Vantaan Hobby Hallin toiminta lopetetaan, 64 työntekijää irtisanotaan
Kommentit (24)
Mikäs tehdas siellä oikein on, jos siellä on ollut 64 työntekijä???
Joskus erehdyin sinne. Ei j**lauta kuinka uneliasta toimintaa kassalla.
Mutta näitä on ilmoituksia on nyt tulossa lisää. Stockmannillakin alamäki jatkuu.
Kai ne 64 on kaikki ne, jotka on tekemisissä kiinteiden liiketilojen kanssa. Aikamoiset palautus/ja varastointitilat siellä vantaallakin.
Hobby hallin mainoksiakaan ei tullut joulun alla.
Ja Virosta uudet halvemmat tekijät pyörittämään verkkokauppaa ja asiakaspalvelua.
Goodbai sitten vaan. Viimeinen oikea Hobbyhallmyymälä oli Helsingissä Hämeentien päässä, sekatavarakauppa, josta löysi ylläreitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja Virosta uudet halvemmat tekijät pyörittämään verkkokauppaa ja asiakaspalvelua.
Goodbai sitten vaan. Viimeinen oikea Hobbyhallmyymälä oli Helsingissä Hämeentien päässä, sekatavarakauppa, josta löysi ylläreitä.
Niin oli siinä Arabia-tehtaan kupeessa. Tuli käytyä monta kertaa siellä.
Pari kuukautta sitten tilasin Hobby hallista pinnoitetun kattilasarjan. Taisi olla vähän kallis mutta oli juuri sitä syvänpunaista, metallihohtoista väriä mitä minulla paljon muutakin niin halusin juuri sen. Hyvä on ollut käytössä, olen tyytyväinen. Harmi jos koko pulju lopetetaan, olen ollut asiakas yli 30 vuotta.
Nytkö vasta? Sen myymäläuudistuksen ja paikanvaihdon jälkeen koko HobbyHallista katosi jotenkin tunnelma. Uudessa paikassa ei ollut ikinä mitään ostamista kun taas vanhasta tarttui aina mukaan jotakin. Johtuneekohan hinnottelusta...? Ja se tympeä henkilökunta, Huoh.
Kun hobby hall ulkoisti laskutuksen perintäyhtiölle, niin ihmiset lopettivat tilaamisen. Niin minäkin.
En ole koskaan jättänyt laskujani maksamatta eikä ole kokemusta esim. ulosotosta, mutta hämmästyin, kun joitain vuosia sitten tilasin isomman tuotteen niin kuukausilaskutus alkoi juosta perintäyhtiön toimesta. Varmasti tuli myös enemmän maksettavaa korkojen myötä, mitä aiemmin oli. Siihen loppui asiakkuuteni.
Minäkin lopetin tilaamisen hobbyhallista kun osamaksut siirtyivät perintäyhtiön hoidettavaksi.
Kun oli hobbyhallin oma osamaksulaskutus, hinta oli selkeä ja korko alhainen. Monesti tuli kalliimpia kodinkoneita tilattua sieltä osamaksulla. Ja siinä sivussa myös jotain pienempää tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Kun hobby hall ulkoisti laskutuksen perintäyhtiölle, niin ihmiset lopettivat tilaamisen. Niin minäkin.
En ole koskaan jättänyt laskujani maksamatta eikä ole kokemusta esim. ulosotosta, mutta hämmästyin, kun joitain vuosia sitten tilasin isomman tuotteen niin kuukausilaskutus alkoi juosta perintäyhtiön toimesta. Varmasti tuli myös enemmän maksettavaa korkojen myötä, mitä aiemmin oli. Siihen loppui asiakkuuteni.
No ei ole enää.
Minä tykkään ja tilaan jos eivät kämmää.
Hyvä että liike lopetettiin jos se pelastaa Hobbarin.
