Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuvanäytöksissä yhä enemmän älypuhelimien kajastusta siellä täällä, koska Some 24/7!

Vierailija
02.02.2019 |

On se niin vaikeaa keskittyä elokuvan katsomiseen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin aiemmin, että kauheaa, miten ihmiset kehtaa. Nyt ajattelen niin, että ihan hyvä. Leffan tason pystyy suoraan mittaamaan ihmisten keskittymisestä, eli mitä parempi leffa, sitä vähemmän puhelimen räpläämistä. Tosiasia on se, että harva leffa on kovin hyvä.

No ei se kyllä niin hirveästi edes liity leffan tasoon, pakkomielteiset somettajat somettaa missä tahansa leffassa, ei ne pysty keskittymään mihinkään puolta tuntia pidempään (ja luultavasti ne pystyy keskittymään paljon paremmin johonkin tusina-romcomiin kuin yli kahden tunnin pituiseen hitaampaan laatuleffaan). Ja sitä paitsi, jos leffa ei kiinnosta itseä niin miksi se antaisi oikeuden häiritä muiden, ehkä leffasta nauttivien, leffahetkeä? Munkin sisko sanoi että Blade Runner 2049 oli tylsin leffa mitä se oli ikinä nähnyt ja ihan liian pitkä, kun taas itse sitä katsoessani en edes huomannut ajan kulua ja mietin että onpa älyttömän hienosti tehtyjä kohtauksia.

Kyllä se liittyy, mikäli otetaan mukaan koko leffakansa, jonka huomio pitäisi saada. Tiedän että kuulostaa karulta, mutta näin on. Leffan pitäisi olla ihan käsittämättömän vangitseva. että saisi jonkun keskiverto muussiaivon keskittymään siihen edes puolentoista tunnin ajan. Tavallaan tämä on ihan pervoa, että pitäisi jonkun ameeban huomio pystyä vangitsemaan, mutta toisaalta kolikolla on toinen puoli: sivistyneillä ja kärsivällisillä ihmisillä on toisaalta taipumus antaa liikaa kärsivällistä huomiota keskivertoa heikompaa materiaalia kohtaan ihan vain sen takia, että on tarve olla hillitty ja älyllinen ja välittävä ja suvaitseva kaikkea kohtaan huomiota kiinnittävä kunnon ihminen, vaikka sen huomion kohde ei sitä huomiota välttämättä ansaitsikaan. Vasta kun rima on todella korkealla, kännykkäsopulit seuraavat massan mukana ja antavat peukkua. Tämä voi hyvin olla juuri niin kuin pitäisi.

Vierailija
22/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin aiemmin, että kauheaa, miten ihmiset kehtaa. Nyt ajattelen niin, että ihan hyvä. Leffan tason pystyy suoraan mittaamaan ihmisten keskittymisestä, eli mitä parempi leffa, sitä vähemmän puhelimen räpläämistä. Tosiasia on se, että harva leffa on kovin hyvä.

Sinun tasosi (=äärimmäisen alhainen) voi mitata ihan sillä, ettet pysty itse päättämään, pidätkö leffasta vai et, vaan tarvitset siihen toisten ihmisten mielipiteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se leffan taso ole se, miksi sinä itse sen määrittelet, eikä siihen vaikuta ympärillä olevat kännykkäaddiktit mitenkään.

Vierailija
24/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tasosi (=äärimmäisen alhainen) voi mitata ihan sillä, ettet pysty itse päättämään, pidätkö leffasta vai et, vaan tarvitset siihen toisten ihmisten mielipiteen. 

Kuulostaa siltä, että sinun on vaikeaa kestää sitä, että laatutasossa on jotain universaalia, jota sinä et yksin määrittele.

Vierailija
25/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se leffan taso ole se, miksi sinä itse sen määrittelet, eikä siihen vaikuta ympärillä olevat kännykkäaddiktit mitenkään.

Eipä ole yksin se, mitä itse määrittelee. Maailma on isompi järjestelmä kuin sinun oma aivojesi yksityinen hienous. Jos et sitä kestä, menestyksesi maailmassa on aika rajallinen. Ei käy kateeksi. Tsemppiä silti.

Vierailija
26/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä niin hirveästi edes liity leffan tasoon, pakkomielteiset somettajat somettaa missä tahansa leffassa, ei ne pysty keskittymään mihinkään puolta tuntia pidempään (ja luultavasti ne pystyy keskittymään paljon paremmin johonkin tusina-romcomiin kuin yli kahden tunnin pituiseen hitaampaan laatuleffaan). Ja sitä paitsi, jos leffa ei kiinnosta itseä niin miksi se antaisi oikeuden häiritä muiden, ehkä leffasta nauttivien, leffahetkeä? Munkin sisko sanoi että Blade Runner 2049 oli tylsin leffa mitä se oli ikinä nähnyt ja ihan liian pitkä, kun taas itse sitä katsoessani en edes huomannut ajan kulua ja mietin että onpa älyttömän hienosti tehtyjä kohtauksia.

