Olin ruokailemassa ja ravintolassa koira??!
Olin ruokailemassa eräässä ravintolassa, ja pari viimeistä ruokapalaa jäljellä, ravintolan yhteydessä on myös bubi/tiski mutta ruokailijoiden tilaa ei ole mitenkään eristetty.
Koira kävi kaksi kertaa haluamassa ruoan loppu jani, koin tilanteen jotenkin ällöttävä mä. Pidän koirista, mutta en siltikään halua joutua tuollaiseen tilanteeseen. Ulkoillessa sama asia, jos itse haluan niin voin päästää koiran tuoksuttelemaan minua, mutta yleensä omistaja pitää koiran pihallakin remmissä..
Ravintolan työntekijä oli siis päästänyt koiran irtonaisena tilaan. Koira oli yhden asiakkaan omistama.
Mitä mieltä olette tästä? Omasta mielestä kaiken järjen mukaan irrallisena päästetty koira ravintolan ruokailutilaan maksavien asiakkaiden sekaan ei tunnu oikealta.
Entä allergikot, ja muut joilla ei ole koiraa.. Ei kait tuo ole omistajallekkaan eduksi. En ottaisi tuota riskiä asiakkaidenkaan vuoksi..
Kommentit (27)
Olin kerran syömässä ravintolassa jossa oli koira. Ei haitannut, piristi lähinnä päivää. Jäi positiivinen kuva ravintolakäynnistä ja silitin koiraa lähtiessäni.
Jos haluan syödä eläimen seurassa ruoan, nii sitten menen varmaan pihalle näin eläimettömänä sen syömään. Ravintolassa ruokailu ja eläimet ei sovi yhteen!
Mua ei haittaisi halvemman hintaluokan ravintolassa.
Silloinhan asiasta pitäisi ilmoittaa etukäteen (koira ravintolassa, ethän pahastu-kyltti)... Mahtaisi moni siirtyä muualle syömään..
Minä olin nuorena 70luvulla indonesiassa jaavan saarella ja
siellä oli ravintolassa myös koiraa.
Riisipedillä.
Oliko ovella ilmoitus, että koirat saa tulla sisään? Lain mukaan pitää olla.
Entäs jos olet syömässä ja olet vaikka allergikko ja koira tulee haistelemaan vaatteitasi tai nousee pöydälle? Työntääkö allergikko koiran pois kädellä ja jatkaa syömistä? En minä ainakaan.
Entäs jos tosiaan olet allergikko ja koira käy turkkinsa uittamassa ja haistelemassa vaatteet läpi, tai takin? Eihän se voi olla kiva tunne.
Kyllähän asiakkaan täytyy voida itse päättää haluaako irtonaisen eläimen luoksensa, ja jos koiraa ei pidetä edes kaulapannassa.
Epähygieenistä. Tuossa ei oteta kaikkia asiakkaita huomioon. Koira tietysti viattomana tulee haistelemaan
Määhän sanoin kerrran ääneeen kun yhdellä asiakkkaalla oli eläin mukaaana ja sitten tieeetysti esimiees pyyysi sen tooistamaaan äänekkäämmmin jottra ollisi avoiinta.
Koiran voi potkaista ruokaa nuuskimasta. Sama ulkona, jos koira tulee nuuskimaan, niin monoa kylkeen. So simple.
Jos huomaisin koiran ravintolassa,pyytäisin poistamaan sen tai menisin muualle.
Ja jos se vi tun rakki tulisi kerjäämään, en maksaisi laskua. Tai voisin vaikka potkaista.
Eihän koiria saa ulkonakaan pitää irti, niin miksi se olisi sallittua sitten vielä ravintolan tiloissa? Ei jotenkin sovi kuvioon ja vielä tuokin, että maksat ruuasta.
Irtokoiraa kyllä ihmettelisin, omistajansa pöydän vieressä kytkettynä oleva ei haittaisi. En halua omankaan koirani keräävän pöydän vieressä kun syön, joten siitä en kyllä erityisesti tykkäisi...
Uusi hygienia-asetus: Lemmikit sallittu ravintolan asiakastiloissa
07.03.2012
Tämän vuoden alusta alkaen ravintolat ovat voineet halutessaan sallia lemmikkieläinten tuonnin asiakastiloihinsa. Taustalla on uusi asetus ilmoitettujen elintarvikehuoneistojen elintarvikehygieniasta.
Asetuksen mukaan lemmikkieläimiä saa toimijan suostumuksella tuoda elintarvikehuoneiston tarjoilutiloihin. Käytännöstä on ilmoitettava asiakkaille tarjoilutilan sisäänkäynnin yhteydessä.
mara.fi
Moni ravintola on koiraystävällinen. Jos et tykkää, mene muualle .
Vierailija kirjoitti:
Määhän sanoin kerrran ääneeen kun yhdellä asiakkkaalla oli eläin mukaaana ja sitten tieeetysti esimiees pyyysi sen tooistamaaan äänekkäämmmin jottra ollisi avoiinta.
Ehkä raviintola pitäääisi jakaaa sektoreiihin: rauha/romaantiikka ,lapsipeerheet, lemmikiiit esim?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä raviintola pitäääisi jakaaa sektoreiihin: rauha/romaantiikka ,lapsipeerheet, lemmikiiit esim?
Sitten eriilaisua teeemoja kuteen lätkän mm kiisat videotykiiiltä ja olutta.
Mäkin näin eläimen...ryhävalaan puhelinta näpläämässä.
Mitä jos ravintolan työntekijä silittää koiraa, vaikka ei olisikaan keittiössä töissä.. Tarjoilee silti hanasta juomaa ja ottaa tilauksia vastaan..Kirput, ja pöpöt kulkeutuvat aivan varmasti keittiöön saakka silloin, jos siellä käy hääröilemässä.
Ällöttävää!
Pahoittelut kirjoitusvirheistä! :) - Ap