Kun laskutus siirrettiin erittäin pahamaineiselle perintäyhtiölle minä soitin Hobby hallin asiakaspalveluun ja sanoin etten aio enää tilata heiltä mitään ja että poistavat minut postituslistaltaan. Olin ollut kanta-asiakas vuosikymmeniä ja aina hoitanut laskut mallikkaasti. Olen ostanut sieltä isojakin ostoksia ja tuonut heille tuhansia ja tuhansia euroja vuosien aikana. Pelkäsin että jos kerrankin joku lasku epähuomiossa unohtuu maksaa eräpäivään mennessä niin perintäfirma on kimpussa ja saan merkinnän luottotietoihini. Sitä riskiä en suostunut ottamaan.
Ai oliko tällainen liike vielä olemassa? Luulin, että koko ketju on kuopattu aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kun laskutus siirrettiin erittäin pahamaineiselle perintäyhtiölle minä soitin Hobby hallin asiakaspalveluun ja sanoin etten aio enää tilata heiltä mitään ja että poistavat minut postituslistaltaan. Olin ollut kanta-asiakas vuosikymmeniä ja aina hoitanut laskut mallikkaasti. Olen ostanut sieltä isojakin ostoksia ja tuonut heille tuhansia ja tuhansia euroja vuosien aikana. Pelkäsin että jos kerrankin joku lasku epähuomiossa unohtuu maksaa eräpäivään mennessä niin perintäfirma on kimpussa ja saan merkinnän luottotietoihini. Sitä riskiä en suostunut ottamaan.
Melko naurettavaa hysteriaa tuollainen. Luottotietoihin ei tule merkintää ennen kuin lasku menee ulosottoon. Se ei tapahdu yhdestä eikä vielä kahdestakaan myöhästyneestä laskusta. Siihen tarvitaan laskun maksamattajättäminen useista huomautuksista huolimatta.
Mä hämmästelen että on edelleen pystyssä koko firma.
Mulla loppui myös tilaaminen, kun kohtuukorkoinen osamaksu siirtyi perintäyhtiön hoidettavaksi, en muista mikä vuosi se oli. Hommasin sieltä aikoinaan miehen kanssa kaikki kodinkoneeni ja mattoni. Elo kun oli tiukkaa asunto- ja opintolainan ja lapsen kanssa. Ja sitten kun opintolaina oli maksettu ja uskallettiin ostaa mökki, niin sinnekin hommattiin työkaluja. Loppui kuin seinään minun asiakkuus sen perintäyhtiön myötä. Olin asiakkaana vuodesta 1992.
Vantaan myymälässä kävin kahdesti, Arabiassa aikoinaan usein. Vantaa oli jotenkin ankea. Tuntui että tavaraa oli vähemmän, eikä tullut mitään ostettuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Olin hyvä asiakas vuosikymmeniä ja laskutus perintäyhtiölle, oli kauhistus. Lopetin asiakkuuteni. Olin tunnollinen asiakas ja toin tuhansia euroja yhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko naurettavaa hysteriaa tuollainen. Luottotietoihin ei tule merkintää ennen kuin lasku menee ulosottoon. Se ei tapahdu yhdestä eikä vielä kahdestakaan myöhästyneestä laskusta. Siihen tarvitaan laskun maksamattajättäminen useista huomautuksista huolimatta.
Kyse ei ole mistään hysteriasta, jos ei tykkää että perintäyhtiöltä alkaa tulla laskuja, jotka eivät ole perinnässä ts ulosotossa. Se vaan ei sovi monelle tunnolliselle laskunmaksajalle.
Eikö ne just uudistaneet tuon myymäläkonseptinsa ja nytkö sekin on jo nurin? Tammiston myymälä oli kyllä tosi surkea ennen uudistusta ja muutenkin tuo koko valikoima jotenkin syöksyi alamäkeen ysärin jälkeen.
Postimyynnistä tuli tilattua säännöllisesti, mutta yht'äkkiä kun ei enää saanutkaan laskulle ilman ties mitä pankkitunnuksia niin siihen jäi minun asiakkuuteni.
Joutais koko hobbyhalli lopettaa. Kallis kuin mikä. Ei mitään erikoista ostettavaa verratessa muihin kauppoihin.