Mitä kaikkia olet VARASTANUT
Lapsena taisin pari tikkaria varastaa, onneksi jäin kiinni ja kauppias ilmoitti vanhemmilleni niin loppui Ap rikollinen elämä.
Kommentit (132)
Dvd-elokuvia, kahvia, maitoa, wc-paperia... kun olin nuori ja tyhmä. Joskus edelleenkin huono omatunto. Vaikka on jo melkein 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tahallani varastanut mitään, mutta vahingossa olen kerran. Olin ollut kaverini kanssa Glitterissä ja katselin koruja kun hän etsi jotakin hiuskoristetta.
Kotona sitten kun otin kenkiä pois, niin sieltä tipahti sormus. Silloin oli talvi ja minulla oli korkeavartiset talvisaappaat ja farkut olivat jääneet jotenkin niin, että muodostivat jonkinlaisen taskun siihen saappaiden sisäpuolelle. Sinne ilmeisesti sormus oli tipahtanut, enkä ollut huomannut mitään.
Fiksuna ja rehellisenä tietenkin palautit sormuksen liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Varastin puolivahingossa synnäriltä verkkoalushousut. Mulla oli ne päällä kun tein lähtöä enkä huomannut vasta kuin sitten kun kävin vessassa. Dang! En jaksanut ruveta enää vaihtamaan omia housuja tilalle. Siinä sitten kun menin lähtöselvitystä kohti hoitsu sanoi että mutta sinultahan piti poistaa sektiotikit ennen lähtöä, tehdään se nyt. Samassa muistin ne päälläni olevat verkkohousut ja tajusin jääväni kiinni ja ilmeeni oli varmaan niin tuskainen että hoitsu sanoi että okei, käy poistattamassa ne kotipaikkakunnalla neuvolassa. Ja niin kävin.
Mulla on vieläkin yli 30 vuoden jälkeen jossain kaapin perukoilla vauvalakana, jossa on paikallisen keskussairaalan nimikointi/leima.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan kahvikassaa (kolikkolaatikko) olen silloin tällöin keventänyt. Tuttavien luona joskus irtonaisia seteleitä laitan parempaan talteen. Käytettyä tavaraa ei mielestäni kannata varastaa, ainakaan tuttavilta, koska myyminen on vaivalloista ja sisältää riskejä.
Oletpa vastenmielinen. Kotoako opit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan kahvikassaa (kolikkolaatikko) olen silloin tällöin keventänyt. Tuttavien luona joskus irtonaisia seteleitä laitan parempaan talteen. Käytettyä tavaraa ei mielestäni kannata varastaa, ainakaan tuttavilta, koska myyminen on vaivalloista ja sisältää riskejä.
Oletpa vastenmielinen. Kotoako opit?
SINÄ olet vastenmielinen. Pitikö tulla tänne pätemään?
Tää on paha. Varastin lapsena (taisin olla noin 6-7 vuotias) niin ihan hirveästi kaikkea. Kaupoista. Karkkia, barbeja, muita leluja ja jopa kaljapullon kerran. Siis ihan jäätävät määrät. Hävettää ihan hirveesti. Varmasti tuhansilla markoilla lähti näitä mukaani. Ja vain kerran jäin kiinni kaverini kanssa kun myymäläetsivä bongasi meidät kun yritimme varastaa pillimehut. Hän vain käski meidän palauttaa ne, mitään seuraamuksia ei tullut.
En tiedä oikein että mihin tämä varastelu kohdallani loppui. Ja olen hyvästä perheestä jos se jotain kiinnostaa. Ja tuon kaljapullon btw jätin ostarin nurkalle avaamattomana josta joku spurgu sen kävi pelastamassa varmaan 10 sekuntia tämän jälkeen. Mitähän hänkin mahtoi ajatella kun pieni tyttö kaivaa paitansa alta kaljapullon ja jättää sen siihen.
Nyt olen 35 vuotias ja en ole tuon lapsuuden jälkeen mitään varastellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tahallani varastanut mitään, mutta vahingossa olen kerran. Olin ollut kaverini kanssa Glitterissä ja katselin koruja kun hän etsi jotakin hiuskoristetta.
Kotona sitten kun otin kenkiä pois, niin sieltä tipahti sormus. Silloin oli talvi ja minulla oli korkeavartiset talvisaappaat ja farkut olivat jääneet jotenkin niin, että muodostivat jonkinlaisen taskun siihen saappaiden sisäpuolelle. Sinne ilmeisesti sormus oli tipahtanut, enkä ollut huomannut mitään.
Fiksuna ja rehellisenä tietenkin palautit sormuksen liikkeeseen.
Itse asiassa seuraavana päivänä meninkin sen kanssa takaisin, kun en enää illalla jaksanut lähteä. Kerroin mitä oli tapahtunut ja he tarjosivat sormusta minulle ilmaiseksi, mutten tarvinnut sitä joten jätin sinne heille sen myytäväksi. Olen ennenkin kirjoittanut tämän johonkin palstalle, joten joku voi muistaa.
