Syötkö vähemmän hedelmiä kuin ennen?
Ennenhän hedelmiä pidettiin terveyspommeina ja jotkut terveellisiä elämäntapoja vaalineet vaikkapa 10 vuotta sitten söivät pääasiassa hedelmiä ja sitä pidettiin valtavan terveellisenä ja kevyenä.
Omaan hedelmien syöntiini nykyvalistus on vaikuttanut. Syön korkeintaan yhden hedelmän päivässä, joko mandariinin tai omenan, koska pidän niistä niin kovasti, mutten terveellisyyden vuoksi, vaan lähinnä herkkuna.
Kommentit (9)
En ole ikinä oikein tykännyt hedelmistä niiden hapokkuuden takia. Banaani, omena ja mandariinit kyllä menee silloin tällöin.
Nyt talvena olen syönyt hieman enemmän mandariineja, mutta muutoin pitäydyn enemmän vihanneksissa ja juureksissa.
Syön vähemmän hedelmiä kuin ennen, enkä juo hedelmämehuja enää ollenkaan. Kuulemma hedelmäsokeri on myrkkyä.
Syön enemmän kuin ennen.. Ennen söin karkkia ja muuta epäterveellistä, hedelmiä harvoin. Nyt toisinpäin.
En. En ole koskaan mättänyt hedelmiä mitään hirveetä määrää päivässä, joskus en syö yhtään ja joskus saatan syödä vaikka viisi jos tekee mieli. Keskimäärin syön kuitenkin varmaan yhden päivässä.
No en. Olen aina syöyt niitä sen verran vähän että olisi tarve enemmänkin lisätä niitä.
Ja kyllä ne niitä sipsejä ja karkkia ja pizzaa etc terveellisempiä yhä on, ja niitä moni syö siinä määrin että en jaksa uskoa että hedelmien syöminen olisi ongelma valtaosalle.
Syön kaksi hedelmää päivässä, banaanin ja pienen omenan tai mandariinin.
Miksi ei pitäisi? Olen kasvissyöjä muutenkin.
Tiedän että hedelmissä on sokeria, mutta kun lisäsokeria en käytä, en syö karkkeja, en juo limuja, en syö myöskään pullaa, keksejä tai kakkuja. Ne vasta turhia ovat! Ja hedelmät maistuukin paljon paremmalle, lisäksi vitamiinit ja mineraalit.
Syön aikalailla samaa tapaa kuin aina. Välillä on kausia, etten hirveästi hedelmiä ostele tai syö. Välillä taas teen esim. hedelmäsalaattia jatkuvasti ja muutenkin yhdistän hedelmiä sekä aamu-, että iltapalaan. Eilen söin juuri ruuaksi kanasalaattia, johon olin lisännyt myös mangoa ja persikkaa. Ja iltapalaksi söin juuresleivän lisäksi yhden klementiinin.
Olen välillä taipuvainen napostelemaan paljon suolaista ja rasvaista naposteltavaa, joten katson kuitenkin esim. sen hedelmäsalaatin jääkaapissa olemisen ihan hyväksi. Kun napsufiilis tulee, otan pienen kulhollisen sitä salaattia mieluummin kuin esim. samanlaisen kulhollisen sipsejä. Maistuvatkin paremmalta nuo hedelmänperhanat.
Syön silloin tällöin. Ovat osa monipuolista ja ”terveellistä” ruokavaliota. Toki kotimaiset marjat ovat parempia, mutta silloin tällöin syön appelsiinin banaanin tai muun hedelmän.
Syön joo vähemmän. Vielä pari vuotta sitten talvisin söin valtavasti mandariineja.