Kyllä se liittyy, mikäli otetaan mukaan koko leffakansa, jonka huomio pitäisi saada. Tiedän että kuulostaa karulta, mutta näin on. Leffan pitäisi olla ihan käsittämättömän vangitseva. että saisi jonkun keskiverto muussiaivon keskittymään siihen edes puolentoista tunnin ajan. Tavallaan tämä on ihan pervoa, että pitäisi jonkun ameeban huomio pystyä vangitsemaan, mutta toisaalta kolikolla on toinen puoli: sivistyneillä ja kärsivällisillä ihmisillä on toisaalta taipumus antaa liikaa kärsivällistä huomiota keskivertoa heikompaa materiaalia kohtaan ihan vain sen takia, että on tarve olla hillitty ja älyllinen ja välittävä ja suvaitseva kaikkea kohtaan huomiota kiinnittävä kunnon ihminen, vaikka sen huomion kohde ei sitä huomiota välttämättä ansaitsikaan. Vasta kun rima on todella korkealla, kännykkäsopulit seuraavat massan mukana ja antavat peukkua. Tämä voi hyvin olla juuri niin kuin pitäisi.

Niin, mutta kun se "keskiverto muusiaivo" ei todennäköisesti jaksa keskittyä siihen leffoista enemmän välittävän käsittämättömän vangitsevana pitämään leffaan, vaan ne nimenomaan jaksaa katsoa ennemmin sitä hollywoodin ystävänpäiväksi tehtyä tusinaleffaa (ei siis kyllä sillä että siinä olisi mitään väärää).

Vierailija
27/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some 24/7.

Vierailija
28/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pystyn seuraamaan elokuvaa samalla kun hoidan asioitani puhelimella.

Ei millään pahalla, mutta en usko, että pystyt siihen ainakaan kauhean hyvin. Omassa tuttavapiirissäni huomaa jatkuvasti, ketkä antavat leffalle/tv-sarjalle koko huomionsa ja ketkä yrittävät katsoa myös puhelinta. Jälkimmäiset eivät kykene keskustelemaan/spekuloimaan juonenkäänteistä kuin pintapuolisesti. Jatkuvasti pitää selittää, että muistatko kun siinä-ja-siinä kohtauksessa kävi/sanottiin näin-ja-näin, minkä kuultuaan heillä on kasvoillaan sellainen avuttoman hölmistynyt ilme. Muistavat kyllä usein ko. kohtauksen, mutta ovat missanneet puolet sen sisällöstä.

Aika usein ovat myös sitä mieltä, että juoni ole sekava tms.  Miksiköhän :''D

Vierailija
29/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäverkon voi estää saleissa jos se haluttaisiin.

Vierailija
30/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole yksin se, mitä itse määrittelee. Maailma on isompi järjestelmä kuin sinun oma aivojesi yksityinen hienous. Jos et sitä kestä, menestyksesi maailmassa on aika rajallinen. Ei käy kateeksi. Tsemppiä silti.

Ei minun mieltymyksiäni kukaan muu määrittele. Esim. rap on hirveää kuraa suosiostaan huolimatta. Enkä miljardien kärpästen tapaan jaksa kiinnostua paskan tonkimisesta. Sopulina on tietysti helpompi elää.

Vierailija
31/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän samaan ketjuun voisi patsastella älypuhelimien kajastusta kuntosaleilla.

Miksi sinne salille tullaan näpräämään sitä älyluuria?

Vierailija
32/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ja supattelun takia mä istun aina ihan eturivissä. Siinä muut ihmiset jää valtaosin mun selän taakse eikä mun ja elokuvan välissä ole ketään. Supattelutkin jotenkin haipuvat pois ja pystyn keskittymään vain elokuvaan.

Vierailija
33/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mieltymyksiäni kukaan muu määrittele. Esim. rap on hirveää kuraa suosiostaan huolimatta. Enkä miljardien kärpästen tapaan jaksa kiinnostua paskan tonkimisesta. Sopulina on tietysti helpompi elää.

Ei tietenkään määrittele kukaan muu. Pointtini oli se, että sinun mieltymyksesi eivät välttämättä ole kaiken kruunu. Mieltymyksesi voivat ihan hyvin olla keskinkertaisia, mutta ne tuntuvat hyvältä, koska ne ovat juuri sinua itseäsi. Olet yksi hiutale seitsemän miljardin joukossa. Todennäköisyydet eivät ole puolellasi milään tavalla. Ja hei rap ei ole kuraa mikäli on korkeimmalla tasollaan. Kokeile tehdä rappiä niin huomaat. Ja joo, olen itse kokeillut, nauhoitin, ja huomasin, miten paskasti pärjäsin vaikka luulin olevani ihan ok.

Vierailija
34/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pystyn seuraamaan elokuvaa samalla kun hoidan asioitani puhelimella.

Tasan et pysty.

Jos silmät ja huomio on vähän väliä näytöllä, ne on pois elokuvan kankaalta, jolloin vähänkään intensiivinen leffa jää väkisinkin kunnolla katsomatta ja ymmärtämättä.

Tietty jos menet katsomaan pelkästään huttuelokuvia, mutta kuka nykyisillä leffalipun hinnoilla menee? Sitä en tajua. Rahan tuhlausta se on.

Vierailija
35/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Musta on melkoisen tympeää, että joku keskittymiskyvytön someriippuvainen tulee samaan näytökseen mittaamaan sitä elokuvan paremmuutta omalla henkkoht tasollaan. Jos kymmenessä arvostelussa lukee, että elokuva on taide-elokuva, miksi hitossa sitä katsomaan änkeää näitä jotka eivät mitenkään jaksa sitä katsoa. Vai onko syynä joku leuhkiva some-päivitys, että "mää kävin kattoo Tarkovskia, mää oon tosi älykäs"!

Vierailija
36/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Musta on melkoisen tympeää, että joku keskittymiskyvytön someriippuvainen tulee samaan näytökseen mittaamaan sitä elokuvan paremmuutta omalla henkkoht tasollaan. Jos kymmenessä arvostelussa lukee, että elokuva on taide-elokuva, miksi hitossa sitä katsomaan änkeää näitä jotka eivät mitenkään jaksa sitä katsoa. Vai onko syynä joku leuhkiva some-päivitys, että "mää kävin kattoo Tarkovskia, mää oon tosi älykäs"!

Sori vain, mutta 'hieno taide' ei ole automaattisesti hienoa, jos se on ylemmyyskompleksisen tekijän kryptistä runkkaamista = yritän tehdä tavaraa, jota kukaan ei tajua tai jota kukaan ei uskalla tunnustaa ei-tajuavansa. Olen katsonut Tarkovskia myös, ja harmittelen lähinnä aikaa, jonka tuhlasin siihen. Kaikki taide, joka tähtää oman egon buustaamiseen, on moraalitonta ja sen myötä paskaa. Ihan sama, mitkä kurssit ja underground-akatemiat on käynyt ja mitkä 50 hengen faniposset sen takana on. Jos tarkoitus on leyhytellä omaa anusta enemmistön naamaan, ei ole mitään hyväksyttävää perustetta tehdä koko pätkää.

Vierailija
37/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan et pysty.

Jos silmät ja huomio on vähän väliä näytöllä, ne on pois elokuvan kankaalta, jolloin vähänkään intensiivinen leffa jää väkisinkin kunnolla katsomatta ja ymmärtämättä.

Tietty jos menet katsomaan pelkästään huttuelokuvia, mutta kuka nykyisillä leffalipun hinnoilla menee? Sitä en tajua. Rahan tuhlausta se on.

Nimenomaan. Yritäpä seurata uusista elokuvista esim. Ready Player One ja selata kännykkää vähän väliä. Et tajua yhtikäs mitään elokuvan meiningistä 10 minuutin jälkeen.

Riippuu toki elokuvasta. Joku Luokkakokous 2 ei varmaan liikoja seuraamista vaadi, että ymmärtää elokuvan pääpointit.

Vierailija
38/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli ennen, nyt on nyt!

Ennen ei saanut kaataa limsamukillista häirikön niskaan, mutta nyt on nyt. I

kävää, että vahinkoja sattuu. Ups.

Vierailija
39/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlokerikko leffasalin eteen, johon jokaisen olisi pakko jättää puhelin. Jos ei halua jättää, voi jättää menemättä leffateatteriin. Lisäksi olisi hyvä, jos henkilökunta poistaisi aktiivisesti puhelinten räplääjiä salista korvaamatta heille sitä mitenkään. Oppisivat olemaan. Videovalvontaa he siellä kuitenkin käyttävät, niin luulisi näkevän kännykän valonkajastuksen. Voin kuvitella, että yhä enemän ja enemmän teatterit menettävät tuloja ihmisten jäädessä pois tämän asian vuoksi. En minäkään enää leffoissa juuri käy, kun siellä aina on näitä somettajia.

Somettajille terveisiä! Somettaa voitte myös kätevästi leffateatterin käytävässä, jolloin se ei muita häiritse.

Vierailija
40/48 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlokerikko leffasalin eteen, johon jokaisen olisi pakko jättää puhelin. Jos ei halua jättää, voi jättää menemättä leffateatteriin. Lisäksi olisi hyvä, jos henkilökunta poistaisi aktiivisesti puhelinten räplääjiä salista korvaamatta heille sitä mitenkään. Oppisivat olemaan. Videovalvontaa he siellä kuitenkin käyttävät, niin luulisi näkevän kännykän valonkajastuksen. Voin kuvitella, että yhä enemän ja enemmän teatterit menettävät tuloja ihmisten jäädessä pois tämän asian vuoksi. En minäkään enää leffoissa juuri käy, kun siellä aina on näitä somettajia.

Somettajille terveisiä! Somettaa voitte myös kätevästi leffateatterin käytävässä, jolloin se ei muita häiritse.

Entä jos se katsottava leffa on järkyttävän huono ja ainoa keino kestää se on jutella asiasta jonkun kaveri kanssa?