Onko totta, että naiset kehuvat kauniiksi aina vain sellaisia naisia, jotka eivät herätä heissä kateutta?
Olen huomannut tämän pitävän aika usein paikkansa.
Kommentit (25)
Minusta olisi joskus ihan kiva tietää, miksi jään aina kehujen ulkopuolelle. Somessa, oikeassa elämässä, ihan kaikkialla. On ollut sellaisiakin tilanteita, että naisporukassa jokaisesta on sanottu jotain mukavaa, paitsi minusta. Ja en ole ilkeä, mutta olen hiljaisempi ja varovaisempi. Osaan kyllä kehua muita, teen sitä joskus ihan spontaanistikin ihan tuntemattomille ihmisille. Takaisinpäin ei kyllä heru mitään. Alkaa tulla vähän surullinen olo: kuvittelinko minä vain, että kun mentiin ulos porukalla että asuni oli ihan kiva ja hiukseni onnistuneesti laitettu? Ehkä sitten kuvittelin. Ja kun en osaa kerjätäkään kehuja itselleni, niin sekin varmaan tekee tätä.
On, poislukien kaverinsa joita kehutaan ylisanoilla vaikka ei oikeasti tarkoiteta, ja kaukaiset kaunottaret kuten missit ja elokuvatähdet jotka kyllä herättävät kateutta mutta eivät muodosta realistista uhkaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eniten kehuja naisilta olen saanut lihomisen jälkeen. Miehiltä päinvastoin. :D
Miesten ja naisten kauneusihanteet nyt tunnetusti ovat erillaisia. Eikö sitä nykyisin voi olla kaunis vaikka minkä painoisena? Tietenkin, jos kateuden kohde koetaan ärsyttävänä, niin harvemmin sellaiselle ihmiselle sanotaan yhtään mitään positiivista.
7/10 kirjoitti:
Miksi muuten kauneimpia kehutaan? Eivätkö he tiedä olevansa täydellisiä jo ilmankin sitä?
No raaka totuus on se, ettei rumissa ihmisissä ole mitään kehuttavaa. Anteeksi vaan. Kuka sitten on kenenkin mielestä ruma onkin jo eri asia.
Kyllä se näin näyttää olevan. Somessahan tämän huomaa erityisesti. Siis tavallisten naisten, ei julkkisten keskuudessa. Kun joku tavallinen nainen postaa kivan kuvan, saa ihan älyttömästi kehuja ja tykkäyksiä toisikta naisilta. Kun joku oikeasti todella kaunis ja hoikka nainen postaa upean kuvan, se saa tykkäyksiä ja kehuja vain niiltä naisilta jotka eivät koe uhkana, eli sukulaisilta ja parhailta ystäviltä, sekä sitten jo mummoikäisiltä naisilta. Sekä toki niiltä itsekin hyvännäköisiltä.