Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ruokailemassa ja ravintolassa koira??!

Skiingpassion
01.02.2019 |

Olin ruokailemassa eräässä ravintolassa, ja pari viimeistä ruokapalaa jäljellä, ravintolan yhteydessä on myös bubi/tiski mutta ruokailijoiden tilaa ei ole mitenkään eristetty.

Koira kävi kaksi kertaa haluamassa ruoan loppu jani, koin tilanteen jotenkin ällöttävä mä. Pidän koirista, mutta en siltikään halua joutua tuollaiseen tilanteeseen. Ulkoillessa sama asia, jos itse haluan niin voin päästää koiran tuoksuttelemaan minua, mutta yleensä omistaja pitää koiran pihallakin remmissä..

Ravintolan työntekijä oli siis päästänyt koiran irtonaisena tilaan. Koira oli yhden asiakkaan omistama.

Mitä mieltä olette tästä? Omasta mielestä kaiken järjen mukaan irrallisena päästetty koira ravintolan ruokailutilaan maksavien asiakkaiden sekaan ei tunnu oikealta.

Entä allergikot, ja muut joilla ei ole koiraa.. Ei kait tuo ole omistajallekkaan eduksi. En ottaisi tuota riskiä asiakkaidenkaan vuoksi..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi yhtään. Ymmärrän hyvin koira/kissakahvilat tai ravintolat, mutta en missään tapauksessa halua syödä ravintolassa, missä eläimiä sisällä.

Vierailija
22/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään useat kahvilat ja ravintolat sallivat koirat. Toki oletuksena että koira osaa käyttäytyä. Itse pidän tätä positiivisena asiana, koska jokaisesta kaupungista löytyy kyllä ravintoloita mihin ne eivät ole tervetulleita, joten jokainen löytää kyllä paikkansa. Yleensä koirat ovatkin tervetulleita hieman rennompiin paikkoihin ja hyvä niin. Mutta ehdottomasti koira tulisi olla kytkettynä eikä saa mennä muiden pöytiin kerjäämään.

Monet ihmettelevät miksi koirat pitää raahata joka paikkaan mukaan, mutta on monenlaisia tilanteita jolloin se voi oikeasti olla tarpeellista ja ennen kaikkea kaikkien koirien olisi hyvä osata käyttäytyä kahviloiden ja ravintoloiden kaltaisissa paikoissa. Koskaan ei tiedä mitä tulee eteen.

Voin kertoa, että kun opiskelin 12 tunnin matkustamisen päässä kotipaikkakunnaltani ja usein piti odotella 3 tuntia kun vaihdoin kulkuvälineestä toiseen, se oli ihan mukava että sai syötyä jotakin muuta kuin sämpylää sen 12 tunnin aikana. Koira luonnollisesti kulki mukana. Toisekseen, yksin elävä ihminen kenellä on koira, on täysin sidottu koiraan työpäivän jälkeen, joten en näe mitään pahaa jos joskus haluaa lähteä käymään ihmisten ilmoilla koira mukana.

Yleensä kahvilat ja ravintolat ovat sen verran isoja paikkoja hyvällä ilmanvaihdolla varustettuna, että myös allergiset mahtuu mukaan. Ne jotka ovat erittäin allergisia, saavat oireita pelkästään jo siitä että pienessä tilassa on ihmisiä joiden vaatteissa on koiran karvoja. Tottakai aina yleisillä paikoilla vierailu koiran kanssa tehdään muut huomioon ottaen, mutta jos niistä koirista halutaan hyvin käyttäytyviä kansalaisia, silloin ihan luonnollista että heidät opetetaan myös kulkemaan mahdollisimman erilaisissa paikoissa.

Edelleenkin korostan, että koiran pitää osata käyttäytyä eikä mennä muiden ihmisten luo. On myös kohteliasta sijottautua niin, että siitä on mahdollisimman vähän haittaa muille asiakkaille. Omat kokemukseni ovat kyllä vain positiivisia ja suurinosa ihmisistä selkeästi hyväksyy koirat ravintoloissa ja kahviloissa.

Tämä kylläkin jakaa ihmisiä selkeästi kahteen leiriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse söin ja yllättäen koira tuli haistelemaan, ja kävi luonani kolme kertaa.. Yhdesti pyrki pöydän alle ja kolmannen kerran mietin käykö pöydältä syömässä loput evääni. Mitään ilmoitusta ei asiasta tehty erikseen. Minusta asiakkaani minulla pitäisi olla mahdollisuus päättää syönkö eläimen kanssa ruokani vaiko en. Joku kirjoitti myös allergioista, niin entä jos olisin allergikko? Tai mahdollisesti jos olisikin kyseessä henkilö joka pelkää koiria?

