Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaistko implanitin jos menettäisit hampaan?

Hammaspeikko
02.02.2019 |

Tai oletko jo ottanut?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin. Alaviitonen, olin 30v silloin, enkä valmis elämään "hampaattoman muijan" elämää. Maksoi noin 2 tonnia Mehiläisessä.

Vierailija
2/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin rahoitettua sen jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hampaasta. Itseltäni on pitänyt poistaa 6.ja 7.hammas, ovat vielä vierekkäiset. Toinen epäonninen juurihoito ja toiseen tuli joku harvinainen tila, happo söi sisältä päin.

Tuohon olisi lekurin mielestä kannattanut teetättää yksi isompi hammas. Mutta kun hinta on vähintään 2000e, niin tekemättä jäi.

Vierailija
4/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain vaiheesaa edessä, kun hampaat sen verran huonossa kunnossa.

Riippuu ehkä mikä hammas - onko näkyvässä paikassa tai haittaako hampaan puuttuminen pahasti esim. syömistä. Mutta eniten rahasta lähinnä kiinni kuitenkin.

Jos olisi halpaa lystiä niin ehdottomasti hankkisin.

Vierailija
5/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotus on ottaa lähivuosina. Mulla on vauvana olleen huuli-ienhalkion takia hammaspuutos, joskin halkiokohdan hammaspuutoksen on mennyt ns. luonto paikkaamaan ja siihen kasvoi viereisen kulmurin rautahammas. Oikea kulmuri on yhä näin ollen maitohammas, tuskin enää montaa vuotta kestää kun ministi jo heiluukin... hammaslääkäripelkosena en vaan ole jaksanut vielä kiirehtiä tän kanssa.

Johan siinä purentakin kärsii paljon jos yksi hammas puuttuu, ainakin jos kovin etuosasta suuta puuttuu kuten itselläni. 

Vierailija
6/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti teettää mutta liian kallista. Vuoden sisään poistosta pitäisi tehdä ettei luu vetäydy (?), näim sanottiin.

Poistosta nyt reilu 2v.

Vierailija
7/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö 2.000 eur liian kallista? Kaikki tavikset menevät joka vuosi Thaimaaseen samalla rahalla mutta hampaita EI hoideta..??

Vierailija
8/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi jouduttu poistamaan, ylhäältä poskihammas, joten ei näy. Aluksi surin ja häpesin sitä ja mietin implanttia, nyt täytyy sanoa että aika pieni puutos näin ihmisellä se kuitenkin kokonaisuudessaan on, eipä haittaa käytännössä juuri mitenkään, enkä edes muista puutosta, ei ole elämänlaatua haitannut. Etuhammas lienee toinen juttu

Vierailija
9/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silta edessä.. halvempi kuin implantti.

Vierailija
10/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksi jouduttu poistamaan, ylhäältä poskihammas, joten ei näy. Aluksi surin ja häpesin sitä ja mietin implanttia, nyt täytyy sanoa että aika pieni puutos näin ihmisellä se kuitenkin kokonaisuudessaan on, eipä haittaa käytännössä juuri mitenkään, enkä edes muista puutosta, ei ole elämänlaatua haitannut. Etuhammas lienee toinen juttu

Samaa mietin itse nyt. Vitosesta taaksepäin en enää laittaisi implanttia. Ehkä en varsinkaan ylös. Vaikka aluksi nolotti kans kauheasti se kolo. Ja en mä tätä kojausta kadu, olin kuitenkin silloin vasta 30v.

Vierailija
11/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut. Maitohampaita 4 suussa vielä aikuisena. Eipä siinä ollut paljon vaihtoehtoja. Yhteiskunta voisi  kyllä joskus avustaa minunkin sairaanhoitoa. Vtuttaa kun puhutaan ilmaisesta terveydenhoidosta. Ei sellaista ole.

Vierailija
12/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle hammaslääkäri sanoi, että voi muuttaa ulkonäköäkin, kun leukaluu alkaa muokkautua puuttuvan hampaan takia. Oletko huomannut tällaista?

Vierailija
13/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulisit? Toinen etuhammas lähti, kun liukastuin jäisellä pihalla ja kaaduin naamalleni.  Olin kyllä tyylikäs näky seuraavana päivänä tentissä, molemmat silmät mustana ja ilman toista etuhammasta.

Vierailija
14/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkyy että hammas puuttuu niin tietenkin . Rumaa olla ilman hammasta.

Vierailija
15/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle hammaslääkäri sanoi, että voi muuttaa ulkonäköäkin, kun leukaluu alkaa muokkautua puuttuvan hampaan takia. Oletko huomannut tällaista?

Huomasin nyt vasta että tämä olikin poistettu ylhäältä. Silloin varmaan ulkonäköön ei juuri vaikutusta olekaan.

t. sama

Vierailija
16/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas lohkesi melko edestä, ei voi enää hymyillä. Hammaslääkäri veti sen lopulta pois.

Hävettää.

Tutkailin hintoja implantteihin ja totesin että aika monta vuotta saa säästää, unohdetaan koko juttu ja mennään tällä eteenpäin.

Vierailija
17/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne mainostetut implanttimatkat ulkomaille ihan huijausta?

Vierailija
18/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ei-viisarihammas on poistettu, suht takaa kuitenkin, eli esteettisesti ei haittaa mitenkään.

En ole ottanut implanttia, koska maksaa vähän turhan paljon omalle kukkarolle. Ehkä joskus jos taloustilanne kohenee huomattavasti ni sitte :)

Vierailija
19/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on silta edessä.. halvempi kuin implantti.

Sama täällä, alaleuka.

Vierailija
20/37 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, ja yksi jo onkin, tosin synnynnäisen epämuodostuman vuoksi valtion kustantamana.