Ikärasismia työpaikkahaastattelussa
Olin yhdessä firmassa haastattelussa. Pomo oli cv:stä ympäröinyt mun syntymävuoden ja voin kertoa, etten ole mikään nuori enää. Minsta tämä näytti aika loukkaavalta. Itse hän oli ehkä 10 vuotta minua nuorempi, mutta oli melkeinpä vanhemman näköinen ja oloinen, ja aika paksu.
En päässyt ja selityskin oli jotenkin kumma: meillä ei ole mitään työtä sinulle. Lisäksi vielä en ollut edes hakenut paikkaa, vaan minut oli kutstuttu haastatteluun linkedin kautta. Juoksutettiin useamman kerran samassa paikassa, jotta sitten voitiin sanoa, ettei me sua oteta. Tässä pitää alkaa ottaa kohta maksu siitä, kun käy työpaikkahaastattelussa, varsinkin jos ei itse edes ole hakenut paikkaa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tasokas juttu sul.
Kas kun ei tultu himasta hakemaan, et tuutko duuniin?
Ottaako päähän? Haluaisitko samaa kohtelua? Tänä päivänä työssäkäyvällä ihmisellä ei ole aikaa käytettäväksi kaikenmaailman joutaviin turhiin asioihin. Sulla taitaa sitä tuhraa aikaa olla. Teepä ahkerasti hakemuksia, jospa pääset edes silloin haastatteluun? Se on kuule kiva ajankulua sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokas juttu sul.
Ottaako päähän? Haluaisitko samaa kohtelua? Tänä päivänä työssäkäyvällä ihmisellä ei ole aikaa käytettäväksi kaikenmaailman joutaviin turhiin asioihin. Sulla taitaa sitä tuhraa aikaa olla. Teepä ahkerasti hakemuksia, jospa pääset edes silloin haastatteluun? Se on kuule kiva ajankulua sulle!
Lähes 30 vuotta työelämässä, eikä yhtään työpaikkahaastattelua, ei hakemusta, eikä päivääkään työttömänä ja useita työpaikkoja. Mikä luuseri sinä olet kun joudut noin näkemään vaivaa työpaikan eteen, että joudut käymään haastatteluissa? Finninaamainen teinitrolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokas juttu sul.
Lähes 30 vuotta työelämässä, eikä yhtään työpaikkahaastattelua, ei hakemusta, eikä päivääkään työttömänä ja useita työpaikkoja. Mikä luuseri sinä olet kun joudut noin näkemään vaivaa työpaikan eteen, että joudut käymään haastatteluissa? Finninaamainen teinitrolli?
Millainen työ sulla on? Ehkä sitten sinulla on suhteita? Kyllä olen käynyt useassa haastattelussa. Tänään sain taas tietää, että olen saanut työpaikan. Nyt olisi kaksi paikkaa tarjolla eli tässä voi kyllä miettiä, mikä tarve tällä ekalla paikalla oli mua juoksuttaa monta kertaa haastattelussa. Lisäksi prosessi kesti melkein 2 kuukautta. Jos olisin luuseri, en yrittäisi tehdä hakemuksia enkä menisi haastatteluihin.
Tällaista se vain on joillakin aloilla. Ehkä sä osaat olla pomon kanssa lipevästi mahdollisesti sen työhuoneessa tai muuta lipevää hommaa pidät. Rehellisesti työtä hakeva joutuu kyllä tekemään hakemuksia ja käymään haastatteluissa. On aika rankkaa hommaa, kun omassa työpaikassa on samaan aikaan käynnissä yt-neuvottelut ja siinä samassa yrität hakea itsellesi uutta paikkaa.
Tasokas juttu sul.