä että lapset ovat alle kouluikäisiä ja toinen ei vielä taida puhuakkaan.

Perhe pitää muutenkin niin kovaa meteliä ja hakkaa pattereita melkein päivittäin, niin oon siitä jo isännöitsijään ollut yhteyksissä, mutta ei osata oikein selvittää mistä asti nämä metelit kantautuvat kun oletin että tämä lapsiperhekin asuu suoraan yläpuolellani, mutta ko. perheellä ei lapsia ole. Eli jos tuollaisesta pitäisi jotain ilmoitusta tehdä, niin lisäksi pitäisi ensin selvittää tarkemmin missä he asuvat ja itseäni ei taas hirveästi kiinnostaisi ulla taalasmaana hiippailla rappukäytävässä ihmisten ovien takana... Tämäkin jo mulle ihan liikaa naapurien kyttäämistä, mutta tosiaan tuota huutoa nyt vaikea on olla huomaamatta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola?

Vierailija
22/27 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä ei ole tämmöistä varten, kiroilu ja huutaminen ei ole vaarallista. Jos lapset näyttävät voivan hyvin, niin mitään aihetta ei ole asiaan puuttua.

Ei se varmasti vaarallista ole mutta tuskin nyt kuitenkaan mitään hyvääkään tekee, kun tuntuu olevan melkein päivittäistä ja joskus useita kertoja päivässä? En lasten hyvinvoinnista mitään tiedä, viranomaiset voivat sitä varmasti mielellään selvittää.

/ap

Musta vähän tuntuu että sulla ei ole elämässäsi oikein tarpeeksi sisältöä. Olen itsekin ollut tälläisen lapselle huutajan naapuri, en tehnyt lasua. Itse en toimisi omien lasten kanssa niin kuten hän, mutta hän oli yksinhuoltaja ja varmasti ajoittain todella stressaantunut ja kovilla. Jos olisin kuullut jotain aivan törkeää tai viitteitä lapsen pahoinpitelystä ym.olisin tietysti viipymättä tehnyt lasun. Lasu ei kuitenkaan ole mikään ihan pikkujuttu sille ilmoituksen kohteelle, että mistään epämääräisestä ärsytyksestä naapuria kohtaan en sellaista tekisi. Siltä tässä nimittäin vähän tuntuu, onko kyse aidosta huolesta vai pikemminkin siitä että naapuri ärsyttää ja siksi näet hänet huonossa valossa mielikuvitus laukaten? Siihen viittaisi esim.nuo yskäjutut,kuukauden yskä on ihan normaalia..

T. Äiti ja sosiaalialan opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä huutaminen ei ole syy tehdä lastensuojeluilmoitus. Kyllähän päiväkodissakin monet hoitajat huutaa ”hiljaa, loppu nyt” jne. Kurjahan se on että lapsia haukutaan ja heidän edessään kiroillaan.

Vaikka mä en tässä tapauksessa tekisikään mitään ilmoitusta niin yleisesti ottaen ajattelen että jos on epävarma että onko syytä tehdä ilmoitus vai ei, niin kannattaa tehdä se jotta voi elää omantuntonsa kanssa.

Sun naapurin tapauksessa kuitenkin tiputtaisin varmaan naapurin postilaatikosta nimettömän kirjeen jossa ilmoitat kuinka hyvin talossa kuuluu huutaminen. Samassa kirjeessä voi mainita vaikka kunnan lapsiperheiden kotipalvelun jos äiti tajuaisi pyytää apua.

Vierailija
24/27 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta vähän tuntuu että sulla ei ole elämässäsi oikein tarpeeksi sisältöä.

Miten tämä liittyy mihinkään? Olen jo monta kertaa sanonut että ei minua kiinnosta tässä tilanteessa yhtään olla enkä muutenkaan halua muiden asioihin puuttua ellei ole aivan pakko.

/ap

Vierailija
25/27 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Toistuva lapselle huutaminen on henkistä väkivaltaa ja todellakin asiaan pitäisi puuttua. Lapsen kannalta ei ole juuri väliä onko väkivalta henkistä vai fyysistä. Jatkuvana se haittaa lapsen kasvua ja kehitystä ja on omiaan aiheuttamaan ongelmia kuten masennustaipumusta lapsen koko elämän ajalle. Todellakin ilmoitus.

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä ei ole tämmöistä varten, kiroilu ja huutaminen ei ole vaarallista. Jos lapset näyttävät voivan hyvin, niin mitään aihetta ei ole asiaan puuttua. Joissakin perheissä on tapana hoitaa asiat huutamalla, sen olen oppinut huomaamaan... Itse en tätä tapaa kannata, mutta tosiaan asiaan ei voi mitenkään vaikuttaa, siellä lastensuojelussa on oikeasti ruuhkaa ja näillä turhilla jutuilla ei pitäisi lähteä rasittamaan järjestelmää yhtään lisää.

Vierailija
26/27 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä 👍

Vierailija
27/27 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpuli kasvattajat ry taas vauhdissa 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän