Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaistko implanitin jos menettäisit hampaan?

Hammaspeikko
02.02.2019 |

Tai oletko jo ottanut?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jouduttiin ylhäältä oikealta taaimmainen hammas (ei viisaudenhammas, vaan siitä seuraava) poistamaan lopulta kun sitä oli hoidettu parikymmentä vuotta. Tehty juurihoito, uusittu paikkoja yms. Lopulta siitä oli niin vähän jäljellä että oli parempi poistaa. Olisin valmis ottamaan implantin mutta hammaslääkärin mukaan noin taakse ei kannata tai edes voi sellaista tehdä (yksityisellä käyn joten ei ole siitäkään kysymys että kunta yrittäisi säästää rahaa). Hampaan puute häiritsee vieläkin jonkin verran vaikka pari vuotta jo poistosta. Tuntuu että pureminen on huonontunut.

Vierailija
22/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahaa. Viime kesäkuussa poistettu. Muutenkin vähemmän hampaita suussa kun normi-ihmisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silta tehty ylähampaisiin. Juurihoidettu hammas piti poistaa. Odotin liian kauan, niin oli poskiontelo laskeutunu ja implanttia ei voinut enää laittaa. Maksoi 2800 euroa plus juurihoito 800 euroa hampaaseen, jonka päälle silta laitettiin. Tästä aikaa kuus vuotta. Kallista lystiä on.

Vierailija
24/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuhampaaseen ehkä ottaisin. Yksi hammas sinne tai tänne.

Vierailija
25/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksi jouduttu poistamaan, ylhäältä poskihammas, joten ei näy. Aluksi surin ja häpesin sitä ja mietin implanttia, nyt täytyy sanoa että aika pieni puutos näin ihmisellä se kuitenkin kokonaisuudessaan on, eipä haittaa käytännössä juuri mitenkään, enkä edes muista puutosta, ei ole elämänlaatua haitannut. Etuhammas lienee toinen juttu

Mulle hammaslääkäri sanoi, että voi muuttaa ulkonäköäkin, kun leukaluu alkaa muokkautua puuttuvan hampaan takia. Oletko huomannut tällaista?

En ole kyllä huomannut, todella ylhäältä puuttuu, noin kolme vuotta sitten poistettiin. Olen jo yli nelikymppinen, joten sitä alkaa eri tavalla suhtautumaan asioihin kun jo oman ikäisiä kuolee syöpiin ym. sairauksia tulee. Kolmikymppisenä olisi asia ollut varmaan katastrofaalisempi, tosin uskon että silloinkin olisin pian siihen tottunut, jos rahaa ei heti implanttiin olisi ollut.

Vierailija
26/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammas lohkesi melko edestä, ei voi enää hymyillä. Hammaslääkäri veti sen lopulta pois.

Hävettää.

Tutkailin hintoja implantteihin ja totesin että aika monta vuotta saa säästää, unohdetaan koko juttu ja mennään tällä eteenpäin.

Kannattaisiko siihen miettiä silta, käsittääkseni kevytsiltakin toimii joissakin hampaissa, on käsittääkseni paljon edullisempi, eikä siinä tarvitse hio naapurihampaita kuten tavallisessa sillassa

Vierailija
27/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksi jouduttu poistamaan, ylhäältä poskihammas, joten ei näy. Aluksi surin ja häpesin sitä ja mietin implanttia, nyt täytyy sanoa että aika pieni puutos näin ihmisellä se kuitenkin kokonaisuudessaan on, eipä haittaa käytännössä juuri mitenkään, enkä edes muista puutosta, ei ole elämänlaatua haitannut. Etuhammas lienee toinen juttu

Mulla sama. Eipä mun suuhun kukaan tuijota eikä tuo haittaa syömistä tai mitään. Hammaslääkäriin meno aina hävettää puuttuvan hampaan takia vaikka onhan ne nähneet vaikka mitä. 