Minä jäin kerran kiinni, kun varastin Citymarketista vauvalle paidan. Armahtivat.2109
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin kerran kiinni, kun varastin Citymarketista vauvalle paidan. Armahtivat.2109
Sori tuo vahvistusnumero 😞
Kerran vahingossa Ikean itsepalvelukassalta lähti mukaan muistaakseni 6,90€ maksava kulho. Siis se vain oli kuintista kotona katsottuna jäänyt tiittaamatta. Olin vielä siinä kassalla missä yksi myyjä valvoo vieressä.
Hassu juttu että tuota kulhoa pyörittelin pitkään Ikeassa ja mietin että hukkaan menee varmaan rahat kun en siitä ollut ihan varma että tykkäänkö siitä ja tuleeko käyttöön. No tästä "vahingossa varastamisesta" on nyt jotain kuutisen vuotta aikaa ja laitan sen aina esille kun meillä on vieraita ja pidän siitä todella paljon. Onkohan se se kielletty hedelmä..
Liimaan yksittäisiin hedelmiin vaakalapun suoraan kiinni. Kerran tarra ei oikeen tahtonut pysyä limessä, joten pidin sitä kädessä ettei lappu irtoa korissa muiden ostosten seassa pyöriessä. Kassalla maksun jälkeen aloin pakata tavaroita ja huomasin että se lime oli jäänyt käteen, en jotenkaan kehdannut enää sano siitä kun olin jo maksanut ja kassalla uusi asiakas.. :D Se tuli puolivahingossa varastettua.
Ja lapsena mun naapurissa asuvalla kaverilla oli sinitarraa jolla leikittiin vähän kuin muovailuvahalla. Otin sitä sitten kunnon köntin mukaan kotiin lähtiessä ja jatkoin leikkiä kotona veljen kanssa. Omaatuntoa painoi hirveästi, muistan kun se leikki ei sitten varastetulla tavaralla tuntunutkaan enää kivalta.. Kaveri jopa tajusi että olin vienyt sen, ja kysyi joskus seuraavana päivänä takaisin. Vein sen takas ja mua hävetti niin silmittömästi, että näitä pahempiin rötöksiin en ole koskaan ryhtynyt.
Omakotitalon järven rannalla. Seurustelin vanhemman miehen kanssa, jolla ei ollut omia lapsia. Muutin tuon miehen luo, mies laittoi nimeni testamenttiinsa. Erosimme ja mies uhkasi poistaa minut testamentista. Sanoin, että ei kiinnosta. Sitten mies sai kolme aivoinfarktia, joista viimeinen oli tappava. Ei koskaan ehtinyt muuttaa kirjallisesti testamenttiaan. Miehen sisaret ja sisarten lapset suuttuivat ja olivat kauhuissaan, mutta laki on laki. Sittemmin olen myynyt talon tontteineen. Edelleen tuon miehen sukulaiset kantavat kaunaa ja kuvittelevat minun olevan varas. Kai jonkin moraalin mukaan olenkin, mutta minullakin on omat kuluni, olen pienipalkkainen totaali-yh, ja ajattelen vain lapseni parasta.
Töistä terveyskeskuksesta on tullut vietyä kertakäyttöhanskoja ja printteripaperia.
Synnäriltä vauvalle pari tumppupaitaa ja potkarit.
Valion tuutin. En laittanut tuuttia muitten ostosten joukkoon vaan se kulki koko ajan kourassani, jopa kassalla maksutilanteessa. Ja kassan ohi. Vasta kaupan ulkopuolella huomasin huurtuneen pingviinin auringon valossa.
Minulta varastettiin Pariisista tuotu silkkihuivi. Tervesisiä varkaalle.
Sairaalan pihalta jouluvalot. n. 10 metrinen valoketju.
Soutuveneen yks elokuinen ilta kaupungin rannalta. Soudimme silloisen poikkiksen kanssa vastakkaiselle rannalle ja sinne nostimme veneen. Ei ollut oikeastaan varkaus vaan lainaksi otto.
Vierailija kirjoitti:
Alle 10-vuotiaana varastin kirjastosta kirjan nimeltä "Pete, Pii ja pikkuinen". Aihepiiri kiehtoi kamalasti, mutten kehdannut sitä lainata, saati lueskella kirjastossa. Pidin kirjaa kotona sängyn alla piilossa, ja luin sitä vain jos satuin olemaan yksin kotona. Jännää :)
Se oli sulle siis Jallu-lehtien korvike.
Teininä varastelin vaatteita, asusteita, meikkejä. Jäin kiinni, jonka jälkeen se loppui, kunnes jatkoin hetken. Tapahtui toinen ikävä asia, joka tavallaan herätti minut. No varastelu loppui kuin seinään ja nykypäivänä ei tulisi mieleenkään.
Olin sairaalassa jokunen aika sitten. Ennen joulua siivosin vaatekaappiani ja olin , että WTF! Mulla oli siis kaapissa Tena-housuja. Ei mitään käryä, mistä ne oli tulleet. 😲 Ehkä sitten sieltä sairaalasta.