Samalla tavalla.. en menisi ruokailemaan henkilön luokse jolla olisi kotona eläin, menisin mieluummin ystävän luo jolla eläintä ei ole, näin voin taata, että voin nauttia ruokani rauhassa.. ilman että koira tulee kerjäämään ruokaa.

Jos tietäisin että koira kerjää, pyytäisin ystävääni eristämään koiran eri tilaan, että saamme ruokarauhan. 👍 Edellä mainitusta huvista, en varmasti maksaisi paria kymppiä!

Vierailija
24/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, jos koira istuu kiltisti paikallaan, eikä siis häiritse ruokailijoita! Silloin en häiriintyisi. Jos koira vaeltelee ympäriinsä, käy ruokapöydissä haistelemassa, ja nuuhkimassa ruokaa tai lattiat läpi.. Pitäisi koiran silloin olla remmissä, tai vähintäänkin syötetty ennen ravintolaan pääsyä. Oma kuppi matkaan!

Vierailija
25/27 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asiakkaalla tulisi olla oikeus päättää haluaako koiran luokseen ruokaillessaan? Eihän hyvin kasvatetun koiran anneta kerjätä kotitiloissakaan. Tottakai eläin on kiinnostunut ympäristöstä. Mielestäni työntekijän ja ravintolan omistajan vastuulla. Asiakkaalla tulisi silti olla oikeus päättää haluaako eläimen lähellensä, eli näen asian näin: asiakas voi halutessaan itse lähestyä eläintä, ei siis toisinpäin.

Vierailija
26/27 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisuuden ymmärrän, mutta en sitä asennetta, että koirassa ilman muuta on kirppuja ja pöpöjä, jotka sitten siirtyy siellä ravintolassa pöydistä toisiin.  Höpö höpö.  

Meillä on aina ollut koira, joskus montakin yhtä aikaa, eikä kirpun kirppua ole ollut kotonani ikinä.  Mitään pöpöjäkään ei ole koirista saatu, ilmeisesti koska niitä ei niissä ole ollut.  Koiristahan pidetään hyvää huolta.  Ainakin meillä ja kaikissa muissakin koiraperheissä, jotka tiedän.  Eli mekin syömme kotonamme tiloissa, joissa liikkuu koira.   Samoin kaikki meillä käyvät vieraamme.  Kukaan ei ole ikinä sanonut, että kauheeta, en voi syödä tai juoda teillä kahvia, kun teillä on tuo koira tuossa!

Saa minun puolestani ravintolassakin olla koira, mutta omistajan täytyy pitää huoli siitä, ettei se kuljeskele siellä toisten ihmisten luona, vaan pysyttelee siinä omistajansa vieressä.  Näinhän pitäisi olla myös lasten kanssa, en minäkään pidä siitä, että lapset juoksentelee ravintolassa ees taas.  

Allergisia ihmisiä varten on ravintolan ilmoitettava, että tämä on ravintola, johon saa tuoda koiran.  Silloin tämä ihminen voi vapaasti päättää, tuleeko sisälle vai ei.  Jos koira ei aivan siinä lähellä ole, niin tuskin siitä oireita saa.  Jos niin olisi, niin eihän nämä allergikot voisi missään liikkua, koska eläimiä on joka puolella, jopa metsissäkin metsäneläimiä.  Minunkin läheltäni on kettu liipannut kerran hämmästyttävän kesyn oloisesti.  Minä olen allerginen kissalle, ja voin kyllä vierailla kodissa, missä on kissoja, kunhan en niitä koskettele enkä ihan lähelle mene.  Joten varmasti voisin syödä ravintolassa, jossa jonkun ihmisen pöydän vieressä olisi kissa.  

En ole koskaan kuullut, että koirasta olisi tarttunut joku sairaus ihmiseen,  paitsi nyt joku rabies, mikä on erittäin harvinainen, koska meillä kaikki koirat rokotetaan sitä vastaan.  Jopa metsän eläimiäkin "rokotetaan" siitä, tosin eri tavalla.  Mutta mikä se "pöpö" on, mikä koirasta voisi tarttua?  Flunssako?  Kyllä se menee ihmisestä toiseen, ei koirasta.  

Vierailija
27/27 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa ylimääräistä jos ruokailun lomassa voisin vielä silitellä koiraa. Tai ruokailun jälkeen voisi rentoutua pitämällä koiraa sylissä. Jos tietäisin mikä ravintola on kyseessä niin menisin heti. Mieluusti tukisin koiraystävällisiä yrityksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä