Olen mieltynyt kovasti nimeen Eeva/Eva, mutta sopisiko tuollainen nimi nykypäivän lapselle?
Odotan siis vauvaa ja ultran mukaan tyttö tulossa :)
Kommentit (24)
Anna nimeksi Eevi, se on modernimpi.
Kaunis nimi ja ihan yhtä hyvä, kuin mikä tahansa muukin nimi.
Mieluummin Eeva kuin Tirlittan tai Kettu tai Jacaranda.
Eeva on ihan nätti nimi, mutta älä ala kikkailemaan tuolla lyhyemmällä versiolla, saa olla joka paikassa selittämässä kirjoitusasua.
Eevi nimisiä on jo joka toisella penskalla. Eeva on paljon kauniimpi.
Elätkö muutenkin elämäsi ja teet valintasi sen mukaan, mikä on muiden mielestä sopivaa? On kyllä ankea elämä jos pitää joka asiasta kysyä yleistä mielipidettä, ettei vaan herätä huomiota oudoilla valinnoilla.
Tottakai sopii! Kun olin päiväkodissa töissä niin siellä oli kaikenmaailman Kertut ja Lyylit, miksei Eeva kävisi joukkoon. Minusta Eva on samankaltainen nimi kuin Anna, ajaton, kaunis ja kansainvälinen.
Nelonen jatkaa, tuossa lyhyemmässä vielä on se, kuinka painotetaan sitä lausumista, Eva tai Eeva, vaikka kirjoitetaan tuolla lyhyellä versiolla.
Eeva on kaunis nimi. Tykkään itse yhdistelmänimistä, esim. Eeva-Mariasta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eeva päihittää mennen tullen tusinaaadat ja -ainot. Kaunis ja älykäs nimi.
Samaa mieltä, Eva ei ole niin nätti ja käytännöllinen kuin Eeva.
Eevi -nimi ei puolestaan kuulosta ollenkaan nätiltä. Kukahan moisenkin on keksinyt.
Eevasta tulee mieleen joku klassinen kaunotar, joten anna vaan! :)
Eeva on klassinen tyylikäs nimi, joka on helppo myös ulkomailla. T. Eeva
Musta se on kiva nimi ja sopii nykypäivänäkin, vaikka onhan se tavallaan vanhanaikainen, vissiin juuri sen sukupolven nimeä joka ei ole tullut vielä uudestaan muotiin? Mutta itse voisin hyvin nimetä lapseni Eevaksi :)
Eeva on hyvä! :) Onnea vauvan johdosta!
Meillä on Eeva ja paljon on saanut ihailua nimestään. Ja harvoin tulee saman nimistä vastaan, vaikka joka vuosi joku tyttö saa nimekseen Eevan.
Eeva on yksi omista lenppareista. Kaunis ka klassinen naisen nimi.
Samaa sarjaa kuin
Anna
Anne ja
Maria
Vierailija kirjoitti:
Nelonen jatkaa, tuossa lyhyemmässä vielä on se, kuinka painotetaan sitä lausumista, Eva tai Eeva, vaikka kirjoitetaan tuolla lyhyellä versiolla.
Hei ei se nyt noin vaikeaa ole. Sama kuin Ada/Aada, joku venyttää ja joku töksäyttää, mitä väliä. Jos kerran muutamaan vuoteen joutuu sanomaan että "yhdellä/kahdella aalla" niin mitä se haittaa?
Kannattaa valita ihan vaan se muoto mikä itseä miellyttää ja unohtaa ihmiset joiden mielestä kaikki on niin kamalan hankalaa.
Kannatan, mutta oma lehmä ojassa :D Olen 30-vuotias Eeva ja hyvin pärjännyt nimeni kanssa. Ainakaan nimeäni ei ole koskaan onnistuttu vääntelemään miksikään pahaksi :D Jos nimeäni kommentoidaan, niin lähinnä pohditaan, että kiva klassinen nimi, ihme ettei se ole yleisempi. Siitä kai jotenkin tulee mielikuva tosi tavallisesta nimestä, mutta tarkemmin miettien kukaan ei kuitenkaan tunne montaakaan Eevaa.
Joskus kyllä kysellään, onko se yhdellä vai kahdella eellä.
Kyllä sopii, anna vaan ☺️ Harvinainen vauvoilla tällä hetkellä.