Vierailija
28/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetätin alaposkihampaan paikalle, melkein kolme tonnia maksoi. Toiselle puolelle en sitten katsonut

aiheelliseksi laitattaa kun ei haittaa syömistä. Purentakisko tehtiin hammaslääkärin tekemän muotin

mukaan, reilu kolmesataa maksoi.

Vierailija
29/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jouduttiin ylhäältä oikealta taaimmainen hammas (ei viisaudenhammas, vaan siitä seuraava) poistamaan lopulta kun sitä oli hoidettu parikymmentä vuotta. Tehty juurihoito, uusittu paikkoja yms. Lopulta siitä oli niin vähän jäljellä että oli parempi poistaa. Olisin valmis ottamaan implantin mutta hammaslääkärin mukaan noin taakse ei kannata tai edes voi sellaista tehdä (yksityisellä käyn joten ei ole siitäkään kysymys että kunta yrittäisi säästää rahaa). Hampaan puute häiritsee vieläkin jonkin verran vaikka pari vuotta jo poistosta. Tuntuu että pureminen on huonontunut.

Hammaslääkärisi oli oikeassa.

Vierailija
30/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin pari vuotta sitten ylhäältä poskihammas ( kuutonen). En laitattanut siihen mitään tilalle. Ei tuo aukko haittaa elämääni mitenkään. Menen silläkin rahalla mukavalle matkalle. Yhden hampaan puutos ei purentaa ratkaisevasti muuta, vallan hyvin pystyy pureskelemaan, vaikka puuttuisi useampiakin hampaita. Kohta varmaankin parin hampaan puuttumisen vuoksi yritetään päästä eläkkeelle.

31/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sillan ensin, välttelen luuston porailua niin pitkään kuin mahdollista, yksinkertaisesti tuli liian syvälle reikä, ei voinut enään pelastaa ja kyseessä oli vielä kulmahammas, minulla on muutenkin tavallista heikommat hampaat muihin verrattuna, että melkein kannattaisi laittaa siltaa vahvikkeeksi heikoimpiin jo ennakkoon, kaikki nyt ei vaan saa sitä pepsodentti hymyä vaikka kuinka yrittää, olen vaihtanut tietynlaiseen hammastahnaan ja pyrin juomaan sokerittomia, mutta omia geenejä on paha vältellä.

Minulla eiolekkaan sitte mitään muita ongelmia noin yleisesti kun vertaa mitä muilla on, allergiat jne.

Vierailija
32/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei taakse voi laittaa implanttia?

Vierailija
33/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvihammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei taakse voi laittaa implanttia?

Kyllä taaksekin useimmiten voi laittaa, jos luuta on tarpeeksi. Mutta se on täysin turha. Tekohampaisiinkin seiska jätetään usein laittamatta.

Vierailija
34/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on yksi implantti.

25- vuotiaalle pojalleni laitetaan tässä kuussa implantti maitohampaan tilalle, siinä,kohtaa ei ole ollenkaan tullut / tulossa rautahammasta.

Vierailija
35/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakin ottaisin, maksoi mitä maksoi. Olisin vaikka yötä myöten töissä että saisin rahoitettua. Nyt jo säästän etuhampaita varten kun syömishäiriö ne on kuluttanut melkeen läpinäkyviksi. :(

Vierailija
36/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ikää jo ja paljon puuttuvia hampaita, voisi ajatella tekohampaita tai osaproteesia. Itselläni d14 (4. Hammas edestä laskien on juurihoidettu ja jos pitää joskus poistaa, otan implantin vain jos on tarjouksessa)

Vierailija
37/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti teettää mutta liian kallista. Vuoden sisään poistosta pitäisi tehdä ettei luu vetäydy (?), näim sanottiin.

Poistosta nyt reilu 2v.

Sanottu väärin, mulla on kaks implanttia ja toinen laitettiin vuosia tyhjänä olleeseen koloon, ihan hyvin pysynyt. Kallistahan se on, mutta kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä